Bauskas novada dome piedāvā variantu «Rail Baltica» tiltam pār Mēmeli 45

Bauskas novada domes sēdē, kas notiks 28. janvārī, deputātiem būs jālemj par to, kādu «Rail Baltica» projekta virzību viņi atbalstīs Bauskas novadā. Galvenais, ko vēlas pieprasīt baušķenieki, – lai dzelzceļa tilts pār Mēmeli būtu apvienotais dzelzceļam un automašīnām.

Apvienotajā komiteju sēdē 21. janvārī Bauskas novada domes priekšsēdētājs Arnolds Jātnieks (Zaļo un zemnieku savienības saraksts) atklāja, ka notikusi kārtējā informatīvā tikšanās ar «Rail Baltica» projekta grupu. Saņemta informācija par projekta virzību, apskatīta potenciālā Bauskas stacijas atrašanās vieta, un analizēts iespējamais autoceļu novietojums. Viņš sacīja, ka apspriešanas laikā aktīvi notikusi sadarbība ar deputātu Gati Skurbu («No sirds Latvijai» saraksts) kā ceļu nozares speciālistu.

Bauskas novada attīstības un plānošanas nodaļas teritorijas plānotāja Dace Platonova skaidro, ka deputātiem jālemj, kuras stacijas novietojuma variantam dod priekšroku. «Par labu atzinām variantu, kas minēts un nosaukts kā numur 1.1. Jāizvirza papildu nosacījumi par transporta kustību, ja tā pie «Rail Baltica» izbūves ies cauri Bauskai. Jāakcentē, ka apvedceļa projekts ir jāiekļauj stratēģijas izstrādē,» sacīja D. Platonova. Vairāk ar pašreizējo situāciju var iepazīties Bauskas novada mājaslapā bauska.lv/lv/pasvaldiba/attistibas-planosana/lokalplanojums/rail-baltica.

«Vēlos jūsu atbalstu, ka mēs prasām arī autoceļa izbūvi pāri Mēmelei. Lai būvniecības laikā iekļauj auto tiltu pār Mēmeli. Lai to darītu tāpat, kā savienotie tilti pāri Daugavai,» aicināja A. Jātnieks. Viņam piekrita neatkarīgais deputāts Uldis Kolužs: «Divus tiltus mums nebūvēs, un viens tilts ir lētāk nekā divi. Vēstulē jāpieprasa, lai transporta plūsmu nevirzītu caur pilsētu.» Tam piekrita arī Raitis Ābelnieks no Nacionālās apvienības: «Ja būs vēl viens tilts, tas būs tālāk prom no dzelzceļa tilta un prasīs vēl papildu nelietderīgi izmantotu zemi. Veidosies mirusī zona, kur neko nevarēs darīt. Viens apvienotais tilts ļaus ietaupīt zemi. Ja nebūtu precedenta ar tiltu pār Daugavu, tad vēl varētu domāt. Bet Daugavas tilts ir pat krietni sarežģītāks – ir jāuzstāj par tādu Bauskā,» tā R. Ābelnieks. A. Jātnieks uzsvēra, ka apvedceļu nākotnē paredzēts maksimāli pietuvināt dzelzceļam, lai pēc iespējas mazāk ietekmētu intensīvo lauksaimniecības zemi.

Pirms balsojuma G. Skurba uzsvēra, ka ļoti jādomā par to, kā plānot transporta plūsmu dzelzceļa būves laikā. «Lielākā daļa novada ceļu nav plānoti tām svaru slodzēm, ar kādām mašīnām vedīs materiālus uz «Rail Baltica» dzelzceļa būvlaukumu,» atgādināja deputāts.

Pievieno komentāru

Komentāri 45

Lielvīrs

"apskatīta potenciālā Bauskas stacijas atrašanās vieta" - šeit ir viens atslēgas vārds, "potenciālā". Tikai diemžēl nevienā RB dokumentā/plānā šī "potenciālā" stacija neparādās. Kā tad tur ir ar to "potenciālo" staciju beigu beigās?

pirms mēneša, 2021.01.25 08:37

"potenciālā" stacija

šis jājamzirdziņš- dzelzceļa stacija "Bauska" ir vien prieks deputāta krēsla saglabāšanas vai arī iegūšanas no jauna. Galvenais, ka joprojām ir klausītāji ar "mutēm valā"

pirms mēneša, 2021.01.25 10:56

Ha

Kāda stacija, uzbērs no šķembām laukumiņu kur vietējiem sapulcēties un noskatīties kā ātrvilciens pavelk garām, Ja būs aktuāli,varēs pie viena izžāvēt un ieveidot vējā matus :):)

pirms mēneša, 2021.01.25 12:22

Lielvīrs

Smieklīgā kārtā, jums varētu būt daļēja taisnība. Pārskatot projektu, pie Bauskas tiešām ir paredzēta "stacija", tikai ne jau vienkārša stacija, bet gan apdzīšanas stacija, kur viens vilciens var nobraukt malā un palaist garām otru. Tiesa arī šī "stacija" paredzēta pie Liellaukiem, tur nedaudz tālāk mežā/laukā.

pirms mēneša, 2021.01.25 12:42

Pēteris

Bet Daugavas tilts ir pat krietni sarežģītāks – ir jāuzstāj par tādu Bauskā,» tā R. Ābelnieks. Raiti ,Raiti cik GADUS TU BIJI Bauskas novada vadītājs? RailBalticas celtniecības projekti bija ar tavu vadību visu laiku saskaņoti un te pēkšņi- ir jāuzstāj par tādu Bauskā,» tā R. Ābelnieks. Vai to tev nevajadzēja visu valdīšanas laiku datrīt? Tagad Nacionāļi skaļi teiks- ir jāuzstāj par tādu Bauskā,» tā R. Ābelnieks.

pirms mēneša, 2021.01.25 22:55

Nacionāle

Tilta būvniecībai jābūt pirmai, lai caur pilsētu nevestu grunti dzelzceļa uzbērumam. Tas ir galvenais, pie kā jāstrādā domei.

pirms mēneša, 2021.01.25 10:32

nu nu

tavuprāt, domei jākoriģē projekts, kurā jau ieguldīti simtiem miljonu, būtu smieklīgi, ja novada dome nedomātu, ka ir spējīgi ko ietekmēt jau "braucošai mašīnai"

pirms mēneša, 2021.01.25 10:52

Lielvīrs

Ņemot vērā, ka tilts ir plānots kaut kur Likvertenu mežā, aiz dāčām, tad cauri pilsētai jau baigi neko vest nesanāks. Atkarīgs, protams, no kurienes ved.
Šeit gan jāpiekrīt "nu nu" un "diez?", ka šī ir vairāk izrāde vēlētājiem, jo RB projekts principā jau ir apstiprināts. Turklāt kāpēc, lai RB projektā būvētu tiltu, kas paredzēts arī automašīnām, ja ir skaidri un gaiši pateikts, ka RB un apvedceļu projekti netiks īstenoti viens otra ietvaros?

pirms mēneša, 2021.01.25 11:02

to lielvīrs

RB paredzēts pirms Pētermuižas un izies kaut kur pirms Liellaukiem - tātad pirms dāčām. Latvijas lielākā daļa jau ir Mēmeles labajā krastā no Rīgas puses.

pirms mēneša, 2021.01.25 11:56

Lielvīrs

Atvainojos, tiešām pirms dāčām, bet tāpat gabalu ārpus pilsētas teritorijas.
Interesentiem, karte šeit - https://www.google.com/maps/d/u/0/viewer?mid=14ViyipBQg8vhbBP75jNHjf7N5pw&ll=56.418088851986305%2C24.26073998447983&z=13

pirms mēneša, 2021.01.25 12:31

nacionāļiem, zaļzemniekiem un pārējiem gribošajiem

nomierinieties, jo līdz domes vēlēšanām parādīsies nez cik šādu "selfiju", tikai to veidotāji neapjauš, ka šādi "selfiji" jau gadiem redzēti un patiesībā ir smieklīgi un diez vai spēs panākt to, ko šo "selfiju" veidotāji iecerējuši, garantētu vietu domē

pirms mēneša, 2021.01.25 14:12

ja tā padomā

Tad visupirms gan ir vajadzīgs ceļš un tad tikai tilts, pliks tilts pār upi - kāda tam jēga un kam tas domāts?

pirms mēneša, 2021.01.26 11:30

par ko diskusija?

ja uz jau pieņemtā RB projekta nebūtu arī mūsu novada zīmogs ar rezolūciju "saskaņots", un ar visticamāk vēl Ābelnieka parakstu, tad varētu domāt, jā deputāti strādā, bet tagad jāprasa, par cik lieliem muļķiem tiek uzskatīti vēlētāji, kuri saprot "vilciens jau aizgājis" un deputāti sēdēs saņem naudu par tukšu salmu kulšānu

pirms mēneša, 2021.01.26 20:31

Lielvīrs

"ja tā padomā" - dzelzceļam. Ceļš tur vispār "ņepričom", vismaz ne RB ietvaros.
"par ko diskusija?" - nu, jāsāk ar to, ka deputāti nekādu lielo naudu nesaņem par to, ko viņi tur dara, bet tas cits stāsts. Par to vēlētāju uzskatīšanu par muļķiem gan taisnība. Šeit ir A/Par un Pleša pirmsvēlēšanu stratēģijas otrais dublis - atkal "uzpirksim" vēlētājus ar runām par apvedceļu un RB staciju, kaut ne viens, ne otrs realitātē nemaz nav plānoti (apvedceļa vajadzību vēl tikai apspriedīs ap 2030. gadu, tā minēts ilgtermiņa valsts plānā).

pirms mēneša, 2021.01.27 08:01

lielvīr

jāsāk būtu nevis ar to, cik lielu naudu deputāti saņem, jo zina kādēļ viņi tajos deputātos 'līda", bet gan ar to, ko viņi šajās sēdēs un komisijās dara, jo par tām tiek atsevišķi piemaksāts, atkal teiksi- maz, kādēļ viņi šo laiku izmanto priekšvēlēšanu aģitācijai, šoreiz muļķu ķeršanai vēlētāju vidū?

pirms mēneša, 2021.01.27 09:56

Lielvīrs

Lūdzu, ņem un apskaties algas pats - https://www.bauska.lv/lv/pasvaldiba/budzets/bauskas-novada-pasvaldibas-amatpersonam-aprekinatais-atalgojums/2019-gads
Diemžēl pieejami dati tikai līdz 2019. oktobrim, bet bilde ir tāda jau sen un tāda arī paliks. Reti kad kādam deputātam par deputāta būšanu un būšanu komisijās atalgojums ir vairāk par 500-600 eur. Jā, tas ir maz.
Protams, piekrītu, ka viņi tur salien citu mērķu vadīti, bet, ja mēs gribam, lai tur ietu cilvēki, kam prioritāte tiešām būtu novads un tā iedzīvotāji, tas atalgojums būtu pamatīgi jāceļ.

pirms mēneša, 2021.01.27 11:46

lielvīr

kārtējo reizi tu "slīdi šķērsām", jo tiešām tie deputāti tādi duraki, ka nezināja cik oficiāli saņems par sēdēšanu krēslā? Jeb tā deputāta aldziņa amatā esot tāda kabatas nauda vien ir, salīdzinot ar iespējām, it sevišķi, ja 'aizmuguri" nodrošina kāda no koalīcijas partijām?

pirms mēneša, 2021.01.27 13:30

Lielvīrs

Izlasi manu iepriekšējo komentāru līdz galam.

pirms mēneša, 2021.01.27 14:26

lielvīr

izlasīju līdz galam, tikai to tavu patosu par algu celšanu deputātiem, no kuriem tikai dažs ir izlasījis apspriežamos materiālus un roku celšana balsojumā notiek pēc principa esi koalīcijā vai nē, tad par lielāku algu deputātiem var spriest vienīgi diletants, kurš nesaprot kā strādā sistēma valstī. Vai ar algu celšanu ik gadu gan domes speciālistiem, gan deputātiem viņu darbs izmainās uz labo pusi, vai miljonu piešķiršana partijā ir ko mainījusi to darbā, vienīgi vienā otrā "partijā" vēl lielāku plūkšanos izraisījusi

pirms mēneša, 2021.01.27 17:05

diez?

ar ko šis novada deputātu lēmums atšķiras no savulaik tagadējā ministra Pleša stāstītā par apvedceļu pilsētai un staciju Bauskai rail Baltica posmā. Izskatās, tieši tāda pati "tufta" priekš deputāta krēsla iegūšanas vai saglabāšanas, ja redzam, kas vispār notiek ar šo rail Baltica projektu, kas jau tagad rada lielas grūtības projekta realizētājiem darbu uzsākot Rīgas stacijas izbūvei

pirms mēneša, 2021.01.25 10:49

3 stāvu tilts

Augšā dzelzceļš,pa vidu automašīnām,bet apakšā jātniekiem un apjātajiem

pirms mēneša, 2021.01.25 11:21

potence padādīsies

Potence ir tad,kad stāv. Līdz tilta stāvēšanai pastāvēs tāds nošļukuma periods

pirms mēneša, 2021.01.25 11:47

Juris

Mediņš, pa nelegālo apjājot atkal Bauskes buvvaldi, sen jau būtu uzbūvējis to tiltu.

pirms mēneša, 2021.01.25 20:33

jurīt,

Nu Bauskas būvvaldei gan nav par tiltu nekāda teikšana,tur darbosies pavisam citas instances.

pirms mēneša, 2021.01.25 21:47

kā tad

šoreiz tās citas "instances" ir novada deputāti, kuri nu ņemas vaigus piepūtuši....

pirms mēneša, 2021.01.27 10:11

es kā nespeciālists

Vai kaut kur Latvijā ir tāds apvienotais tilts, kā ar tāda drošību un slodzēm, tur taču ir liela vibrācija un tilta posmi visi no metāla. Kā Bauskas dome iedomājas tādu apvienoto tiltu, jo auto pa špalām taču nebrauks, bet asfalts nebūs savienojams ar tilta vibrāciju . Kaut kā kopā vienā tiltā nesanāks,vienalga divi būs vajadzīgi un divus laikam blakus nebūvēs.

pirms mēneša, 2021.01.25 21:59

arī nespeciālists

Rail Baltica projekta izklāstā tāds apvienotais tilts ir paredzēts pāri Daugavai starp Ķekavu un Saulkalni.

pirms mēneša, 2021.01.26 08:59

tiešām

tātad, citi novadi zināja ko prasa, bet Bauskas dome apmierinājās vien ar "saskaņots"

pirms mēneša, 2021.01.27 09:59

netiešām

Šaubos, ka Ķekavas un Salaspils novadu deputāti pieprasīja šāda veida tiltu pār Daugavu, gan jau Satiksmes ministrija pati izlēma. Jebkurā gadījumā šāds apvienotais tilts valstij (ne pašvaldībai) izmaksātu lētāk, nekā divi blakus esoši tilti.

pirms mēneša, 2021.01.27 10:30

vienīgais, ko aizmirsa

ka RB projekts jau izstrādāts, un nav nekāds Sporta Halles vai peldbaseina projekts, ko novada deputāti varēja koriģēt uz nebēdu, jo būvēja par savu, novada budžeta naudu, bet te ,mīlīši, ir ES nauda, kuru tieši kontroles dēļ jūs neiesaistījāt savos projektos

pirms mēneša, 2021.01.26 14:55

diez?

kuram no novada varenajiem ienāca prātā pirms pašvaldību vēlēšanām izspēlēt kārti ar RB projekta koordinēšanu? Pie tam labi zinot, ka projekta vadība jau visu pārrunājusi ar pašvaldībām, kuru zemes skars šis projekts. Diez, kādēļ, šo sarunu laikā neviens deputāts, arī pats Jātnieks nepieprasīja tiltu par Mēmeli projekta ietvaros, pašvaldību vēlēšanas tad pārāk tālā nākotnē bija?

pirms mēneša, 2021.01.26 20:43

"beigu sākums"

tad ,tavuprāt, kā ir ar tām pilsētām, kurām cauri neiet VB, tās visas pakļautas iznīcībai, jeb uzņēmēji tur deputātiem rada "algas palielinājumu" un tie kā traki raujas pilsētas un viņu labā, jeb tomēr vecā labā paruna vēl joprojām spēkā- "baro vilku cik gribi, viņš vienalga uz mežu skatās" un tas simtām reižu pierādās KNAB darbā

pirms mēneša, 2021.01.27 13:48

Meldra

Saprotu, ka novadam galvenais uzstādījums ir visu novirzīt no pilsētas? Vai tā pilsēta un iedzīvotāji kaut ko iegūs? Varbūt uzstādījumam jābūt pretējam. Lai iemesls apstāties pilsētā. Attīstīt tūrismu, loģistiku utt. Pilsētai nepieciešma attīstība, bet ne mierīgi guļamrajoni.

pirms mēneša, 2021.01.26 22:49

Lielvīrs

Tieši to pašu es teicu jau uz iepriekšējām vēlēšanām, kad sākās viss šitas RB un apvedceļu solīšanas bums. Tolaik parunāju arī personīgi ar dažu labu deputātu, kuri man teica "viss būs labi, RB stacija dos cilvēku pieplūdumu un apvedceļa taču varēs nobraukt uz Bausku". Tikai stacijas ta nebūs un kurš brauktu nost no apvedceļa, ja līdz Rīgai ir vien 60km palikuši?
Bet kā toreiz atklājās, vairums Bauskas iedzīvotāju ir par novirzīšanu no pilsētas, jo redz pa Kalna/Zaļo ielu esot pārāk intensīva satiksme, neesot droši un lielākais arguments - piesārņojums no mašīnām... Es gan nevienu no šīm problēmām nesaskatu.

pirms mēneša, 2021.01.27 08:07

lielvīr

diez, ar ko tu atšķiries no bijušā ZM ministra "ļimončika", arī tas pa ministrijas logu nevienu tukšu pudeli mētājamies neredzēja, kā pats publiski apgalvoja. Vien vajadzētu tev kādu laiciņu padzīvot Zaļās vai Kalna ielas malā un nevis pilsētu skatīt vien caur automašīnas logu

pirms mēneša, 2021.01.27 10:05

vēl

diez, kā spēj attīstīties tās pilsētas, kurām cauri nevijas A7 trase, piedevām vēl bez daudzajām pilīm, kas atrodas Bauskas novadā?

pirms mēneša, 2021.01.27 10:08

Lielvīrs

Caur auto logu neskatos, jo ar auto pa Bausku nebraucu. Kāda jēga, ja visur var kājām aiziet? :)
Tici man, Kalna ielas malā esmu bijis pietiekami ilgi, lai zinātu kā tas ir un kas tur ir. Ja neskaita ierastos laikus, kad ir "sastrēgumi", kurus grūti saukt par tiešām sastrēgumiem, tad nekā tāda tur nav. Ja gribās dzīvot konstantā klusumā, varbūt jādomā par pārvākšanos uz laukiem vai mežu?
Par to attīstību - Bauskai tādā ziņā nav nekādu konkurējošo priekšrocību. Vienīgā priekšrocība - Rīgas tuvums - tai pat laikā arī ir lielākais mīnuss. Loģiski, ka tie, kas gribēs, pilis apmeklēs un brauks tāpat, bet ir jāpieņem realitāte, Bauska ir tāds tranzīta miestiņš, kam izbraukt cauri ceļā uz, visticamāk, Rīgu. No tā arī jāmēģina izspiest lielākais labums. Uzbūvēt apvedceļu un apgriezt visu šo.. manuprāt būtu Bauskas beigu sākums.

pirms mēneša, 2021.01.27 11:38

lielvīr

kārtējo reizi "šķērsām", jo kāds miestiņš ir Ķekava, kur šāds apvedceļš jau tiek īstenots? Piedevām, fūres uz A7 uzbrauc un no tās nobrauc jau uz apļa pirms krustojuma un cauri Ķekavai izbrauc pat puse no tām, kas cauri Bauskai

pirms mēneša, 2021.01.27 13:36

Meldra

Tāpēc jau ir jāveido katrai pilsētai savs attīstības plāns. Uz ko balstīties attīstoties? Ražošana, tūrisms vai kas cits. Ja Ķekavā nav tūrisma objektu, viesnīcu, ēdināšanas uzņēmumi - tad mierīgi var laist garām satiksmi!

pirms mēneša, 2021.01.27 13:44

meldriņ

mums tāpat kā jebkur citur novada domē sēž vesela nodaļa ar plānotājiem un tik plāno un plāno, bet ko nevar paši, to ņem kā ārpakalpojumu, un veselas piecas plānotāju firmas jau līdz pēdējam santīmam vēl gadsimta sākumā izplānoja darbus un finansējumu līdz pat 2030. gadam

pirms mēneša, 2021.01.27 13:52

"beigu sākums"

tad ,tavuprāt, kā ir ar tām pilsētām, kurām cauri neiet VB, tās visas pakļautas iznīcībai, jeb uzņēmēji tur deputātiem rada "algas palielinājumu" un tie kā traki raujas pilsētas un viņu labā, jeb tomēr vecā labā paruna vēl joprojām spēkā- "baro vilku cik gribi, viņš vienalga uz mežu skatās" un tas simtām reižu pierādās KNAB darbā

pirms mēneša, 2021.01.27 13:59

Lielvīrs

Ķekava ir Rīgas guļamrajons un dzīvo vairāk mazāk tikai uz tā rēķina.
Un kāpēc tu uzciklējies smagajiem? Ķekava - Rīga ir viens no top noslogotākajiem posmiem Latvijā. Un ne jau smago dēļ, bet to vieglo dēļ, kas tur non-stopā braukā, tai skaitā uz-no mājām. Cik smagie aplī nogriežas nost, tik vieglie un pat vairāk iebrauc caur apli Ķekavā, jo viņiem izdevīgāk Rīgā iebraukt pa turieni.
Tās ir vispār divas absolūti nesalīdzināmas situācijas.

Es saprotu, ka jūs vienkārši cenšaties oponēt manam viedoklim, jo es acīmredzot neko nesaku pa jūsu prātam, bet ir taču jāpadomā pirms rakstīt.

pirms mēneša, 2021.01.27 14:35

Mazvīrs

Personīgi man jau liekas, ka beigas Bauskai ir sākušās jau gadus nu tā ~10 atpakaļ. Tagad kaut ko knapi velkam, cīnamies ar vējdzirnavām. Jauni uzņēmēji nenāk, pašvaldība neko nedara, lai tos piesaistītu. Jaunie cilvēki raujas prom uz Rīgu, Jelgavu vai jebkur citur, kur ir normāli apmaksātas darba vietas.
Tāds apvedceļš tikai piebeigtu visu šo.

No otras puses, ko var cepties par to apvedceļu, tāpat viņš mums nebūs. Līdz ar Rail Balticu vajadzētu samazināties satiksmes intensitātei uz A7, līdz ar to tajā 2030. vai kurā gadā, kad Saeimai paredzēts spriest par to vai apvedceļš mums vajadzīgs, nebūs jau nekāda pamata tam. Vai tad ne? :)

pirms mēneša, 2021.01.27 14:41

lielvīr

tad ar ko Bauska atšķiras no Ķekavas, vai tikai ar to, ka Bauska ir attālāks guļamrajons, kurā attīstīta arī rūpniecība, ņemot vērā tavus argumentus, vietējiem jau nekādā ziņā nevajadzētu protestēt par lielo braucēju plūsmu caur šo mazpilsētu, citādi tavos argumentos klausoties, bez caurbraucējiem Ķekavu sagaida "beigu sākums", ko tu esi novēlējis bauskai

pirms mēneša, 2021.01.27 17:15

izskatās...

nu nav argumentu pret to, ka šāds deputātu "gājiens" ar tilta projektu RB ietvaros izskatītos citādi, kā vien PR pirms nākamajām vēlēšanām, vienīgais arguments ir mīnusi pie komentāriem. Ja nu tiešām esat tādi nīkuļi, ka jābrauc uz jau nodzīta klepera, tad varu ieteikt, varbūt piedāvājiet tautai kādu banānu kasti, Zīgerists būs jau aizmirsies....

pirms mēneša, 2021.01.27 13:42

Vietējās ziņas