Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Latvijas rallija čempioni gūst vērtīgu pieredzi Francijā

Latvijas rallija čempioni ekipāža Andis Neikšāns un Pēteris Dzirkals Francijā asfalta rallijā «Rallye du Var» debijas reizē izcīnīja trešo vietu N4 klasē, informē portāls delfi.lv. «LMT rallija komandas» ekipāžas dalība šajā rallijā bija paredzēta tikai kā treniņš, kurā ekipāžai bija jāiepazīst asfalta ralliju specifika, jo ekipāžas karjerā šis bija pirmais asfalta rallijs. Trīs dienās bija jāveic 12 ātrumposmu, kuru kopējais garums bija 226,82 km. Andis Neikšāns un Pēteris Dzirkals stabilā braukšanas ritma dēļ spēja finišēt 40. vietā absolūtajā vērtējumā un trešajā vietā N4 klasē, zaudējot otrās vietas ieguvējam Sirilam Audirakam 0,3 sekundes. «Asfalta rallijiem ir sava specifika. Vajag īpašu sagatavotību un meistarību. Lielā N4 klases automašīna nav pats piemērotākais sporta automobilis šādiem rallijiem, taču esmu ļoti priecīgs par milzīgo informācijas bagāžu, ko ieguvām. Pieredze mums ir vitāli svarīga turpmākajai izaugsmei un startiem starptautiskos rallijos. To nevar gūt nedz Baltijā, nedz Skandināvijas rallijos,» atzīst Andis Neikšāns.«Rallye du Var» absolūtajā vērtējumā uzvaru izcīnīja soms Jari Mati Latvala, kurš apsteidza Stefanu Sarazinu un igauni Otu Tanaku. Somijas sportistu jau pirms sacensībām Andis Neikšāns minēja kā vienu no favorītiem, bet igaunis Ots Tanaks ir braucis arī Latvijā. Viņš sacensībās piedalās ar S2000 klases automašīnu, kas tehnoloģiski ir pārāka par N4 klases auto. Anda Neikšāna «Mitsubishi EVO X» ir saglabājusi mašīnas oriģinālo izskatu un daudzas detaļas, turpretī S2000 klases sacīkšu braucamajā no oriģinālā auto maz kas palicis pāri. Par to, cik ļoti šīs sacensības atšķiras no mūsu ierastā rallija, liecina Anda Neikšāna stāstījums par notikumiem trasē: «Zemās starta vietas dēļ pirmajā dienā visus ātrumposmus nobraucām pa tumsu. Diezgan biedējoši redzēt līkumos melnas riepu pēdas un ne vēsts no mašīnas, tikai ekipāža stāv ceļa malā nolaistām rokām. Šis rallijs patiešām nelīdzinās nekam citam, ko esam braukuši.Otrā rallija diena sākās ļoti agri no rīta. Tas mums ļāva izbaudīt visus asfalta rallija «knifus» - ceļa seguma temperatūra krietni atšķiras ne tikai kalna saules un ēnas pusēs, bet arī koku ēnā. Vietas, kuras nav ēnā, nožūst pirmās un nodrošina pietiekamu saķeri, taču vietās, kur ir vairāk koku, ceļa segums tik ātri nežūst. Tādējādi var rasties situācija, ka vienā līkumā saķere var mainīties vairākkārt. Šādos rallijos atšķiras arī fiziskā slodze - man nekad vēl rallijā nav sāpējuši kakla muskuļi. Tagad tie sāp.»

Pievieno komentāru

Latvijā un pasaulē