Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

«Mūsā» svētdien būs folkreisa reģionu cīņa

Svētdien, 24. jūlijā, sporta kompleksā «Mūsa» Gailīšu pagastā norisināsies Latvijas Automobiļu federācijas (LAF) folkreisa Zemgales kausa un Latgales kausa otrais posms. Cīņā dosies arī autokrosa klases braucēji, spēkojoties par «Mūsas» kausa punktiem un balvām. Tāpat «izrādi» papildinās amatieru autokrosa dalībnieki, informē Viesturs Saukāns, LAF Preses dienesta vadītājs.Galvenie folkreisa klases favorīti, šķiet, būs Vasaras kausa līderis Raivis Riekstiņš (Turkalne, «Štīm Rally Team»), rīdzinieks Ivars Kerns, cēsnieks Rūdolfs Bogens, Mareks Dainis (Jūdaži, «FlyZone/Folkreisa fabrika»), Mārtiņš Starks (Rīga) un citi.Gan Zemgales, gan Latgales reģionu ieskaitē aizvadīts viens posms – pirms dažām nedēļām tepat «Mūsā». Šī būs pēdējā abu reģionu tikšanās kopīgā sacīkstē – nākamie posmi notiks pēc atšķirīga kalendāra. Īpaši interesants varētu būt amatieru autokrosa šovs – gan daudzo dalībnieku ziņā, gan arī tāpēc, ka trasē būs iespēja redzēt ne tikai salonautomašīnas, bet arī bagijus.Folkreiss ir viens no pēdējo gadu visstraujāk progresējošākajiem autosporta veidiem Latvijā. Ja pirmajās sacensībās pirms diviem gadiem piedalījās tikai četri sportisti, tad jau tagad to skaits pārsniedz simtu. Šis, tā sauktais tautas autosporta veids, uz sacensībām allaž pulcē vairāk nekā 30 sportistu, kuru tehnikas un braukšanas līmenis šajos divos gados ir audzis tikpat strauji kā dalībnieku skaits. Ātrumā folkreisa braucēji daudz vairs neatpaliek no saviem autokrosa kolēģiem, tāpēc cīņas trasē vienmēr ir interesantas un aizraujošas. To pierāda arī «Mūsas» kausa pirmais posms, kur finālā uzvarētājs tika noskaidrots tikai brauciena pēdējos metros. Tā skaidro Ivo Stīrijs no www.musa.lv.Autokrosa sacensības par «Mūsas» kausu krasi atšķiras no Latvijas čempionāta cīņām, jo kausā sportisti, neatkarīgi no klases, startē kopā. Līdz ar to šeit neoficiāli tiek noskaidrots labākais autokrosa braucējs Latvijā, sacīkšu īpatnības raksturo I. Stīrijs. Pirmais posms pierādīja, ka prognozēt sacensību uzvarētāju ir neiespējami. Pirmo uzvaru autokrosā «Mūsas» kausa ieskaitē izcīnīja Open klasē startējošais Jānis Vanags ar Toyota MR2, bet lielāko pārsteigumu sagādāja Imants Kolomenskis, kurš ar savu VAZ 2101 spēja finišēt otrais, aiz sevis atstājot Super 2000 klases vienu no Latvijas līderiem Aināru Kenigsbergu ar VW Golf III.Pirmo reizi Mūsas trasē plašākai sabiedrībai atrādīsies AKA jeb Amatieru krosa apvienības sportisti. Kā pastāstīja apvienības vadītājs Māris Ozoliņš, AKA dibināta jau 2003. gadā un līdz šim lielākās cīņas aizvadījuši trasēs Jēkabpils pusē. Amatieru krosā pārsvarā startē jaunieši, kuri, sajutuši autokrosa garšu, vēlāk pāriet jau uz profesionālo sportu. No AKA apvienības cēlušies tādi Latvijas autokrosa aprindās labi zināmi sportisti kā Māris Līcis, Edijs Varnass un Ritvars Zobens. Mūsas trasē plāno ierasties ap 20 šīs apvienības pārstāvju no visiem Latvijas reģioniem. Līdz šim katra reģiona braucēji cīnījušies tikai savā starpā, bet tagad tiem būs iespēja noskaidrot ātrāko amatieru krosa braucēju. Līdzīgi kā Latvijas autokrosa čempionātā, arī amatieru sacensībās automašīnas tiek iedalītas klasēs. Klasika jeb aizmugures piedziņas automašīnas, priekšpiedziņas klase un Open klase, kurā pārsvarā startē bagiji.

Pievieno komentāru

Latvijā un pasaulē