Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Ārzemju pedagogi iepazīst Bausku 1

«Erasmus+» projektā Latviju, tai skaitā arī Bauskas novadu, apmeklēja septiņu Eiropas valstu pedagogi, kas ne tikai iepazinās ar mūsu zemi, bet arī piedalījās semināros, diskusijās, darba grupās. Mērķis – saprast, kā labāk iemācīt bērniem lasīt.


Projekts saucas «Viegli un jautri lasīt». Latvijā galvenā projekta partnere ir Rēzeknes Tehnoloģiju augstskola, bet Bauskas novadā sadarbības partnere ir Bauskas 2. vidusskola un projekta vadītāja Irēna Kalniņa. Iesaistītas vēl tādas valstis kā Bulgārija, Rumānija, Lietuva, Grieķija, Slovēnija, Turcija un Portugāle. Atbraukušie apmeklēja Rēzekni, Cēsis un Bausku.

«Tā skolās pašlaik ir aktuāla problēma – lasīt un rakstīt mācīšana. Bērni negrib lasīt, slikti raksta ar roku. Šajā projektā apmaināmies ar pieredzi, ar kādām metodēm skolotāji strādā stundās, kā darbojas skolu atbalsta personāls. Iepazīstamies ar interneta platformām, kuras lieto ārzemju pedagogi, uzzinām, kā notiek sadarbība ar vecākiem,» stāsta projekta vadītāja no Rēzeknes Tehnoloģiju augstskolas Mārīte Rozenfelde.

Bauskas 2. vidusskolā seminārs notika 26. februārī. Sarunas risinājās angļu valodā, reizēm palīdzot tulkam. Viesus uzrunāja Bauskas 2. vidusskolas direktore Vera Grigorjeva, izglītības nodaļas metodiķe Baiba Šumina. Ar savu pieredzi dalījās Bauskas 2. vidusskolas, kā arī pirmsskolas izglītības iestādes «Zīlīte» pedagogi.

No viesu puses seminārā runāja Turcijas pārstāvji Sarapa Ozdemira un Uigurs Bozkurts. S. Ozdemira pastāstīja par speciālās izglītības vēsturi Turcijā un parādīja, kādās telpās un kādā kolektīvā viņi strādā, kad darbojas ar bērniem, kam ir grūtības iemācīties lasīt un rakstīt. Piemēram, speciāla sensorā klase bērniem ar autismu un disleksiju. Viņa pastāstīja, ka skolēniem, kam ir mācību grūtības, pienākas 20 stundas atbalsta izglītībai, no kurām 12 notiek speciālos centros, bet astoņas publiskajā skolā. Stundās skolotāji pasniedz pamatkursu, bet ar bērniem, kam ir problēmas, strādā speciāli izglītoti pedagogi – asistenti. Kopā valstī ir 12 900 jauniešu, kam nepieciešama speciālā izglītība un ar viņiem darbojas 5700 pedagogu. Ir izstrādātas speciālas sistēmas, kā strādāt ar bērniem, kam ir grūtības apgūt vielu. Savukārt U. Bozkurts demonstrēja datorprogrammas, ar kuru palīdzību bērniem māca izprast priekšmetu izmērus.

Kopā projektā paredzētas sešas šādas tikšanās dažādās valstīs. Galvenais uzsvars semināros vērsts uz pozitīvas disciplīnas panākšanu mācību stundu laikā, izmantojot dažādas tehnikas un veidojot komunikāciju ar bērniem.

Pievieno komentāru

Komentāri 1

Veselīgi

Pagaidi līdz sadzirdēs ko bsk izdarija ar iecavnieku

pirms mēneša, 2020.03.05 11:41

Vietējās ziņas