Veloceliņš Pilskalna ielā vajadzīgs daudziem 17

Braucot ar velosipēdu pa Pilskalna ielu, 2008. gada 25. maijā plkst. 10.55 mani apturēja kārtības policijas inspektors un sastādīja protokolu par braukšanu pretēji noteiktajam braukšanas virzienam. Pa Pilskalna ielu līdz Mūsas tiltam braucu piecus sešus gadus, lai nokļūtu uz mazdārziņu Lepšās. Neviena drošību neesmu apdraudējis. Sodu - piecus latus - samaksāšu, jo no Eiropā mazākajām algām var atlicināt arī par tādām kļūdām.Kad jautāju, pa kurieni drīkstu braukt uz dārzu, ceļu policijas inspektors atbildēja: «Pa veloceliņu.» Sakiet, lūdzu, kur tāds ir man nepieciešamajā virzienā! Lai nokļūtu uz Lepšām, man jābrauc no Salātu ielas pa Zaļo ielu, bet, sākot no Slimnīcas ielas, ir divas braucamās šaurās joslas līdz pat satiksmi regulējošam aplim. Tur stūrējot, jebkurš, ne tikai pensionēts velosipēdists, drīzāk var nonākt kapos. Sen bija laiks gar Pilskalna ielas vienu malu izveidot veloceliņu, jo tas ir nepieciešams ļoti daudziem. Trotuāra tur nav, sākumā pietiktu ar uzkrāsotu nepārtrauktu līniju un kādu norādi par veloceliņu. Ceru, ka šoferi nedusmosies par kādiem 60 cm asfalta mazāk. Vietējo pašvaldību vadītāji pirms kāda laika bija Ķīnā, kur ar velosipēdiem brauc visi kā skudras. Varēja gan vietējās varas pārstāvji padomāt, kā Ķīnas pieredzi izmantot, jo velosipēds videi ir krietni draudzīgāks un cilvēka veselībai noderīgāks nekā auto. Bauskas rajona Policijas pārvaldes Ceļu policijā iegriezos 26. maijā. Izklāstīju savas pārdomas. Izlasījis manu iesniegumu un protokolu, ierēdnis sausi noprasīja, kas vēl neesot skaidrs.Jāņem vērā, ka Bausku šķērso kravas transporta plūsma. Ja pilsētā ir daudz pāreju, vadītājiem tas apgrūtina braukšanu, viņi kļūst nervozi, pašiem to negribot, var pat tās ignorēt. Nu tad noņemsim visas pārejas, lai tranzīts trauc cauri šim miestiņam. Oficiāli paziņosim, ka velosipēdistiem Bauskā iebraukšana aizliegta. Bet apkārtceļa mūsu pilsētai arī nav....

Pievieno komentāru

Lietotāju raksti