Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Bauskas mūzikas un mākslas skolas audzēknim balvu piešķir ievērojams scenogrāfs 2

Saņemta priecīga ziņa par scenogrāfa Andra Freiberga speciālbalvas piešķiršanu Bauskas mūzikas un mākslas skolas (BMMS) mākslas nodaļas 3. klases audzēknim Rodrigo Galanam. To skolai pavēstīja Ilze Kupča, Latvijas Nacionālā kultūras centra mākslas eksperte.

Rodrigo Galans un vēl trīs BMMS audzēkņi piedalījās Latvijas māk-slas skolu 2019./2020. mācību gada valsts konkursā.

Andris Freibergs – izcils scenogrāfs, ilggadējs Latvijas Mākslas akadēmijas scenogrāfijas nodaļas vadītājs un Latvijas Nacionālās operas skatuves vides radītājs – savu personīgo balvu negaidīti piešķīra BMMS audzēknim Rodrigo Galanam par konkursa darba oriģinālo ideju un izklāstu.

Tas notika pēc tam, kad konkursa žūrija visus iesniegtos darbus (tie bija vairāki simti) jau tika novērtējusi un rezultātus nosūtījusi skolām.
Rodrigo Galans ir vienīgais konkursants, kura piedāvātā ideja guva ievērojamā scenogrāfa īpašu ievērību. Maketa tehniskais izpildījums nebija perfekts, taču Andris Freibergs vērtēja konceptuālo pieeju. Mākslas akadēmijā viņš ir izskolojis jau trīs scenogrāfu paaudzes.

BMMS mākslas nodaļas pedagogi, jo īpaši skolotāja Aija Ušerovska, priecājas par Rodrigo panākumiem. Viņas vadībā zēns veidoja konkursa darbu. Skolotāja stāsta: «Valsts konkursa tēma bija scenogrāfija. Telpiskā vidē – šoreiz tam kalpoja noteikta izmēra kartona kastītes – bija jāizvieto figūras, improvizēto miniskatuvi izgaismojot ar LED lampiņām vai citiem efektiem. Taču audzēkņiem vispirms vajadzēja izdomāt sižetu.

Savā scenogrāfijas maketā Rodrigo piedāvāja neparastu ideju – cilvēku, kurš diendienā cilā smagumus, ir pārpūlējies un salīcis. Tā ir pārliecinoša metafora, jo vienlaikus ļauj smagumu uztvert gan tiešā, gan pārnestā nozīmē. Mazā gaismiņa, kas plūda no iedomātās skatuves augšienes, simbolizēja cerību staru.

Darbam vajadzēja pievienot idejas pamatojumu, ko Rodrigo uzrakstīja spoži. Viņš bija par šo tēmu ilgi domājis, iedziļinājies un savas izjūtas tēlaini atspoguļojis tekstā. Rodrigo Galans ir ārkārtīgi motivēts audzēknis, viņam raksturīgs netradicionāls skatījums, kas apvienots ar uzcītīgu darbu gan klātienes, gan attālinātajā mācību procesā.»

Valsts konkursa tēma bija «Tēls. Telpa. Scenogrāfija». Konkursu rīkoja Latvijas Nacionālais kultūras centrs sadarbībā ar profesionālās izglītības iestādēm, kas īsteno mākslas un dizaina izglītības programmas. Katru gadu tiek piedāvāts cits temats.

Šoreiz galvenā uzmanība tika veltīta skolēnu asociatīvās, metaforiskās, konceptuālās izteiksmes un telpiskās domāšanas pilnveidošanai. Šī gada sākumā konkursa pirmais posms notika skolās, bet vidējās un vecākās grupas audzēkņu labākie darbi tika iesniegti vērtēšanai otrajā posmā. BMMS mākslas nodaļu pārstāvēja Rodrigo Galans, Rūdolfs Krūmiņš, Elizabete Zīlīte un Una Saukuma. Godalgotas vietas viņi neieguva, taču Unu no laureāta nosaukuma šķīra tikai viens punkts. Augsts novērtējums bija arī Rodrigo veidotajam maketam.
BMMS jaunākā vecuma skolēni savdabīgus, aizkustinošus maketus izstrādāja mācību stundās, bet konkursa noslēgumā atbilstīgi nolikumam nepiedalījās. Neparastas idejas un izpildījums bija vairākiem BMMS bērniem, kuri telpiskos darbus veidoja skolotājas Ivetas Līderes vadībā.

100 mākslas skolas, tajā iesaistījās arī Vecumnieku mūzikas un mākslas skolas, kā arī Iecavas mūzikas un mākslas skolas audzēkņi. 350 autoru veiksmīgākos scenogrāfijas maketus varēja aplūkot izstādē «Melnā kaste» E. Smiļģa Teātra muzejā Rīgā.

Pievieno komentāru

Komentāri 2

Kristīna

Bērniem jāuzturas maksimali svaigā gaisā,āra apstakļos,visi tie scenaristu fantāziju darbi paredz sakņupušu sēdēšanu iekstelpās,tas nenak par labu augoša organisma veselībai ,skolā sēdi,brīva laikā sēdi!
Somija neuzdod majas darbus vispār ,jo jamacās skolā ,bet brīvais laiks bērnam jāvelta savām interesēm un atpūtai.
Mums ir ļoti bagāta daba ,tajā virzienā jāorientē bērni,dabas padziļinatā izpētē,nevis makslīgajā intelektā,pēc tam nezināsim ka no tā izkļūt un kādu ietekme perspektīvā uz cilvēci atstās.
Mēs esam dabas veidojumi.

pirms mēneša, 2020.08.15 11:51

Vietējās ziņas