Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Vienojas par dzelzceļa „Rail Baltica” maršrutu, kurā būs arī Bauska 25

Lietuva ir piekritusi ātrgaitas dzelzceļa projekta „Rail Baltica” maršrutam, ko jau iepriekš atbalstījusi arī Latvija un Igaunija.Tādējādi visu Baltijas valstu starpā ir panākta vienprātība, ka to teritorijā „Rail Baltica” trase savienos Tallinu, Pērnavu, Rīgu, Bausku, Paņevežu un Kauņu, kļuvis skaidrs pēc ceturtdien, 17. martā, Satiksmes ministrijā notikušās Latvijas, Lietuvas un Igaunijas „Rail Baltica” izpētes projekta vadības grupas sanāksmes. Šādu ziņu „Bauskas Dzīvei” sniedz Elīna Balgalve, Satiksmes ministrijas sabiedrisko attiecību speciāliste.Jau tuvākajā laikā konsultāciju firma „Aecom Ltd.” (Lielbritānija), kas izstrādā projekta tehniski ekonomisko pamatojumu, veiks šī maršruta izmaksu galīgo analīzi. Ņemot vērā aizkavēšanos trases maršruta izvēlē, līdz 31. maijam tiks pagarināts arī termiņš izpētes par ātrgaitas Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līnijas izbūves iespējamību veikšanai. Iepriekš tas bija noteikts 31. martā.Jau vēstīts, ka līdz aprīļa vidum Latvijai ir jādefinē konkrēti turpmākie soļi, ko tā veiks projekta „Rail Baltica” tālākajai attīstīšanai. Eiropas Komisija 2008. gada nogalē pieņēma lēmumu par TEN-T budžeta līdzfinansējumu Latvijas, Lietuvas un Igaunijas projektiem, kas paredz esošās dzelzceļa infrastruktūras sakārtošanu „Rail Baltica” maršrutā un izpētes par Eiropas standarta līnijas veikšanu. TEN-T finansējums ir piešķirts trases sakārtošanai braukšanai ar ātrumu līdz 120 km/h. Kopējais „Rail Baltica” esošās infrastruktūras rekonstrukcijas projektam sākotnēji paredzētais finansējums veido 67.78 milj. Ls: TEN-T budžeta finansējums – 15.69 milj. Ls, VAS „Latvijas dzelzceļš” finansējums – 20.33 milj. Ls un valsts budžeta finansējums – 31.75 milj. Ls. Tehniski - ekonomiskā pamatojuma un tehniskās izpētes par jaunu Eiropas platuma dzelzceļa līniju „Rail Baltica” maršrutā Latvijas teritorijā kopējās izmaksas ir līdz 1.55 milj. Ls apmērā, tai skaitā 0.77 milj. Ls jeb 50 % ir TEN-T budžeta atbalsts.„Rail Baltica” projekta galvenais mērķis ir atjaunot Baltijas valstu tiešu saikni ar Eiropas dzelzceļu tīklu un veicināt reģionālo integrāciju, savienojot Tallinu, Rīgu, Kauņu, Varšavu un Berlīni, tālāk šo maršrutu pagarinot līdz Venēcijai.

Pievieno komentāru

Komentāri 25

vai ir pieejamas kkaada siikaakas kartes šim dzelzceļa projektam, kur piemeeram var redzeet kādus laukus vai mājas tiks šķērsotas?:(:(:(:(:(

pirms 9 gadiem, 2011.07.11 17:10

vietejais

ta jau tik vel ar maskavu un vares balleeties no maskavas lidz rigai un tad talak kaut uz veneciju ar krievu vodscku kabataa! Lai nu veicas, bet....

pirms 9 gadiem, 2011.03.22 21:56

elpa

Urrā !!! Tad jau Bauskai tiešām pavērsires iespējas, būs labi arī tūrismam, viesnīcām , takšīem , bāriem, naktsklubiebam Sarkans, u.c.

pirms 9 gadiem, 2011.03.21 09:02

to elpa

trase savienos Tallinu, Pērnavu, Rīgu, Bausku, Paņevežu un Kauņu,


No Rīgas uz Bausku vai Bauskas uz Paņevežiem ir taisnākais ceļš caur Biržiem?? No tādas ģeogrāfijas man arī aizraujas elpa un trūkst vārdu.

pirms 9 gadiem, 2011.03.20 09:11

Vecītis

Kur ņems tik daudz grunti uzbēruma veidošanai. Kādu puspagastu noraksim. Un cik daudz gaisa tiltus celsim pāri bānīša sliedēm.

pirms 9 gadiem, 2011.03.20 08:19

tā ja

Bet neceriet-Bauskā jau pieturas nebūs, jo tas būs ĀTRVILCIENS, un no Rīgas līdz Bauskai ir tikai 60 km, ja pieturēs pie katra staba, tad zudīs jēga.Savienos un pieturēs lielajās pilsētās kā Rīga, Viļņa, Kauņa, Tallina u.t.t., būs jābrauc uz Rīgu, lai tajā iekāptu un arī izkāptu. Tā ja.

pirms 9 gadiem, 2011.03.19 20:20

elpa

Ja stacija būs Biržos tad jau Skaistkalnie uzplauks un būs jāpārdēvē atpakaļ par Šēnbergu - Vācu kungiem būs tīkamāk ) sasakatu potenciālu )))

pirms 9 gadiem, 2011.03.19 10:19

kazuars

Spriežot pēc info, izskatās , ka TEN-T jābūt 250 km/h , var arī nepiestāt... Bet ja piestās))) tad noteikti Bauskas centrā !! Kā pieturu nosauks ? Protams BAUSKA/RIMI )))

pirms 9 gadiem, 2011.03.19 10:16

Nē nu tā runā , ka nu tik vālēs , uz Poliju pa divīti tur un atpakaļ! Pa biļetes cenu noteikti 4 cilvēki var arī ar vieglo autiņu aizbraukt par tādu pašu cenu!

pirms 9 gadiem, 2011.03.19 07:11

Ilona

ha , kāda pietura Bauskā?? Te jau tikai paliks trokšņi un netīrumi, lai tiktu uz Viļņu ar vilcienu, būs jābrauc uz Rīgu.

pirms 9 gadiem, 2011.03.18 20:14

twilight

Es tiešām vēlētos precizējumu- Bauska ir domāta kā punkts, caur kuru iztrauksies ātrvilciens vai arī kā dzelzceļa stacija/pietura?

pirms 9 gadiem, 2011.03.18 18:19

Dauka

Nu ļoti patīkama ziņa. Varēsim ne tikai šmotkas, bet arī pārtiku iepirkt Polijā, Vācijā. Super! Un kur vēl atpūtas braucieni nedēļas nogalē. Kaut tik ātrāk uzbūvētu.

pirms 9 gadiem, 2011.03.18 15:27

nu

galvenais,lai latviešiem neļauj taisīt,jo savādāk būs kā ar asfaltu, kurš kūst reizē ar sniegu.

pirms 9 gadiem, 2011.03.18 13:25

kvā

Pasakiet vēl, ka Bauskā būs dzelzceļa stacija! Nav jau piepilsētas maršruts. Pieturas būs Tallina-Rīga-Kauņa-..

pirms 9 gadiem, 2011.03.18 12:49

Latvijā un pasaulē