Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Tirgotāji: šogad Ziemassvētkos pircēju aktivitāte bijusi lielāka nekā pērn

Šogad Ziemassvētkos pircēju aktivitāte bijusi lielāka nekā pērn, aģentūrai BNS pastāstīja aptaujātie tirgotāji.Mazumtirgotāja "Maxima Latvija" preses sekretārs Ivars Andiņš aģentūrai BNS pavēstīja, ka šogad pārdošanas apmēri laika posmā no 12. līdz 26.decembrim, salīdzinot ar attiecīgo periodu pērn, ir par 9% lielāki. "Pamazām apkopojot rezultātus, pirmais vērtējums - tie ir pozitīvi, jo, salīdzinot absolūtos pārdošanas apmērus divās pirmssvētku un svētku nedēļās, konkrēti, no 12. līdz 26.datumam, redzam, ka šogad tie bijuši par 9% lielāki," sacīja Andiņš un norādīja, ka tas ir lielāks pieaugums, nekā uzņēmums bija prognozējis. Savukārt salīdzinot ar tādu pašu laiku novembrī, decembra svētku nedēļās pārdošanas apmēri pieauguši par 19%. Tomēr "Maxima Latvija" preses sekretārs atzina, ka šāds pārdošanas apmēru pieaugums decembrī, salīdzinot ar novembri, ir vērojams katru gadu. "Tas ir tradicionālā svētku faktora ikgadējās robežās - šādos apmēros decembrī parasti kāpj apgrozījums arī citus gadus," teica Andiņš, tomēr piebilda, ka pārdošanas apmēri šogad būtu vēl labāki, ja būtu garākas svētku brīvdienas. "Šogad tirdzniecības rezultāti būtu bijuši vēl labāki, ja ne ļoti neveksmīgais svētku kalendārs, kas cilvēkiem deva tikai vienu papildu brīvdienu citkārtējo triju brīvdienu vietā - mūsu ilggadējā pieredze liecina, ka tieši tajos gados, kad svētkos sanāk visvairāk brīvdienu, ir arī vislielākais apgrozījuma pieaugums," paskaidroja "Maxima Latvija" preses sekretārs. Pēc Andiņa teiktā, "Maxima" veikalos laikā no 12. līdz 26.decembrim, salīdzinot ar attiecīgo laika posmu pērn, pieaudzis mandarīnu un zivju pārdošanas apmērs. "Mandarīni šogad pārdoti par 34% vairāk nekā pērn attiecīgajā periodā, savukārt salīdzinājumā ar attiecīgo laika posmu novembrī to noiets pieaudzis 2,5 reizes. Tāpat šogad svētkos cilvēki vairāk atļāvušies celt galdā dižciltīgās zivis - foreles pirktas 2,34 reizes vairāk nekā pērn, laša filejas noiets pieaudzis par 23%, bet svaigie laši pārdoti 14 reižu vairāk nekā 2010.gada decembrī," informēja mazumtirgotāja pārstāvis. Arī veikalu "IKI" un "Cento" apsaimniekotāja "Palink" mārketinga vadītājs Raimonds Janševskis aģentūrai BNS apliecināja, ka pircēju aktivitāte šogad svētku laikā "Palink" veikalos ir bijusi lielāka nekā pērn. "Nedēļas nogales tradicionāli ir aktīvāks iepirkumu veikšanas laiks, turklāt šogad svētki ne vien iekrita nedēļas nogalē, bet pat pagarināja to par vienu dienu. Tas atstāja iespaidu arī uz pārtikas produktu iegādi," teica Janševskis. Pēc viņa sacītā, svētku laikā var novērot divas patērētāju grupas - iedzīvotājus, kuri gatavo mājās un iegādājas svaigus produktus, un iedzīvotājus, kuri iegādājas dažādus kulinārijas izstrādājumus. "Svētku brīvdienās "IKI" veikalos īpaši pieprasīti bija tradicionālie siera, gaļas un mēles salāti, zirņi ar speķi, kā arī atdzesēts šķiņķis un gaļas kotletes no "IKI" kulinārijas, bet svaigo produktu kategorijā vislielākais pieprasījums bija pēc svaigās cūkgaļas kakla karbonādes, kuru pircēji iegādājušies gandrīz divreiz lielākā apmērā nekā citās nedēļas nogalēs," pastāstīja "Palink" mārketinga direktors. Vienlaikus Janševskis norādīja, ka kopējo preču patēriņu, visticamāk, ietekmēja arī iespēja doties ciemos, līdzi vedot gan pašu gatavotu cienastu, gan gatavus produktus un uzkodas, kas iegādātas veikalos. "Konditorejas izstrādājumu vidū nepārspēta savā popularitātē bija torte "Cielaviņa" un "IKI" konditorejas "Mascarpone torte". Svētku dienās kopumā apēsti aptuveni 4000 franču kruasānu ar mandelēm un vairāk nekā 2000 biezpienmaizīšu, kā arī pustonna kūku "Putenis"," klāstīja "Palink" pārstāvis un piebilda, ka tāpat bijis liels pieprasījums pēc piparkūkām, mandarīniem un dzirkstošā vīna "Martini Asti" - tas šogad svētku periodā pārdots par 48% vairāk nekā pērn. Tāpat mazumtirgotāja "Rimi Latvia" vecākā sabiedrisko attiecību speciāliste Dace Valnere aģentūrai BNS teica, ka šogad iedzīvotāji iepirkušies aktīvi. "Mūsu novērojumi liecina, ka šogad Ziemassvētkiem cilvēki ir iepirkušies aktīvi - gan sarūpējot gardus ēdienus mielasta galdam, gan dāvanas saviem tuviniekiem. Lai arī iedzīvotāji Ziemassvētkiem bija sākuši gatavoties jau laicīgi, pagājušonedēļ pieprasījums pieauga teju visām preču grupām. Esam gandarīti ar Ziemassvētku nedēļas kopējiem pārdošanas rezultātiem, kas ir labāki nekā svētku nedēļā pērn un pārsniedz arī mūsu prognozes," klāstīja Valnere un piebilda, ka šogad Ziemassvētku nedēļā "Rimi Latvia" veikalus apmeklējis lielāks pircēju skaits nekā pirms gada šajā laikā. "Vislielākā pircēju plūsma un visvairāk pirkumu tika veikti līdzīgi kā citus gadus - 23. decembrī. Tāpat kā pirms gada, iepērkoties svētkiem, cilvēki labprāt izmantoja "Rimi" un "Supernetto" akciju piedāvājumus," sacīja "Rimi Latvia" pārstāve un atzina, ka vislielākais apgrozījuma pieaugums pagājušajā nedēļā bija vērojams "Rimi" hipermārketos. "Ja arī Jaungada svinībām cilvēki iepirksies tikpat aktīvi, tad arī šajos svētkos būs vērojams apgrozījuma pieaugums salīdzinājumā ar 2010.gada nogali," norādīja Valnere. Kopumā Ziemassvētku nedēļas pieprasītāko pārtikas preču tops "Rimi Latvia" veikalos ir līdzīgs kā citus gadus. "Godpilno pirmo vietu no pārtikas produktiem arī šogad pēc apgrozījuma ieņem mandarīni, pieprasīti bija arī banāni, hurma un citi augļi, ļoti pieprasītas ir konfektes - visvairāk sveramās "Laimas" konfektes, bet pieprasītas arī citas -, kā arī piparkūkas, piparkūku mīkla un dažādi konditorejas izstrādājumi," informēka Valnere un piemetināja, ka "Rimi" hipermārketos ražotās kūkas, tortes un deserti pagājušajā nedēļā pirkti par 40% vairāk nekā pērn svētku nedēļā, bet "Rimi" ražotās mīklas un smalkmaizītes pagājušonedēļ pirktas par 25% vairāk nekā attiecīgajā laika posmā pērn. Tāpat svētku nedēļā pieaudzis pieprasījums pēc dzirkstošajiem vīniem - "Rimi Latvia" veikalos visvairāk pirkti bija "Martini Asti" un "Rīgas pussaldais šampanietis". Vēl pieprasīts bijis karstvīns. "Novērojām, ka cilvēki svētku nedēļā daudz vairāk nekā ikdienā pirka arī olas, majonēzi, krējumu, šķovētus kāpostus, kā arī svaigu gaļu un citus produktus. Tas apliecina, ka daudzi cilvēki gatavoja ēdienus Ziemassvētku galdam mājās. Savukārt pieprasījums pēc "Rimi" gatavotajiem cepešiem ir līdzīgs kā pērn svētku nedēļā," teica "Rimi Latvia" pārstāve. Jau vēstīts, ka, tuvojoties Ziemassvētkiem, Latvijā pieaudzis pieprasījums pēc svecēm, rotaļlietām un mandarīniem. Ik gadu vērojams, ka Latvijas lielāko mazumtirgotāju veikalu ķēdēs pārdošanas apmērs Ziemassvētkos un arī Jaunajā gadā pieaug pat vairākkārt.

Pievieno komentāru

Latvijā un pasaulē