Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Kolužs: Reformu aizsegā nedrīkst likvidēt mazos pārvadātājus 41

Vienošanās par sabiedriskā transporta pakalpojumu funkciju organizēšanu vienotā maršruta tīklā rada bažas, ka reformu aizsegā varētu likvidēt mazos pārvadātājus, ekspresintervijā "Nozare.lv" norāda Latvijas Autoostu un reģionālo pārvadātāju asociācijas (LARPA) valdes loceklis Uldis Kolužs.Viņš skaidro, ka vienota maršruta tīkla izveidi vērtē divējādi. No vienas puses, esot loģiski, ka vienās rokās nodod maršrutu organizāciju, jo tad procesus varot labāk plānot un saskaņot. Vienlaikus, centralizējot visus jautājumus Rīgā, esot uztraukums par to, vai pietiekami tiks pievērsta uzmanība atsevišķiem lauku maršrutiem, kas ir tālu no Rīgas. "Varbūt Rīgā tie izskatās ekonomiski neizdevīgi, sāks apgriezt mazos maršrutiņus un iznīcināt mazos uzņēmumus," norāda pārvadātājs. Satiksmes ministrs Anrijs Matīss un premjers Valdis Dombrovskis (V) esot piekrituši tam, ka apjoms vietējos reģionālajos pārvadājumos patlaban ir optimāls un tas netiks samazināts. "Vismaz tādi solījumi ir, lai gan tieši par šo jautājumu nākotnē baidāmies," uzsver Kolužs. Viņš skaidro, ka līdz šim prakse nav bijusi tā labākā. Vairākus gadus pēc kārtas pārvadātājiem iedod nevis to naudu, kas ir nepieciešama, bet iedod mazāku daudzumu un pasaka - "iztieciet, kā mākat". Tāpēc katru gadu esot situācija, ka gada beigās tiek prasīta papildu nauda, jo "lietas maksā tik, cik maksā". "Nevar aiziet uz veikalu un nopirkt maizi par 22 santīmiem, ja ir iedoti desmit santīmi," uzsver LARPA valdes loceklis. Viņš arī informē, ka ar jaunizveidojamās Sabiedriskās transporta padomes starpniecību pašvaldības, Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija (VARAM) un reģioni centīsies nodrošināt savu līdzdalību procesos. "Nevar būt tā, ka viss ir tikai vienas institūcijas rokās un nav plašāka skatījuma uz jautājumiem," uzsver pārvadātājs. Padomei esot jābūt tādai, kas akceptē vai nu reisu slēgšanu, vai atvēršanu. "Lai neapdraudētu situāciju un nebūtu tā, ka citu interešu dēļ vai politisku interešu dēļ tiek pieņemti lēmumi un kādi reisi slēgti," uzsver Kolužs. Kā ziņots, panākta vienošanās par sabiedriskā transporta pakalpojumu funkciju organizēšanu vienotā maršruta tīklā. Pasūtījumu visā ārpilsētas maršrutu tīklā veiks un līgumus par pakalpojumiem slēgs VSIA "Autotransporta direkcija" (ATD). Vienošanās paredz viena sabiedriskā transporta (dzelzceļa un autobusu) tīkla visā valstī izveidošanu. Vienotas plānošanas realizēšanai tiks izveidota Sabiedriskā transporta padome, kuras sastāvā būs SM, VARAM, plānošanas reģionu un ATD pārstāvji. Satiksmes ministrijas redzējumā padomes darbībai jābūt ar konsultatīvu raksturu, un tās ieteikumus valsts budžeta ietvaros ņem vērā Autotransporta direkcija. Savukārt VARAM uzskata, ka padomes pieņemtajiem lēmumiem jābūt saistošiem. Puses gan ir vienisprātis, ka jautājuma par padomes iespējamo statusu galīgai izlemšanai ir nepieciešama padziļināta juridiskā izvērtēšana. Izvērtēta arī izveidojusies situācija attiecībā uz plānošanas reģionu parādiem 818 000 latu apmērā par sniegtajiem sabiedriskā transporta pakalpojumiem reģionālajos vietējās nozīmes maršrutos 2012.gadā. Lai šos zaudējumus būtu iespējams segt no valsts budžeta līdzekļiem, tiks veikti grozījumi Sabiedriskā transporta pakalpojumu likumā, kuri jau ir atbalstīti Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijā. Plānots, ka deputāti par šo likumprojektu balsos 2.maija Saeimas plenārsēdē, Lai gan Latvijas Pašvaldību savienības (LPS), Latvijas pasažieru un pārvadātāju asociācijas (LPPA) un LARPA prasības bija parādu jautājumu atrisināt līdz 1.maijam, Latvijas autoostu un reģionālo pārvadātāju asociācija nolēmusi ārkārtas sanāksmi pārcelt uz 3.maiju, dodot laiku šo jautājumu atrisināšanai.

Pievieno komentāru

Komentāri 41

Ainai

Tas tāpēc, ka runa iet par neiedomājami zemas kvalitātes autotranspota pakalpojumu, kuru mums uzspiež satiksmes ministrija. Mūsu novada deputāta k-gu te piemin tāpēc, ka firmu, kas piedāvā it kā "labāku? " pakalpojumu, vada cilvēks, kurš prettiesiski, rupji un prasti izrīkojās, izmantodams savas deputāta pilnavaras, kas lielākajai sabiedrības daļai izraisa lielu sašutumu. Būtu labi, ja savas tiesības uz pārvadājumiem pieteiktu kāda pavisam cita kompetenta, ar labu autoparku nodrošināta pārvadātāju firma. Mēs, baušķenieki, to spētu novērtēt. Varbūt šāds brīnums ir iespējams?

pirms 7 gadiem, 2013.04.28 18:30

Aina

Nav saprotams, ko visu laiku te komentējat kaut kādas tur deputātu izdarības???????
Runa rakstā ir par pasažieru pārvadājumiem...

pirms 7 gadiem, 2013.04.28 08:57

ATU-28

,,ŠIS BŪS PĒDĒJAIS DEPUTĀTA MANDĀTS KOLUŽAM!" l

pirms 7 gadiem, 2013.04.27 16:24

ATU-28

,,ŠIS BŪS PĒDĒJAIS DEPUTĀTA MANDĀTS KOLUŽAM!" l

pirms 7 gadiem, 2013.04.27 16:24

ATU-28

,,ŠIS BŪS PĒDĒJAIS DEPUTĀTA MANDĀTS KOLUŽAM!" l

pirms 7 gadiem, 2013.04.27 16:24

ATU-28

,,ŠIS BŪS PĒDĒJAIS DEPUTĀTA MANDĀTS KOLUŽAM!" l

pirms 7 gadiem, 2013.04.27 16:24

ATU-28

,,ŠIS BŪS PĒDĒJAIS DEPUTĀTA MANDĀTS KOLUŽAM!" l

pirms 7 gadiem, 2013.04.27 16:23

Ak, Jūs, skaudīgie Latvieši! Tas kurš, nav dabūjis, tam arī skauž, savādāk jau nerakstītu

pirms 7 gadiem, 2013.04.27 14:44

Kad reformu aizsegā mazās skolas likvidēja, tad gan deputātam nekas nebija iebilstams.

pirms 7 gadiem, 2013.04.27 13:24

Copy

Kolužs to būtu pelnījis. žēl tikai cilvēku kam nāktos ciest. bet Koluža kungs jūs pats kā haizivs gribat visus aprīt mazās skolas, lai alga būtu paša sievai un pašam pildītos maks par bērnu vešanu no laukiem uz pilsētu. pats sev bedri roc. Es ceru, ka vēlētāji ir pietiekami gudri un jūs neievēlēs, kaut vai par to, kā Jūs tikāt vaļā no IP un No Veipa kunga, kurš atļāvās nenobalsot, pēc Jūsu pavēles. kaut tu izputētu.

pirms 7 gadiem, 2013.04.27 10:53

Nu Kolužam ir briesmīgi tie vecie autobusi, es uzskatu, ka nav vērts pastāvet tādam briesmīgam autoparkam

pirms 7 gadiem, 2013.04.27 09:10

Atceros

Kā bloķējām tiltu,lai neaiztaisītu slimnīcu,ka naudas trūkst,bet izrādījās,ka Slimnīcas šefam liela nauda stāv uz rēķina,tāpat tagad pele iesaka protesta akcijas...Kolužs ir Vienotības bieedrs,Vienotībai pieder vairākums Latvijas valdībā.....un jūs naivi ticat,ka te viss ap kolužu ir tīrs??? Tātad ,kamēr pie varas būs VIENOTĪBA, TIKMĒR BŪS ŠIS BARDAKS.

pirms 7 gadiem, 2013.04.26 22:09

pele

Ir jāorganizējas protesta akcijai, tā parakstu vākšana lielajiem kungiem zem astes. Vajag kaut ko riktīgāku!

pirms 7 gadiem, 2013.04.26 14:25

pajolītis

Neesmu spec šajos jautājumos, bet uzskatu kad Kolužš savu darbu darīja godam. Pārējie visi kas šeit izsakās neglaimojoši pret Kolužu, uzskatu tie ir cilvēki ar ļoti zemu intelektuālo līmeni. Ne jau Kolužš ir vainīga pie šī bardaka.
Kas notiek pārvadājuma jautājumā pašlaik, tā ir ,,avārija". Tagad patīkamāk ir izmantot dušmaņu pakalpojumus.
Uldim vēlu izturību un veiksmi.

pirms 7 gadiem, 2013.04.26 12:44

mjāā

Nu jā, tagad Kolužam par pilnu programmu tiks lamas:)!
Bet taisnība jau viņam ir- ne tikai autopārvadātājus mazos jāsaudzē, bet arī mazos uzņēmumus vispār!

pirms 7 gadiem, 2013.04.26 09:04

Uldim

Lai veicas Tev un arī gaidām Bauskas busus !
Lai kā, bet braucot ar mūsu autobusiem, veinmēr bija drošības sajūta par galamērķi laikā.

pirms 7 gadiem, 2013.04.26 09:03

Kolužs to būtu pelnījis. žēl tikai cilv;eku kam nāktos ciest. bet Koluža kungs jūs pats kā haizivs gribat visus aprīt mazās skolas, lai alga būtu paša sievai un pašam pildītos maks par bērnu vešanu no laukiem uz pilsētu. pats sev bedri roc. Es ceru, ka vēlētāji ir pietiekami gudri un jūs neievēlēs, kaut vai par to, kā Jūs tikāt vaļā no IP un No Veipa kunga, kurš atļāvās nenobalsot, pēc Jūsu pavēles. kaut tu izputētu.

pirms 7 gadiem, 2013.04.26 08:49

laucins

Cik Jūs visi komentāru rakstītāji esiet nožēlojami

pirms 7 gadiem, 2013.04.26 08:12

Vietējās ziņas