Latvijas Sarkanais Krusts neesot iepazīstināts ar Tiesībsarga biroja secinājumiem pēc pansionāta "Derpele" apmeklēšanas 3

Latvijas Sarkanais Krusts (LSK) nav saņēmis informāciju no Tiesībsarga biroja par pārkāpumiem, kas fiksēti, apmeklējot pansionātu "Derpele", aģentūrai LETA apgalvoja LSK ģenerālsekretārs Uldis Līkops.

LSK "Derpelē" strādā, ņemot vērā deleģēšanas līgumu ar Bauskas novada pašvaldību par sociālā pakalpojuma - ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijā pilngadīgām personām - nodrošināšanu novada iedzīvotājiem. Lai LSK pakalpojumu nodrošinātu, biedrībai bezatlīdzības lietošanā nodotas trīs pansionāta ēkas.

Pēc Līkopa teiktā, LSK "Derpelē" darbu sākusi aptuveni pirms trim mēnešiem, tāpēc vides labiekārtošana un pielāgošana klientiem, piemēram, lifta izbūve, vēl ir "laika jautājums". Taču viņš esot pateicīgs visiem, kas iesaka, kā nodrošināt klientiem labākus apstākļus.

Vienlaikus LSK pārstāvis klāstīja, ka organizācija nav saņēmusi Tiesībsarga biroja atzinumu pēc apsekošanas, tāpēc nevar komentēt konstatēto.

Jau ziņots, ka Tiesībsarga biroja Prevencijas daļas pārstāvji 4.augustā bez iepriekšēja brīdinājuma apmeklēja LSK sociālās aprūpes centru "Derpele", kas atrodas Bauskas novada Codes pagastā. Tika norādīts, ka minētajā institūcijā pakalpojumus saņem 42 personas.

Vizītes mērķis bija iepazīties ar klientu tiesību uz privātās dzīves neaizskaramību ievērošanas jautājumiem, klientiem piedāvāto sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas pakalpojumu klāstu, kā arī vispārējiem sadzīves apstākļiem institūcijā.

Tiesībsarga birojā informēja, ka vizītes laikā tika konstatēti vairāki vispārējiem cilvēktiesību standartiem neatbilstoši apstākļi, piemēram, attiecībā uz vides pieejamības nodrošināšanu, jo institūcijas telpas kopumā nav piemērotas personām ar funkcionālajiem traucējumiem, kas liedz pilnvērtīgu sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas pakalpojumu saņemšanu.

Tāpat "Derpelē" ir ierobežota klientu pārvietošanās. Lai mazinātu Covid-19 izplatību, institūcijas klientiem ir kategoriski aizliegts atstāt institūcijas teritoriju, uzsvēra birojā. Vienlaikus pārkāpumi esot konstatēti klientu privātuma nodrošināšanā institūcijas sanitārajās telpās un klientiem nepieciešamās aprūpes un higiēnas nodrošināšanā.

Atklājies, ka klientu mazgāšana notiek reizi desmit dienās, kā arī institūcijas darbiniekiem trūkst vienotas izpratnes par klientu aprūpes un pozicionēšanas jautājumiem. Trūkumi konstatēti arī klientiem piedāvāto nodarbību un saturīga brīvā laika pavadīšanas iespējās. Birojā uzsvēra, ka institūcijā esošais tehniskais nodrošinājums nav atbilstošs, lai piedāvātu klientu spējām nepieciešamās nodarbības un aktivitātes, turklāt kopš Covid-19 pandēmijas sākšanās nodarbības un aktivitātes klientiem netiek organizētas.

Birojā informēja, ka institūcijā ir ierīkota atsevišķa telpa (izolators), kas ir paredzēta ar Covid-19 inficēto klientu izolācijai, lai novērstu inficēšanās draudus citiem klientiem un personālam. Vizītē tika secināts, ka piespiedu karantīnā uz 14 dienām šajā izolatorā tiek ievietoti arī institūcijas klienti, kuri uz laiku bija atstājuši institūcijas teritoriju, piemēram, lai dotos uz veikalu pilsētā, neskatoties uz administrācijas aizliegumu.

Vizītes dienā izolatorā esot atradies viens institūcijas klients, kurš izteicis vairākas sūdzības gan par vispārējiem sadzīves apstākļiem izolatora telpā, gan arī par institūcijas vadības rīkojumu, liedzot klientiem jebkādu pārvietošanos ārpus teritorijas. "Klients izolatorā atradās astoņas dienas, un viņam nav bijušas konstatētas saslimstības ar Covid-19 pazīmes," norādīja Tiesībsarga birojā.

Pievieno komentāru

Komentāri 3

Nav svarīgi

Laikam kāds ir aizmirsis, ka tie cilvēki kas tur dzīvo ir viņu darba devēji un maksā viņiem algas. Nevis viņi ir jūsu aprūpējamie , bet jūs esat viņu darbinieki.

pirms 9 mēnešiem, 2020.08.29 11:19

Kukū

Gadiem Derpeles vadība ir lūgusi novada domei finansējumu vides pieejamības uzlabošanai, bet auļotāja bandai nekad nav bijis naudas. Vecie ļaudis interesē tikai pirms vēlēšanām

pirms 9 mēnešiem, 2020.08.29 13:12

Anonims

Pirmkārt nav pareizi ka viņi nevar apmeklēt veikalus vai svētkus kur garantija ka neienes slimības tie paši darbinieki tas pats guļošo sēdina ratiņkrēslā mazgāties viņš lagi nosēdēt nevar nav lifta pagrabstāvā auksti cilvēki sūdzas ka viņiem auksti guļ biezajā āra jaka jo auksti ja aprūpētāji visu dienu dabu no skrieties pa3 stāviem auksa lejā tas nav normali

pirms 8 mēnešiem, 2020.09.13 16:23

Vietējās ziņas