Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

F2 formulu izmēģina Mēmelē 3

Itālijas pilsētā Kaljāri, kas atrodas Sardīnijas salā, 11. un 12. jūnijā notiks ūdensmotosporta pasaules čempionāta F2 otrais posms, kurā startēs arī mūsu sportists no Codes pagasta Uvis Slakteris. Uvis Slakteris «Riga Powerboat Team» komandas sastāvā 4. un 5. jūnijā piedalījās pasaules čempionāta (PČ) pirmajā posmā Ungārijā. Sacensības notika trīs veidos. Sacīkstēs uz ātrumu nepaveicās - vēja brīze traucēja uzrādīt labāko rezultātu. Otrā sacensību veidā - «Match race», kur vienlaikus startē divas formulas, - līdzīgi kā dragreisā automašīnām, un nākamajā kārtā iekļūst uzvarētājs, U. Slakteris pusfinālā piekāpās uzvarētājam Paulo Zantelli, bet cīņā par trešo vietu pieveica Riku Ivaru Hakonsenu. Savukārt finālbraucienā nedaudz pievīla tehnika, motors iedarbojās sekundi par vēlu, nācās cīnīties uz priekšu no pašām beigām. Rezultātā septītā vieta, bet uzvarēja Eriks Starks. Šogad ceļš līdz startam F2 čempionātā nebija viegls. Sportista tēvs Atis Slakteris pastāstīja, ka pasaules čempionāts F2 klasē cenšas kļūt «zaļāks» - vairāk domā par apkārtējo vidi, tāpēc priekšroka tiek dota dzinējiem ar zemāku oglekļa izmešu līmeni. Vecajiem motoriem atļauts divu litru tilpums, turpretī «zaļajiem» dzinējiem var būt 2,5 litri. «Pagājušajā gadā jau puse braucēju startēja ar jaunajiem dzinējiem. Šogad no desmit pirmajiem kvalifikācijā astoņi brauca ar «zaļajiem» motoriem. Tas ir interesanti arī skatītājiem - vecie motori startā aiziet uz priekšu, bet vēlāk tos pārspēj un apdzen jaudīgākie jaunie motori.» Izmaiņas radījušas papildu finansiālos izdevumus, tomēr jaunie motori mazāk lūstot, vajag mazāk rezerves daļu. Pie jaunās formulas bijis jāpierod. Tomēr sacensības Zviedrijā, kur tika plānots to izmēģināt, tika atceltas. Tāpēc vispirms laivas iespējas izmēģinātas Mēmelē, kur pirmais laivā sēdās Atis Slakteris, pielāgojot motoru, un pēc tam izmēģināja arī Uvis Slakteris. «Tur ir viena vieta, kur pagriezienu var veikt, nemaz nenoņemot kāju no gāzes pedāļa. Tiesa, to darīja vienīgi Uvis, jo viena kļūda un tu ar laivu ietriecies krastā,» stāsta A. Slakteris. Pārbaudes braucieni pēc tam tika veikti arī Jūrmalā.Nelielas izmaiņas skārušas komandas sastāvu. Kopā ar braucēju sacensībās piedalās arī «radiovīrs» - persona, kas saista pilotu ar apkārtējo pasauli, kura pienākumus šosezon pilda Atis Slakteris, trīs mehāniķi - Juris Slavītis, Aivars Lenerts un Gints Mankevičs, kā arī šoferis Henrijs Paeglis. Sagatavošanās procesā daudz palīdzēja arī Miervaldis Zaharčenoks un Aldis Lakovičs.

Pievieno komentāru

Komentāri 3

Eh,kā Nasing spešalam derēja pašam veikt to pagriezienu,nemaz nenoņemot kleino kāju no gāzes pedāļa ! Varbūt krasts atsistu vaļā domas aizcietējumu.

pirms 9 gadiem, 2011.06.09 20:43

labi, ka vēl peldētājiem atpūtniekiem tās briesmu laivas vēl nav uzbraukušas! šausmas, kas tur mēmelē notiek ar tām laivām un ūdensmočiem. Nav tak tā upe privāta ūdenstilpe. Bailes pat iet ūdenī peldēties

pirms 9 gadiem, 2011.06.08 17:55

Vietējās ziņas