Covid-19 dēļ uz laiku slēgts Misas bērnudārzs

Vecumnieku novada Misas pamatskolas pirmsskolā izglītības programmas apguve no pirmdienas, 11. janvāra, tiek organizēta attālināti. To nosaka 10. janvārī izdotais domes priekšsēdētāja Gunta Kalniņa rīkojums «Par attālinātās apmācības ieviešanu Misas pamatskolā».

Anna Balgalve, Misas pamatskolas direktore, «Bauskas Dzīvei» apliecina, ka bērnudārza darbība līdz 25. janvārim ir apturēta, jo pagājušās nedēļas nogalē diviem iestādes darbiniekiem apstiprināts pozitīvs «Covid-19» testa rezultāts. Lēmums pieņemts, pamatojoties uz Slimību profilakses un kontroles centra ieteikumiem iestādes rīcībai.

«Pašlaik divi darbinieki atrodas izolācijā, bet 12 iestādē strādājošajiem piemērots kontaktpersonas statuss un viņi ievēro karantīnu. Audzēkņiem noteikts attālināts izglītošanās process,» informē A. Balgalve. Viņa atzīmē, ka šajā laikā ir «jābūt gataviem pieņemt izmaiņas katrai dienai».

Pirmsskolas izglītības programmu Misā apgūst 59 bērni, t. sk. 12 piecgadīgie un 14 sešgadīgie. Kā laikā, kad bērnudārzs slēgts, attālināti tiek nodrošināta pirmsskolas izglītības programmas apguve un paredzētās aktivitātes, stāsta Ilona Zariņa, struktūrvienības metodiķe: «Ieviešot attālināto mācību procesu pirmsskolā, saziņa ar vecākiem notiek e-vidē – izmantojam e-klases pastu, tiešsaistes tīkla lietotni «WhatsApp». Cenšamies iet līdzi laikam un darboties digitālā vidē. Jaunāko grupu bērniem tiek piedāvāti uzdevumi, kas saistīti ar pašapkalpošanās prasmju nostiprināšanu, sīkās motorikas, runas attīstību, roku un pirkstu vingrinājumiem.

Vecākiem tiek sniegti ieteikumi, dots virziens, nosūtot saites uz vietnēm, kur var smelties piemērotākās idejas. Savukārt vecāko grupu audzēkņiem, kam noteikta obligātā apmācība, skolotājas sagatavojušas darba lapas ar uzdevumiem, ieteikumiem un saitēm, kur veikt uzdoto pēc iespējas interesantākā formātā, iesaistot arī digitālo vidi. Ir grūtības ar tehnisko nodrošinājumu, jo ne visām ģimenēm pieejami printeri, taču šādās situācijās skolotāji piedāvā veidot līdzīgus darbiņus, rakstot, pārzīmējot uz lapas, kā arī radot savus uzdevumus par doto tematu. Atgriezeniskā saite tiek nodrošināta, darba gaitā un nedēļas beigās pārsūtot rezultātus e-klases pastā un «WhatsApp» grupā foto un video veidā.»

Programmas apguvei katram mēnesim ir sava tēma. Pašlaik akcents ir uz ziemu, kas beidzot iestājusies, un ziemas priekiem, skaidro I. Zariņa. Bērniem dots uzdevums vērot lāstekas, sniegu un eksperimentēt. Mazie dabas parādības tikai pēta, par tām brīnās, sajūsminās un mācās runāt, bet lielie redzēto ataino zīmējumos, skaita sniegpārsliņas, velk burtus un aplūko pēdas sniegā, kā arī veic citus savam vecumam atbilstīgus uzdevumus.

«Atbildība viennozīmīgi gulstas uz ģimeni. Ja grupiņa atrodas karantīnā, vecākiem pienākas darba nespējas lapa un viņi var būt mājās, pārējie meklē citus risinājumus, jo tik mazi bērni nav gatavi strādāt patstāvīgi,» uzsver metodiķe.

Pievieno komentāru

Vietējās ziņas