Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Grenctālē policija pārbauda kravas auto 1

Grenctālē uz valsts robežas šonedēļ strādāja Valsts policijas (VP) satiksmes uzraudzības biroja darbinieki. Pārbaudītas tika robežu šķērsojošās kravas automašīnas. Pārsimt metru tālāk, Lietuvas pusē, analogas pārbaudes veica Lietuvas Ceļu transporta inspekcija. Kopējā autopārvadājumu kontrole notika Eiropas valstu ceļu policijas tīkla akcijas laikā. Līdzīgi divu valstu sadarbības pasākumi turpināsies, tie notiks uz robežas ar Lietuvu, arī ar Igauniju. Tā ziņo VP sabiedrisko attiecību nodaļas vecākā speciāliste Lita Juberte.  Braucēju drošība atkarīga no tā, cik moži, atpūtušies un spējīgi adekvāti reaģēt sarežģītās situācijās būs visi satiksmes dalībnieki. VP Satiksmes uzraudzības biroja vecākais inspektors Arvis Romanovs «Bauskas Dzīvei» pastāstīja, ka visvairāk tālbraucēju šoferi grēko, neievērojot darba un atpūtas laika režīmu. Turklāt šī problēma aktuāla ne tikai Latvijā, bet visā Eiropā. Precīzas statistikas diemžēl nav, aptuveni skatoties, ar braukšanas laika režīma pārkāpšanu grēko teju katrs otrais vadītājs. Atbilstīgi likumam, sodi par šādu pārkāpumu ir iespaidīgi - šoferim var nākties šķirties no 500, uzņēmumam, kuram pieder automobilis, pat no 1000 latiem. Reidā Grenctālē «Bauskas Dzīve» vēroja, kā pārbauda no Latvijas izbraucošās automašīnas. Policijas inspektore Lilita Grundule pastāstīja - ja šoferim konstatē pārkāpumu, dokumentu formēšana ilgst apmēram pusstundu. Ja pārkāpumu nav, vadītājs pēc minūtēm desmit var turpināt ceļu.  Kamēr L. Grundule un kolēģi pārbaudīja kravas auto vadītāja no Lietuvas Joza Staņuļa dokumentus, šoferis dalījās ar «Bauskas Dzīvi» savos vērojumos. Viņš uzskata, ka ievērot braukšanas laiku ir ļoti problemātiski, jo Eiropas likumdošana šoferiem liedz braukt, nerēķinoties ar viņu maršrutu: «Atbilstīgi likumam ir nācies, piemēram, Itālijā divas diennaktis 35 grādu karstumā stāvēt laukumā. Kāda tur atpūta - esi iznīcis, pārkarsis cilvēks. Visvairāk no šīs aplamās likumdošanas cieš Austrumeiropas pārvadātāji, jo mums maršruti ir ļoti gari. Tie mēdz būt pat septiņi astoņi tūkstoši kilometru. Aizvest kravu laikā, nepārkāpjot noteikumus, praktiski nav iespējams.» Neraugoties uz to, J. Staņulis, kurš lielgabarīta kravas pa Eiropu pārvadā jau 15 gadu, noteikumus ievēro. Arī šoreiz viņa braukšanas kontroles iekārtā policisti uzgāja vien pāris minūšu laika pārkāpumus, tādēļ šoferis droši varēja turpināt ceļu. Autovadītājs Sergejs Gureševs bija ceļā no Rīgas uz Beļģiju. Arī viņa automobilim policisti pārkāpumus nekonstatēja. «Bauskas Dzīvei» šoferis pastāstīja, ka šādas pārbaudes notiek regulāri. Visvairāk tiek pārbaudīts Polijā, jo tur policija vietējo šoferu automobiļus neaptur, bet kontrolē tikai ārzemniekus.

Pievieno komentāru

Komentāri 1

Uvis

Likumdošana par darba un atpūtas laiku ir absolūti aplama,dēļ tā arī notiek daudz negadījumu. Ko tad īsti var izkontrolēt šie dienesti?- tikai to,cik daudz stāvējusi un pārvietojusies automašīna! Tātad automašīnas kustību un stāvēšanu,bet ne šofera atpūtu!
Iedomāsimies piemēra pēc situāciju- kravinieks apstājies plkst.17.00.uz 11stundu atpūtu Ceraukstes DUS. Kā jums liekas,cikos izdosies šoferītim aizmigt pie apkārtējiem trokšņiem,ja plkst.04 no rīta jāsāk kustība? Trokšņi var būt visnevainīgākie- blakus kabīnei ap plkst 22.00.var piestāt tūristu autobuss,no kura izveļas cilvēku pūlis,skaļi bļaustoties,pēc stundiņas netālu piestās jauniešu bars skaļi ālēdamies u.t.t. Cik izdosies pagulēt? 4h-5h? Jā,kontroles dienests tik tiešām konstatēs,ka šoferītis ir lieliski izgulējies un var strādāt,nevienu neapdraudot!

pirms 9 gadiem, 2011.09.18 13:26

Vietējās ziņas