Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Autotransporta direkcija iecerējusi izmēģināt komercpārvadājumus reģionālajos maršrutos; Rīga-Bauska varētu kļūt par komerclīniju un iztikt bez valsts dotācijām 4

Šā gada beigās iecerēts veikt pirmos izmēģinājumus komercpārvadājumos reģionālajos autobusu maršrutos, intervijā aģentūrai LETA pastāstīja Autotransporta direkcijas valdes priekšsēdētājs Kristiāns Godiņš.

Latvijā reģionālajos pārvadājumos komercpārvadājumus plānots ieviest no 2021.gada.

Godiņš skaidroja, ka pašreiz "viss ir procesā" un Saeimā atrodas likuma grozījumi, kas ļaus no nākamā gada ieviest komercpārvadājumus. "Mēs ļoti ceram, ka virzība uz priekšu būs. Mēs esam ļoti daudz runājuši ar Latvijas Pašvaldību savienību un Latvijas pasažieru pārvadātāju asociāciju," teica Autotransporta direkcijas vadītājs, piebilstot, ka asociācija ir pret komercpārvadājumiem.

Viņš uzsvēra, ka ir jāsaprot - "valsts maks nav bezizmēra". Kā otru lietu Godiņš minēja faktu, ka Latvija ir palikusi vienīgā Eiropas Savienības (ES) valsts, kur sabiedriskais transports ir tikai un vienīgi regulēts tīkls bez komercpārvadājumiem. Savukārt Eiropa arvien vairāk iet uz komercpārvadājumiem.

"Mēs pašlaik strādājam arī pie Ministru kabineta noteikumu redakcijas, balstoties uz likuma grozījumiem, un ļoti ceram, ka jau gada beigās izdosies veikt pirmos izmēģinājumus, lai paskatītos kā tas viss strādā," teica Godiņš, piebilstot, ka no 2021.gada ir plānots, ka līnijā Rīga-Daugavpils un tādās Pierīgas līnijās kā Rīga-Sigulda, Rīga-Ogre, Rīga-Jelgava, Rīga-Jūrmala, Rīga-Salaspils, Rīga-Olaine pakalpojumus varēs sniegt jau uz komercprincipiem.

Jautāts, vai arī šos maršrutus noteiks Autotransporta direkcija, Godiņš atbildēja apstiprinoši. Viņš skaidroja, ka tas saglabāsies līdz brīdim, kamēr pastāvēs regulēts tīkls. "Pretējā gadījumā kāds var izdomāt uz komercprincipiem startēt arī regulētajā tīklā. Līdzīgi ir arī Igaunijā, kur ir sadalīts valsts dotēto maršrutu tīkls un komercpārvadājumu tīkls," teica Autotransporta direkcijas vadītājs.

Viņš skaidroja, ka ar laiku ir plānots, ka varētu būt izmaiņas arī regulētajā tīklā un daļa no līnijām varētu kļūt par komerclīnijām. Šāds potenciāls varētu būt līnijai Rīga-Liepāja. Tas pats attiecas uz līniju Rīga-Bauska, kur ir ļoti daudz reisu un tā spētu dzīvot bez valsts dotācijām.

"Taču viss neiet tik raiti. Kā jau minēju, pret komercpārvadājumiem ir pasažieru pārvadātāju asociācija un mēs jau ik pa laikam dzirdam visādas sazvērestības teorijas. Arī par konkursu [par reģionālo pasažieru pārvadājumu sniegšanu no 2021.gada], kas tikko kā ir noslēdzies. Es iepirkumu komisijai esmu skaidri pateicis -, ja kāds viņus mēģina ietekmēt, nekavējoties ir jādodas uz Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroju," teica Godiņš.

Pievieno komentāru

Komentāri 4

domādams neizdomāsi

re, direkcija tomēr izdomāja, perifērijā dzīvojošie pilsoņi ir kļuvuši tik turīgi, ka braucienu sabiedriskajā transportā pilnā mērā varēs apmaksāt paši, bez jebkādas "valsts piešprices". Šīs dotācijas jānovirza Rīgas sabiedriskajam transportam, kur atlaižu saņēmēji, kam tās pienākas kā rīdziniekam, sāk bļaut arvien uzstājīgāk un , izskatās līdz "nemieriem"nav tālu, tādēļ Autotransporta direkcija jau laikus domā, kur ņemt līdzekļus rīdzinieku atlaidēm, un, izskatās, kā parasti uz "laucinieku" rēķina. Bet, vai tā nav iedzīvotāju segregācija uz dzīves vietas pamata, pat tik mazā valstī kā Latvija?

pirms 3 mēnešiem, 2020.05.23 10:00

es tā saprotu

Ja būs pārvadājums bez valsts dotācijas, tad nebūs atlaides represētajiem, invalīdiem u.t.t., ja es pareizi sapratu. Ja ir komercpārvadājums bez valsts dotācijas, tad visiem jābūt vienlīdzīgiem- kas brauc, tas arī par sevi maksā, nekādi krievu pensionāri no 55 gadi,citi pensionāri, un vēl citas šķiras , kam atlaides tagad, lai visi ir vienlīdzīgi, tad nevajadzēs pacelt biļešu cenas un citu braucēju rēķina, jo faktiski jau dotē tie braucēji, kas pērk biļetes.

pirms 3 mēnešiem, 2020.05.23 11:26

Diemzēl

Komercbraucienā biļetes neredzēt,jo ja ir jāsamaksā nodoklis biļete būs dārga.Bez biļets 2 euro uz Rīgu. Es noteikti gribu komercbraucienu,labprāt braukšu.

pirms 3 mēnešiem, 2020.05.23 19:10

Diemžēlam

Pats saprati, ko uzrakstīji?

pirms 3 mēnešiem, 2020.05.24 21:52

Vietējās ziņas