Autoīpašnieki nesteidz mainīt sezonas riepas 4

Valsts ceļu uzturētāja valsts a/s «Latvijas Valsts ceļi» (LVC) aicina autovadītājus laikus aprīkot  mašīnas ar ziemas riepām.
Kaut arī autotransportam ar ziemas riepām obligāti jābūt aprīkotam ar 1. decembri, tomēr  atbilstoši meteorologu prognozēm tuvākajā nedēļā atsevišķos reģionos naktīs gaisa temperatūra var pazemināties līdz nullei un zem nulles, kas nozīmē, ka rīta stundās atsevišķos posmos autoceļi var kļūt slideni.

Bauskas un apkaimes autoservisos klienti nesteidz mainīt riepas uz sezonai piemērotām. SIA «KG serviss» īpašnieks Gatis Kolužs pastāstīja, ka saviem klientiem ziemas riepu maiņu piedāvās no nākamās nedēļas, lai nodrošinātu pilnu servisu. «Strādājam ar ritošo daļu un elektroniku. Ir bijuši klienti, kas jau vaicājuši par iespēju mainīt riepas. Savedīsim kārtībā inventāru un nākamnedēļ gaidīsim klientus uz riepu maiņu,» atklāja G. Kolužs, kura servisā remontē automašīnu ritošo daļu un elektroniku un veic apkopi.

SIA «Divupe 2» servisa vadītājs Jānis Brazovskis informēja, ka viņa servisā jau tagad ir iespējama maiņa no vasaras riepām uz ziemas. «Daļa cilvēku riepas maina jau laikus, ir arī tādi, kas to dara pēdējā brīdī. Pats vēl neesmu mainījis mašīnai riepas,» teic J. Brazovskis.
Raitis Zeņuks ir SIA «EVA autonams» pārdevējs un konsultants. «Ir neliela kustība, rosība, taču daudz šoferu te vēl neierodas. Tagad tikai apzinīgākie klienti steidz mainīt riepas,» pārliecināts ir R. Zeņuks, kurš atklāja, ka ziemas riepas servisā daži sākuši mainīt jau oktobra beigās.

«Vienai savai mašīnai esmu nomainījis riepas, taču otram spēkratam vēl ne. Tagad ziemas kļūst arvien siltākas, taču gan likuma prasību, gan drošības dēļ ziemas riepas noteikti vajag. Vasaras riepas nedara savu darbu ziemā,» iesaka R. Zeņuks.

Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) valdes priekšsēdētājs Andris Lukstiņš uzsver, ka, iestājoties ziemai, autovadītājam būtu jāmaina domāšana un «jāpārslēdzas» no vasaras uz ziemu. «Lai braukšana ziemā būtu droša, liela nozīme ir ziemas riepām. Tomēr drošas ziemas braukšanas pamatā nav tikai labas riepas, drošība uz ceļa palielināsies tikai tad, kad pilnīgi visi auto, kas piedalās satiksmē, tiks aprīkoti ar atbilstošām ziemas riepām. Tehniskajās apskatēs katru ziemu vidēji 7% vieglo automobiļu konstatējam neatbilstošu ziemas riepu protektoru,» atklāja A. Lukstiņš.

Valsts policijas Satiksmes drošības pārvaldes priekšnieks Normunds Krapsis atgādina, ka ziemā braukšana bez laikapstākļiem atbilstošām riepām var būt ļoti bīstama un riskanta. «Ziemas riepas nodrošina labāku saķeri ar brauktuves virsmu, kas tādējādi samazina slīdēšanu, taču neizslēdz to pilnībā,» stāsta N. Krapsis, «ziemas periodā, kad uz ceļiem veidojas apledojums, ļoti svarīgi ievērot arī laikapstākļiem atbilstošu braukšanas ātrumu un drošu distanci, jo šādos apstākļos pagarinās bremzēšanas ceļš, kā arī vadītajiem jāizvairās no straujiem manevriem. Arī gājējiem jābūt uzmanīgiem un jāatceras par drošību un redzamību uz ceļa.»

Ziemas sezonā, no 1. decembra līdz 1. martam, visiem automobiļiem un autobusiem, kuru pilna masa nepārsniedz 3500 kilogramus, jābūt aprīkotiem ar ziemas riepām, taču riepas ar radzēm atļautas no 1. oktobra līdz 1. maijam.

Ceļu satiksmes noteikumos minēts, ka vieglo auto ziemas riepu minimālajam protektora dziļumam jābūt vismaz četri milimetri. Tāpat uzmanība jāpievērš riepu vecumam.

Ziemā būtiski pagarinās bremzēšanas ceļa garums. Piemēram, braucot ar ātrumu 50 km/h, uz sausa seguma un uz slidena ceļa tas atšķiras pat trīs reizes, liecina Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) sniegtā informācija.

Ieteicams neizmantot riepas, kas vecākas par pieciem sešiem gadiem, jo braucot nodilst protektors un riepu gumija zaudē savas īpašības. Riepas ražošanas laiks norādīts uz katras riepas ārējās malas. Piemēram, kvadrātā vai aplī redzami četri cipari – pirmie divi ir gada nedēļa, bet pēdējie divi – gads, kad riepa ražota.

Lai uzlabotu transportlīdzekļa drošību uz ceļa, no 1. decembra vieglo automobiļu ar pilnu masu līdz 3500 kg katra ass un automobiļu ar pilnu masu virs 3500 kg priekšējā stūrējamā ass jāaprīko ar vienādām riepām, tas nozīmē, ka izgatavotājam un protektora zīmējumam jābūt identiskam.

Jāņem vērā arī tas, ka vienam auto vienlaikus nedrīkst būt radžotas un neradžotas riepas.

Pievieno komentāru

Komentāri 4

Gogolis

Nu glupi tie autoīpašnieki. Temperatūras krīt, vasaras riepas vairs nestrādā tā kā tām vajag un dilst stiprāk.
Tiesa paskatoties ar kādam lisenēm ļoti daudzi pārvietojas, tad šķiet, ka daudziem nerūp ne sava, ne citu drošība.

pirms 6 mēnešiem, 2020.11.13 14:07

Andulis

Fascinējoši, ka vienīgajam normālajam komentāram ir visvairāk mīnusu...

pirms 6 mēnešiem, 2020.11.16 14:39

Vietējās ziņas