Rit treniņi un gatavošanās Eiropas čempionātam «Mūsā»

Jau 12. maijā vējš no sporta kompleksa «Mūsa» trases nesa skaņas, kas līdzīgas «pirmajai formulai». Lai gan līdz Eiropas čempionātam autokrosā vēl turpat divas nedēļas, trasē brīvajos treniņos otrdien izbrauca bagiji, tostarp, pie mums vēl jauniņie, šo īpašo «formulisko» rūkoņu nesošie B-600.

Uzvaru B-600 nenosakot maka biezumsA.Kivkucāns atklāj, kā tas viss sākās: «Pirms pāris gadiem redzējām šīs klases sacīkstes Portugālē. Tas bija ļoti interesanti un iespaidīgi, jo šosejasmotociklu motori bagija versijā radīja iespaidīgu skaņu, tikpat kā «pirmajai formulai», ātrums bija lielisks, skatītājiem patika. Sākumā domāju, ka ar tik mazām mašīnītēm brauc bērni un jaunieši, piegāju klāt un redzēju, ka tur iekšā sēž tāds ar bārdu un resnu vēderu...B-600 izskatās mazi, bet ir jaudīgi, apļa laiki līdzīgi D3A vai D3 bagijiem, ātra klase. Pats svarīgākais – demokrātiskās izmaksas. Lēti arī ekspluatācijā. Piemēram, igauņu sportistiem pēc diviem kūleņiem ar šo mašīnīti remonts tai izmaksāja ap 250 latu. Tātad šajā klasē nauda un pat liela nauda nebūs uzvaras garants, tikai meistarība.Pēc nelielām pārrunām nolēmām pirms diviem gadiem divas mašīnas atvest uz Latviju.»Ir rīkotas dažas prezentācijas, kurās piedalījās spilgtas Latvijas autosporta personības: baušķenieks Nikolajs Tions, Jānis Bogdanovičs, Andris Dambis, Ivars Kuļikovskis un daudzi citi. Kopējais atzinums bija: tehnika ir ātra un interesanta. Pašlaik Latvijā jau ir 14 mašīnu. Uzvarot tas, kurš ātrāk brauc, nevis labāk skrūvē vai vairāk pelna.Sacentīsies gan Matulēns, gan RūsmansBijušais D-3Aklases medaļnieks baušķenieks Arūns Matulēns arī 24. maijā «Mūsā» brauks ar B-600 bagiju. Tas viņam ir pašam savā īpašumā. Arūns stāsta, ka braukšana trasē ar šo sporta auto daudz neatšķiras no tās, kāda bijusi ar D-3A bagiju. Arī ātrums gandrīz tāds pats. Svarīgākā un pozitīvākā atšķirība, ko akcentē arī Arūns Matulēns, ir ekspluatācijas izmaksas, kas B-600 ir daudz lētākas.«Mūsā» 12. maijā bija ieradies arī labi zināmais igauņu bagijists Maido Rūsmans, kurš līdz šim Eiropas čempionāta posmā startējis lielo bagiju klasē. Pašlaik esot bez sava sporta auto, tas pārdots. Tālab nolēmis piedalīties sacīkstēs 24. maijā ar B-600 klases bagiju. Tā kā līdz šim ar to neesot braucis, ieradies, lai treniņos izmēģinātu jauno braucamrīku. Treniņam, kā arī sacīkstēm bagiju B-600 M. Rūsmans īrējot no «Laivu Centra», ko vada Andis Kivkucāns. Atbraucot uz Bausku, sēžoties bagijā, izbraucot trasi, kāpjot no mašīnītes ārā un dodoties atpakaļ uz mājām – nekādu pūliņu, nekādu kreņķu. Maido atzīst, ka šī viņam esot pašlaik labākā iespēja, kā atkal būt klāt Eiropas čempionāta Bauskas posmā. Sev jaunu sporta autiņu vēl neesot iegādājies, bet bez sacīkstēm «Mūsā» reizi gadā iztikt viņš nespējot. Te esot īpaši laba, sportiska gaisotne.Vairāk skrūvē nekā braucSalonauto klases D-1 sportistu Jāni Bogdanoviču «Bauskas Dzīve» sastapa Mūsas trasē bez viņa automašīnas «Ford Focus». Vēl tā tiekot «ķīlēta». Tā kā pērn pieteiktais projekts par Latvijas nacionālo komandu autosportā (kāda tā ir, piemēram, Čehijā) patiesībā izgāzies, jo nevienu santīmu autosportisti dalībai Eiropas čempionātā no valsts nav saņēmuši, un automobilis paģērot daudz naudas, Jānis Bogdanovičs domā aiziet no D-1 klases. Varētu pārsēsties uz B-600 bagija.«Tagad deviņdesmit pieci procenti laika, darba un naudas aiziet, lai šo sporta auto skrūvētu, un tikai pieci procenti visa ieguldījuma var atvēlēt braukšanai. Izskatās, ka ar B-600 šī proporcija varētu būt tieši otrādi. Protams, negribas jau pamest to pirmo divīziju, vēl tikai divi pēdējie mohikāņi – es un Aldis Zēbergs – esam palikuši, bet dzīve laikam piespiedīs,» stāsta Jānis Bogdanovičs. Viņu Mūsas trasē ceram gan vēl redzēt uz starta 23. un 24. maijā.StatistikaEiropas čempionāta autokrosā Latvijas posmam Mūsas trasē 23. un 24. maijā pieteikušies kopumā 63 dalībnieki D-1, D-3 un D-3A klasēs, kā arī 12 braucēju, kuri sacentīsies B-600 grupā. Šo sacīkšu preses sekretāra Ģirta Avotiņa apkopotā statistika liecina, ka «Mūsā» ieradīsies sportisti no 16 valstīm, no viesiem «visbiezāk» pārstāvēta būs Čehija ar 16 autobraucējiem (no Latvijas – 19).

Pievieno komentāru

Latvijā un pasaulē