Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Bauskā sestdien noteiks autovadītāju miegainību

Sestdien, 7. septembrī, no plkst. 10 degvielas uzpildes stacijā (DUS) «Statoil» Bauskā  Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) sadarbībā ar Rīgas Stradiņa universitātes speciālistiem veiks autovadītāju noguruma mērījumus, laikrakstu informēja CSDD sabiedrisko attiecību speciāliste Agnese Korbe.
 
11 minūšu testa laikā ar speciālas aparatūras palīdzību tiks mērīts autovadītāju risks iemigt pie auto stūres. «Interesenti noguruma pētījuma veicējus varēs atpazīt pēc DUS «Statoil» esošā anketētāja, kurš no brīvprātīgajiem pētījuma dalībniekiem apkopos nepieciešamo informāciju. Savukārt pie DUS būs automašīna – kemperis, kurā notiks pētījums,» atklāja A. Korbe.

Līdz šim noguruma pētījumā visā valstī piedalījušies vairāk nekā 600 autovadītāju. Šīs vasaras pētījums apstiprinājis iepriekš veikto mērījumu rezultātus – gandrīz trešdaļai Latvijas autovadītāju tiek konstatēts paaugstināts vai pat ļoti paaugstināts iemigšanas risks.
Viens no pētījuma veicējiem – Rīgas Stradiņa universitātes Cilvēka fizioloģijas un bioķīmijas katedras docents Leons Blumfelds – atzīst, ka lielākoties visi autovadītāji, kuriem tiek konstatēts ļoti augsts un arī paaugstināts iemigšanas risks, paši to neapzinās. Speciālists vērtē, ka tas nav rezultāts vienai negulētai naktij. Tas ir ilgstoši uzkrājies nogurums, kas atstāj sekas arī uz autovadīšanas drošību.

«Mērījuma laikā atsevišķi autovadītāji pat vairākas reizes piedzīvo tā dēvēto sekundes miegu. Tas liek secināt, ka kritiski liela daļa cilvēku pie stūres sēžas tik neizgulējušies vai pārguruši, ka viņu fizioloģiskais stāvoklis apdraud kā paša, tā arī citu satiksmes dalībnieku drošību,» teic fiziologs L. Blumfelds.

Par nogurumu kā problēmu autovadītāju vidū aizvien aktīvāk tiek runāts arī Eiropā. Eiropas Satiksmes drošības padomes (ETSC) izdevumā teikts, ka pārlieku liels nogurums ir bijis par iemeslu apmēram 20% ceļu satiksmes negadījumu, kuri bieži vien beidzas ar traģiskām sekām.

Eiropā īpaši tiek izdalīti komerctransporta vadītāji, kuri strādā pie stūres, dienā nobraucot vairākus simtus kilometru. ETSC uzsver, ka nepieciešams pilnveidot komunikāciju starp autovadītājiem un viņu darba devējiem, lai uzlabotu ceļu satiksmes drošību.

Latvijā noguruma pētījums tiek veikts sadarbībā ar Rīgas Stradiņa universitāti, SIA «Miega slimības centrs» un SIA «Statoil Fuel & Retail Latvia».

Pievieno komentāru

Vietējās ziņas