Bauskā aiztur mašīnu ar «plikām» riepām 4

Valsts policijas darbinieki kopā ar Ceļu satiksmes drošības direkcijas speciālistiem (CSDD) aizvakar, 29. janvārī, Bauskas apkaimē veica reidu, kurā par satiksmei bīstamāko tika atzīts kāds «Mercedes», kas bija aprīkots ar divām pilnībā «plikām» vasaras riepām.

Bauskas iecirkņa policisti un CSDD darbinieki veica transportlīdzekļu tehnisko kontroli,  septiņās stundās pārbaudot 331 mašīnu. Piecu automobiļu vadītājiem noformēti administratīvā pārkāpuma protokoli un anulēta tehniskā apskate par neatbilstīgām riepām, informē Rolands Rumba, va/s «Ceļu satiksmes drošības direkcija» sabiedrisko attiecību speciālists. Visiem šiem transportlīdzekļiem mēneša laikā būs jāveic tehniskā apskate.

Par satiksmei bīstamāko, kā minēts, tika atzīts kāds «Mercedes», kas bija aprīkots ar divām pilnībā «plikām» vasaras riepām. Vienas riepas protektora dziļums bija tikai 0,21 milimetrs, otras – 0,35 milimetri. Spēkratam anulēta tehniskā apskate, šoferim noformēts administratīvā pārkāpuma protokols, aizturētas numura zīmes, automobilis drīkstēja turpināt ceļu, tikai atrodoties uz evakuatora. Šim transportlīdzeklim jānovērš bojājumi, un tas būs jānogādā tehniskās apskates stacijā. Ja konstatēs, ka bojājumu vairs nav, tiks izsniegta atļauja piedalīties ceļu satiksmē (tehniskās apskates uzlīme) un atdotas valsts reģistrācijas numura zīmes.

Ja tehniskas neatbilstības dēļ liegts turpināt ceļu, autoevakuatora meklēšana ir šofera pienākums; viņam jāparūpējas par transportlīdzekļa nogādāšanu drošībā. Vairums vadītāju ved auto uz mājām vai uz servisu, stāsta CSDD sabiedrisko attiecību speciāliste Ieva Bērziņa.

Valsts policijas Bauskas iecirkņa Patruļpolicijas nodaļas vecākais inspektors Gatis Ķēniņš reidu vērtē pozitīv, sakot, ka tas dod rezultātus.

Laika posmā, kad ziemas riepu lietošana ir obligāta –  no 1. decembra līdz 1. martam – , minimālais pieļaujamais riepu protektora dziļums vieglajiem transportlīdzekļiem līdz 3,5 tonnām ir vismaz četri milimetri, kravas automobiļiem ar pilnu masu, lielāku par 3,5 tonnām, šī prasība ir vismaz divi milimetri, bet autobusiem ar pilnu masu, lielāku par 3,5 tonnām, – vismaz trīs milimetri. Turklāt riepai nedrīkst būt atdalījies protektora slānis, vecuma dēļ radušās plaisas, kordu atsedzošs bojājums, korda plīsuma izraisīta riepas deformācija, precizē R. Rumba. Kaut arī transportlīdzekļu riepu vecums Latvijā nav ierobežots, tomēr CSDD autovadītājus aicina neizmantot riepas, kas vecākas par pieciem sešiem gadiem.

Pievieno komentāru

Komentāri 4

Ķuznis

Jā, pareizi, šitos visus no trases nost - kā nekā ārā -20, sniegs līdz palodzēm, šosejas vienā ledū! Kā viņi nav nositušies!

pirms gada, 2020.01.30 20:53

Ļuznis

Kad tevi tāds mudaks nonesīs uz gājēju pārejas jo nespēs zabremzēt autiņu, sāksi domāt sāvādāk...

pirms gada, 2020.01.31 02:36

Irma

Pliki var būt tikai pupi!Riepas ir bez protektora,ept!

pirms gada, 2020.01.31 18:20

Irmai

Tieši tāpēc vārds "Plikas" ir pēdiņās... Saproti, Irma, kaut ko no šīm "zīmēm" - ko nozīmē to lietošana? Bet

pirms gada, 2020.02.02 20:20

Vietējās ziņas