Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Iepazīst auduma brīnumainās pārvērtības 2

Ķīmijas zinību, tostarp dažādu brīnumu popularizēšana, Bauskas 2. vidusskolā ir ierasta tradīcija. Par radošajām darbnīcām, kas bija organizētas 13. aprīlī, stāsta ķīmijas skolotāja Anita Zibola.

12.a klases jaunieši šajā dienā vadīja septiņas darbnīcas 3. un 4. klases skolēniem. Tajās viņi atklāja audumu brīnumainās pārvērtības. Vidusskolēnu vadītajā nodarbībā piedalījās gandrīz simt skolēnu. Šīs aktivitātes mērķis bija veicināt ķīmijas zinātnes popularitāti, iepazīstināt ar ķīmijas zinātnes sasniegumiem, kā arī vairot izpratni par ķīmijas zinātnes ieguldījumu cilvēces un jaunu ražošanas nozaru attīstībā. Vidusskolēni centās saistoši pastāstīt, kāda ir ķīmijas zinātnes loma valsts ekonomiskajā izaugsmē un sabiedrības labklājībā.

Sākumskolas audzēkņiem nedegošu audumu iegūt iemācīja Egija Ignatova un Jūlija Ahmanova. Savukārt ūdensnecaurlaidīgu audumu mazie ķīmiķi veidoja kopā ar Ralfu un Endiju Simanovičiem. Vidusskolēni Matīss Gaiķis un Toms Rjabčenko atklāja noslēpumu, kā iegūt neburzīgu audumu. Ne tikai skolēniem, bet arī klasē ienākušajiem pedagogiem bija interesanti izzināt, kā vislabāk no auduma iztīrīt tauku traipus. Šīs zinības atklāja vidusskolnieki Guntars Gulbis un Edgars Stankevičs.

Salvis Poļakovs un Elvis Simanovičs palīdzēja apgūt slepenraksta noslēpumus. Joda traipu mīklainās krāsas maiņas temperatūras iedarbībā parādīja skolnieces Linda Ritenberga un Laura Rituma. Noslēgumā interesenti veidoja ūdensaugu kolekciju darbnīcu. To paveikt palīdzēja skolnieces Eva Linde un Gerda Lebeiko.

Noderīgas šīs izziņas nodarbības bija ne tikai mazajiem skolēniem. Arī divpadsmitie izkopa savas prasmes strādāt komandā, guva ieskatu par pedagoga profesijas pozitīvajām un negatīvajām pusēm.

Pievieno komentāru

Komentāri 2

Ķīmiķis

Žurnālistu kungi un kundzes!
Esiet, lūdzu, tik laipni un izrediģējiet tekstu līdz galam un godprātīgi. Jūsu komentāri un intīmās sarakstes nevienam nav jālasa: "To paveikt palīdzēja skolnieces Eva (Vilnim bija Evu, bet diez vai, vēl nav atbildējis – Sandra) Linde un Gerda Lebeiko."

pirms 4 gadiem, 2015.04.16 06:35

io

ķīmiķim! dēliņ! tev pašam ar to gramatiku visai švaki. " to" ir norādāmais vietniekvārds akuzatīva locījumā. skaidri un gaiši saprotams par ko ir teikts iepriekšējā teikumā. ja tev nav skaidra vārda leksiskā un semantiskā nozīme, tad vainīgs esi vien pats, ja "to" tu saproti pilnīgi citā šī vārda nozīmē, pie tam tā nav atrunāta nevienā no vārdnīcām.

pirms 4 gadiem, 2015.04.17 17:59

Vietējās ziņas