Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Bauskā nosaka šoferu noguruma pakāpi 1

Piektdien, 8. jūlijā, īpašā busiņā pie degvielas uzpildes stacijas «Statoil» Bauskā automobiļu vadītājiem bija iespēja noteikt noguruma pakāpi. To mūspusē iemēģināja 13 šoferu. Pārbaude sastāvēja no testa, kurā vajadzēja atbildēt uz tādiem jautājumiem, kā, piemēram, cik ilgi gulēts iepriekšējā vakarā un visā nedēļā kopumā, vai uzturā tiek lietota kafija un enerģijas dzērieni un kas vēl tiek darīts, lai kliedētu miegu. Pēc tam testa subjektam busiņā tiek uzliktas skaņu slāpējošas austiņas un speciālas brilles, kurās 11 minūšu garumā bija redzama tikai tumsa un mazs sarkans punktiņš. «Tādā veidā pēc acu zīlīšu reakcijas tiek noteikta prasība pēc miega,» skaidro pētījuma iniciators Rīgas Stradiņa universitātes Cilvēka fizioloģijas un bioķīmijas katedras docents Leons Blumfelds. Pētījums tiek nodrošināts sadarbībā ar Ceļu satiksmes drošības direkciju, Latvijas Samariešu apvienību un SIA «Latvija Statoil», lai noskaidrotu, ar cik augstu iemigšanas risku brauc šoferi Latvijā.«Iemigšana uz ceļa ir reāls drauds satiksmes drošībai, it īpaši tādēļ, ka daudzi cilvēki nogurumu uzskata par ikdienišķu parādību un potenciālajām sekām nepievērš nekādu uzmanību. Pēc ekspertu domām, negadījumi, kas saistīti ar iemigšanu, notiek biežāk par tiem, ko izraisa sēšanās pie stūres apreibinošu vielu ietekmē,» skaidro L. Blumfelds. Piestājot vēl daudzās citās apdzīvotās vietās Latvijā, plānots, ka pētījumā kopumā tiks iesaistīti ap 300 autovadītāju.

Pievieno komentāru

Komentāri 1

es

Un kādi ir rezultāti?
Ir jau tagad jaušama aptuvenā aina par šoferu nogurmu?

pirms 9 gadiem, 2011.07.11 15:27

Latvijā un pasaulē