Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Autotransporta direkcija: Starp Rīgu un Bausku notiek 66 reisi; jāveic uzlabojumi autobusu ietilpībā 14

Valsts SIA "Autotransporta direkcija" (ATD) uzskata, ka pašvaldības izklāstā saistībā ar tikšanos par pakalpojumu kvalitāti maršrutā Rīga-Bauska-Rīga kā kritika tiek minēta novecojusi informācija, - šajā maršrutā vairāki uzlabojumi jau veikti, bet atlicis risināt problēmu ar vietu skaitu autobusā.

ATD komunikācijas speciāliste Sandra Maļuha pastāstīja, ka pretenzijas par neizsniegtām braukšanas biļetēm un nepamatotu atlaižu piemērošanu tika saņemtas jau labu laiku iepriekš un pārvadātājs - SIA "Sabiedriskais autobuss" - pēdējo mēnešu laikā, reaģējot uz saņemtajām sūdzībām par biļešu tirdzniecības pārkāpumiem, ir veicis pasākumu kopumu, lai risinātu radušos problēmu.

"Rezultātā no darba atbrīvoti trīs biļešu tirdzniecības pārkāpumos pieķertie šoferi, bet autobusos uzstādītas videonovērošanas kameras, kas palīdz uzņēmuma vadībai kontrolēt autobusu salonos notiekošo. Situācija biļešu tirdzniecības noteikumu ievērošanā ir manāmi uzlabojusies," informēja Maļuha.

Saistībā ar SIA "Sabiedriskais autobuss" valdes locekļa Vitālija Komara ATD, pārvadātāja un pašvaldības tikšanās reizē teikto par papildu reisu ATD pārstāve precizēja, ka patiesībā runa ir par sešiem reisiem dienā (pa trim katrā virzienā), ko ATD atklāja šā gada 20.maijā pēc tikšanās ar Bauskas pārstāvjiem aprīlī laikraksta "Bauskas Dzīve" redakcijā. Seši jaunatklātie reisi kursēja visu vasaru eksperimentālā kārtā, pēc tam tie iekļauti maršruta Rīga-Bauska pamatsarakstā. Tādējādi patlaban katru darba dienu maršrutā Rīga-Bauska-Rīga notiek vidēji 66 reisi dienā (abos virzienos).

Viņa uzsvēra, ka daudzi pašvaldības uzskaitītie trūkumi jau esot novērsti. Pēc aprīlī Bauskā notikušās diskusijas maršrutā Rīga-Bauska-Rīga tika veikti vairāki uzlabojumi - 20.maijā atklāti seši eksperimentālie reisi, kuri augusta beigās iekļauti maršruta pamatsarakstā, izskausta negodīgo šoferu prakse neizsniegt biļetes vai izsniegt maksājošiem pasažieriem "nulles" biļetes, mazas ietilpības autobusi pēc iespējas tiek nomainīti pret lielākas ietilpības autobusiem, arī rezerves autobuss ir lielas ietilpības.

Autobusu sarakstos pieturās ar zvaigznīti atzīmēts, kad izlaidē paredzēts lielas un kad mazas ietilpības autobuss, lai pasažieri varētu plānot savu pārvietošanos, ja nepieciešams pārvadāt bērnu ratus, pasažieri riteņkrēslā vai liela izmēra bagāžu. Šo iniciatīvu atzinīgi novērtēja Iecavas novada domes pārstāvji, pauda Maļuha.

Viņa atzina, ka tehnisku iemeslu dēļ autobusu izlaide var neatbilst sarakstā norādītajam, tādēļ vislabāk par autobusa ietilpību pārliecināties, zvanot pārvadātājam pa tālruni 67294888. Tāpat, lai efektīvāk kontrolētu šoferu darbu un varētu objektīvāk izvērtēt ienākošās sūdzības, pārvadātājs autobusus aprīkojis ar videonovērošanas kamerām.

"Pārvadātājs ir ieguldījis patiešām lielu darbu pakalpojuma kvalitātes uzlabošanā. Vienīgais aspekts, pie kura vēl iespējams strādāt pieejamā finansējuma ietvaros, ir precīzāka autobusu ietilpības plānošana atbilstoši pasažieru plūsmai. Lai mazinātu gadījumus, kad autobusu ietilpība ir neatbilstoša pieprasījumam, Bauskas un Iecavas novada domes pārstāvji piekrita apkopot un nosūtīt ierosinājumus par reisiem, kuros nepieciešams nosūtīt tieši lielas ietilpības transportlīdzekli," skaidroja ATD pārstāve.

Trijos no 18 Bauskas maršrutā strādājošiem autobusiem nav paredzētas stāvvietas, jo tajos salons nav aprīkots ar rokturiem, tāpēc gan pārvadātājs, gan ATD aicina pasažierus neriskēt un sagaidīt nākamo autobusu, un augsta pieprasījuma stundās tie kursējot vidēji ik pa 15-20 minūtēm. Komars pēdējās tikšanās reizē apņēmies atkārtoti instruēt savus šoferus par satiksmes drošību un pasažieru neuzņemšanu stāvvietās, ja transportlīdzeklis tam nav paredzēts, informēja Maļuha.

Kā liecina sociālajos tīklos un portālu forumos pieejamā informācija, iedzīvotāji joprojām sūdzas par vietu nepietiekamību autobusos, novēroja LETA. Piemēram, kādā vietnē Iecavas iedzīvotājs paudis - ja Bauskā cilvēki vēl varot cerēt uz nākamo autobusu, tad Iecavā visi pilnie autobusi braucot garām, īpaši vakara reisos, un nākamo varot arī nesagaidīt.

ATD pārstāve apstiprināja, ka vēl jārisina autobusu ietilpības jautājums, ko vajadzētu vēl vairāk tuvināt faktiskajai situācijai, nenoliedzot, ka vēl joprojām ir gadījumi, kad visi braukt gribētāji netiek autobusā. Jāatzīmē gan, ka gadījumu, kad visi braukt gribētāji netiekot autobusā, esot ievērojami mazāk, kopš pārvadātājs - SIA "Sabiedriskais autobuss" - ieviesis sešus jaunus reisus.

"Gaidām Bauskas un Iecavas novada domes pārstāvju apkopotos datus par to, kuros reisos ir īpaši nepieciešami lielie autobusi. Šo informāciju nodosim pārvadātājam un centīsimies šīs vēlmes iestrādāt autobusu izlaidē," pauda Maļuha.

Bauskas novada pašvaldībā aģentūrai LETA skaidroja, ka atšķirībā no citiem reģioniem Bauskas virzienā no Rīgas nav pieejami vilcieni, kas, piemēram, pieejami Tukuma vai Jelgavas virzienā. Jelgavas pilsētas pašvaldība noskaidrojusi, ka Rīgā strādā 13 068 Jelgavas iedzīvotāji. Bauskas novada un Iecavas novada pašvaldībās aģentūrai LETA skaidroja, ka šādu datu šīm pašvaldībām neesot un līdz šim tas nav noskaidrots.

Kā ziņots, pagājušajā nedēļā Bauskas novada pašvaldībā notika diskusija starp pašvaldību, valsts SIA "Autotransporta direkcija" (ATD) un SIA "Sabiedriskais autobuss" pārstāvjiem par pakalpojumu kvalitāti reisā Bauska-Rīga-Bauska, kurā puses vienojušās, ka pašvaldība veiks aptauju un iesniegs priekšlikumus par uzlabojumiem, kurus ATD sola ņemt vērā.


Pievieno komentāru

Komentāri 14

KNAB

Vienkārš un parasts jautājums: kā Pasūtītājs (valsts) ATD darbiniece var atļauties būt par ruporu uzņēmējam (Komaram, Saulītim vai kādam vēl atkarībā no tā brīža dvēseles stāvokļa uzvārdam), citēju...centīsimies šīs vēlmes iestrādāt autobusu izlaidē," pauda Maļuha.???? Nu Ļoļļļooottttiiiiiii dīvaini...

pirms 6 gadiem, 2013.12.12 09:42

Suns_

Sen nebiju lasījis tik bezkaunīgu atrakstīšanos! To izlasot, jebkuram saprātīgam cilvēkam pirmais jautājums ,kas iešaujas prātā,skan: Interesanti cik atsevišķi ATD ierēdņi saņem no "Sabiedriskā Autobusa" rokasnaudu par šadu lobiju...
Ja domes vaditājam būtu mugurkauls,viņam būtu jābrauc risināt jautājums līdz pat Satiksmes ministram, pat zirgam skaidrs kad ATD sūdzēties ir tas pats kas šaut ar ūdenspistoli pa ziloni...

pirms 6 gadiem, 2013.12.12 10:14

...

Pilnigi piekritu.Par mums neviens necinas, pasiem tas jadara. Ko var zinat Domes galva, vins parvietojas ar auto. Un tad kad jau TV visu parada, tad jau kaut ko sak kustet.

pirms 6 gadiem, 2013.12.12 11:00

to ...

Nu tu melo nenormāli, jo domes galva kā neviens cits Bauskas novada darbonis brauc ar SABIEDRISKO TRANSPORTU, tā ka pirms raksti pārliecinies par sava komentāru patiesumu.

pirms 6 gadiem, 2013.12.12 20:11

Sviests

Pilnīgs sviets,pētīt zvaigznītes...kuras neatbilst patiesība un vēl zvanīt
Ejot uz veikalu pēc piena man neviens neliek pētīt preču piegādes grafikus un pārjautāt vai pienu atveda.
Cik ilgi tā muļkosies? Vai nevaram izmantot Patērētāju tiesību aizsardzības biroju par neatbilstoša pakalpojuma saņemšanu ,par neatbilstošu cenu. Jā jāmīcās mazajā busā ,tad cena cita.

pirms 6 gadiem, 2013.12.12 13:28

ieva

man autobusaa nepieciessami normaali apstaaklli,lai seedekli nesmideetu un buutu erti

pirms 6 gadiem, 2013.12.12 14:14

braucēja

Vai tiešām tik grūti nomainīt mazos autobusus ( perdakus) pret kārtīgiem lieliem autobusiem un
lieta būs darīta.

pirms 6 gadiem, 2013.12.12 14:43

ŠŠŠ

Interesanti, vai pēc izsniegto biļešu daudzuma nav iespējams izkalkulēt braucēju plūsmu?! Vai šoferi neredz, cik vēl braukt gribētāju paliek aiz durvīm. Bet nē, visu sagremojiet, pārstrādājiet un tad mēs padomāsim, vai vajag ko mainīt.

pirms 6 gadiem, 2013.12.12 16:40

zizu

kaada kalkuleeshana? katrs otrais pir biljetes netiek.

pirms 6 gadiem, 2013.12.13 07:30

komentētājs

Tur jau tā problēma ir ka daudziem cilvēķiem nedod biļetes un izkalkulēt braucēju plūsmu nav iespējams.šoferi tad redz ,bet naudu bāž kabatā. Es pati braucot uz Rīgu to redzēju no Iecavas brauca kādi 10 cilvēki līdz Iecavas putnu fabrikai un nē vienam nedeva biļeti,kaut gan izlaida ceļgala.

.

pirms 6 gadiem, 2013.12.13 17:57

braucējai

Protams ka grūti:
1.nav uz ko nomainīt-par to liecina "izkritušie"reisi
2.mazais buss tērē mazāk degvielas -ja braucējus saspiežam kā šprotes kārbā ,paprasot to pašu cenu,tad reiss ar uzviju ekonomisks

pirms 6 gadiem, 2013.12.12 19:05

brilles

Skabargu redz, bet trūkuma baļķi pakalpojuma sistēmā neredz!
Vai nu reisu skaitu jāpalielina, vai esošajiem 66 maršrutiem jānorīko lielākas ietilpības autobusi.

pirms 6 gadiem, 2013.12.13 09:00

Lūk!

Visi, kas kaut ko nesaprot, lai izbrauc 1 pārpildīto reisu ar sasmakušo busu. Gan kājās stāvot, gan iespiežoties neērtajos sēdekļos. Uzreiz būs"priecīgs" prāts!

pirms 6 gadiem, 2013.12.13 18:42

Vietējās ziņas