Aizvadīts FIA Eiropas čempionāta autokrosā trešais posms

Sacensības notika 21. un 22. maijā sporta kompleksā «Mūsa» piecās klasēs, no kurām vienā – «Buggy B 600» – bija Latvijas čempionāta posms. Eiropas čempionātā latvieši lielākās cerības lika uz Aldi Zēbergu un Māri Līci. Latvijas čempionāta posmā startēja arī baušķenieks Kaspars Bumbiers. Latviešiem neveiksmīgi bija jau kvalifikācijas posmi sestdien, 21. maijā. Nepaveicās arī Aldim Zēbergam, kurš bija spiests «Touring Autocross» klasē startēt no pēdējās pozīcijas. Tomēr līdzjutēji gaidīja tieši Latvijas sportistu panākumus. «Vērot sacensības ir ļoti patīkami. Mēs kopā ar ģimeni un draugiem apmeklējam visas sacensības Mūsas trasē. Šodien jūtu līdzi Aldim Zēbergam un Andrim Kuļikovskim,» stāsta Raitis Čekšs, kurš dzīvo Ceraukstes pagasta Mūsas ciematā.A. Zēbergs braucienu sāka pēdējais, bet jau līkumā atguva vienu pozīciju. Otrajā aplī viņš turpināja cīņu par augstāku vietu un apsteidza konkurentu. Brīdī, kad viņš gatavojās līkuma beigās apdzīt tuvāko sāncensi, aizmugurē braucošais no sāniem ieskrēja Alda mašīnā, automobilim pazuda priekšējo riteņu piedziņa. Diemžēl vēl vismaz divu mūsu braucēju spēkratiem pēc sadursmēm pazuda priekšējo riteņu piedziņa. Pēc neveiksmes A. Zēbergs palika pēdējais.Veiksmīgi «Buggy 1600» klasē startēja Māris Līcis. Lai arī viņš necīnījās par pirmajām vietām, tomēr braukšana trasē un konkurentu apdzīšana iedvesmoja arī skatītājus.Apmierināts bija arī sacensību rīkotājs Edgars Maišelis: «Laiks ir labs. Sacensības rīkojam jau astoto gadu. Eiropas čempionātā piedalās deviņi mūsu braucēji, arī tas ir labi.» Viņš atzina, ka populāra kļuvusi arī sporta kompleksa mājaslapa, kur tiešsaistē tiek publicēti sacensību rezultāti. Dienā fiksēti pat 18 tūkstoš apmeklējumu.Kad trasē devās superbagiji, startā radītais troksnis pārmāca visu. Vislielākie bagiji radīja vismilzīgākos putekļus – līkumos bieži vien neko nevarēja redzēt. Tomēr brauciens nebija vienkāršs – vispirms bija pāragrs starts, bet pēc tam viens no bagijiem apmeta kūleni, startu nācās atkārtot. «Katru dienu viens vai divi bagiji apmet kūleni. Labi, ka tas bija priekšpēdējais bagijs. Ja būtu kāds no pirmajiem, varētu saskrieties,» tā R. Čekšs. «Trasē pats svarīgākais ir starts,» saka 2009. gada Latvijas čempions Ģirts Mūrnieks. Šogad viņš braukšanu metis pie malas. Ar čempiona bagiju brauca baušķenieks Kaspars Bumbiers. Viņam šī ir pirmā nopietnā sezona. Ģ. Mūrnieks atzīst, ka trasē puisim neies viegli, jo sāncenši ir spēcīgi, tomēr vienā kvalifikācijas braucienā ir gūta uzvara. Konkurentu vidū ir arī rīdziniece Liene Ozoliņa. Viņas rozā bagijs ir labi pamanāms. «Man šī būs otrā sezona. Te startēt ir forši. Šī trase ir visātrākā, vislabākā, te tiešām jāprot braukt. Šoreiz arī apbrīnojami labi rezultāti. Man tā ir – dienas vidū pamostos, atveras čakras, un tad varu braukt,» stāsta L. Ozoliņa. Viņa atzīst, ka trasē nav viegli – braukšana ir smaga, ļoti piekūst rokas: «Braucot tramplīnā ar lielu ātrumu, tikko mašīna «izfrēzēta» no līkuma, ar vienu roku jānotur stūre un vēl ātrumi jāpārslēdz.»Lai arī Latvijas čempionātā tika paredzēta cīņa par pirmo vietu starp Krišjāni Cauni un Artūru Igaveņu, tomēr pārliecinoši līderos jau pirmajā dienā izvirzījās Jānis Baumanis, kurš pirmajā braucienā nevienam neļāva apstrīdēt viņa līderpozīcijas. Toties Kasparam Bumbieram izmisīgā cīņā nācās pierādīt savas iespējas. Autokrosā lielākā daļa apdzīšanu beidzas visai bēdīgi – no redzētā trasē vismaz divi no trim sportistiem nevis ieguva vietu, bet gan to zaudēja vai izstājās no sacensības. K. Bumbiers pēc pirmā apļa bija ceturtais, mēģinot apdzīt, palika sestais, nākamajā aplī no labas pozīcijas trāpīja smiltīs pirms pirmā tramplīna. Šajā vietā ierakās ne viens vien bagijs, kurš pēc līkuma jau gāja garām konkurentam, bet pēc desmit metriem jau domāja tikai par to, kā aizstāvēt savu pozīciju. K. Bumbieram tas izdevās veiksmīgi – viņš finišēja piektais.

Pievieno komentāru

Latvijā un pasaulē