Bērnudārzos Rundālē izmanto pašreizējās iespējas

Pirmsskolas izglītības iestādes Rundāles novadā saskaņā ar valstī noteikto ārkārtas situāciju pārveidojušas savu ikdienu un turpina strādāt.

Pirmsskolas izglītības iestādes «Mārpuķīte» vadītāja Judīte Zeltiņa pastāstīja, ka pirmajās divās krīzes nedēļās jaunajā situācijā gandrīz visi darbinieki izmantojuši daļu atvaļinājuma, kas bija nepieciešams praktiski un arī psiholoģiski, lai saprastu, kas notiek, lai aprastu ar apstākļiem, lai pasargātu darbiniekus un viņu ģimenes no saslimšanas.

Ārkārtējie apstākļi ieilgst, situācija pagarināta līdz 12. maijam. J. Zeltiņa stāsta: «Tagad darbu turpinām attālināti, kas un cik var. Skolas un pirmsskolas attālinātā mācīšanās atšķiras. Mums nav e-klases. Neizmantojam citas piedāvātās platformas. Pirmsskolas skolotāji ar vecākiem sazinās un notiekošo pārrunā pa telefonu. Skolotāji izvērtē ģimeņu iespējas bērnu aktivitāšu organizēšanai mājas apstākļos un e-pastā nosūta ieteikumus sarunām ar bērniem, aktivitātēm, iesaka interneta vietnes un resursus internetā matemātisko, lasīšanas un citu prasmju attīstīšanai. Akcents tiek likts uz prasmju nostiprināšanu, nevis jaunu prasmju apgūšanu.

Arī mūzikas skolotāja un logopēde sagatavojušas mājas apstākļos paveicamus darbiņus. Tehniskie darbinieki veic pavasara lielo tīrīšanu grupās, atjauno rotaļu laukuma ierīču krāsojumu, sakopj teritoriju – dara to, kas citkārt bērnu klātbūtnē nav iespējams. Strādā pārmaiņus, nodrošinot valstī noteiktos ierobežojumus. Attālināti strādājam arī ar iestādes  attīstības plānu, jaunajām darbinieku pašnovērtējuma anketām, veicam citus darbus.»

«Mārpuķītē» klātienē darbojas viena dežūrgrupa. To apmeklē vidēji viens līdz trīs bērni. «Izprotam vecāku pašreizējās rūpes, pirmsskolas vecumā bērni no vecākiem prasa maksimālu uzmanību. Ja ģimenē ir vairāk atvašu, ja ir skolēni mājās, slodze vecākiem ir liela. Turklāt daļa vecāku arī strādā attālināti, un to visu savienot nav vienkārši,» stāsta J. Zeltiņa.

Savukārt pirmsskolas izglītības iestādes «Saulespuķe» vadītāja Agnese Čakša, uzsvēra, ka pats galvenais produktīvam darbam un sadarbībai ir iekšējs miers un visu pašreizējo iespēju izmantošana. Darbinieki pēc pašu izvēles un iespējām strādā attālināti, izmanto atvaļinājumu, gatavo tematiskos plānus, veido metodiskos materiālus, apgūst digitālās iemaņas, speciālisti izvērtē bērnu attīstību un papildina individuālos plānus u. tml.

A. Čakša «Bauskas Dzīvei» atklāj: «Dežūrgrupiņā ir vidēji divi bērni. Tā kā esam iesaistījušies «Erasmus+» projektā «Creative Learning Environment» (tulk. – ‘vide radošām mācībām’), intensīvi jau otro gadu strādājam un īpaši domājam par iestādes vidi. Projekta mērķis – vides uzlabošana un dažādošana, lai bērniem būtu interesanti un motivējoši darboties un izzināt apkārtējo vidi. Pašlaik esam ideju realizācijas posmā. Pedagogi kopā ar pedagogu palīgiem rada jaunas aktivitāšu zonas bērniem – kukaiņu māju, sajūtu taku, skaņu sienu un citas. Šī darbošanās gan bija plānota kopā ar vecākiem, taču nācās veikt korekcijas atbilstīgi apstākļiem.»

Pievieno komentāru

Vietējās ziņas