Mēmeles iela atgriezīsies apritē 35

Ceļu būves uzņēmums SIA «VIA» pilnā sparā turpina pērn sākto Mēmeles ielas, autoceļa P87 Bauska–Aizkraukle posma, rekonstrukciju Bauskā. Darbu izpilde maijā sasniegs vienu miljonu eiro, kas ir trešdaļa no kopējā budžeta.

SIA «VIA» projektu vadītājs Mārtiņš Miķelsons atklāja, ka netipiski siltā ziema nodrošinājusi darbu nepārtrauktību ar īsu tehnisko pauzi, kas uz pāris nedēļām pērnā gada nogalē ņemta laikapstākļu un svētku brīvdienu dēļ. Stabilā aukstā periodā parasti vismaz divus trīs mēnešus būvniekam jārēķinās ar tehnoloģisko pārtraukumu.

«Sezonālais raksturs ceļu būvē ietekmē arī nodarbinātību. Šoreiz varējām cilvēkus noturēt darbā, tieši ziemā veicām lielākos apjomus, kas saistīti ar divvirzienu brauktuves un inženierkomunikāciju izbūvi. Līdz Jāņiem, neskaitot apgaismojumu un sakaru kanalizāciju, visi inženiertīkli būs ierindā, atliks vien seguma darbi, kas ir vienkāršāki,» ieskicē M. Miķelsons.

Vaicājot viņam, vai valstī izsludinātā ārkārtējā situācija, ietekmējusi arī SIA «VIA» darbu, būvnieks atbild, ka sarežģījumos pagaidām neesot iekūlušies. Materiāli sagādāti laikus, strādājošajiem katru pirmdienu uz uzņēmuma veidlapas ar parakstu jāapliecina, ka ir vesels un ārzemēs nav bijis.

«Līdz šim saaukstēšanās, iesnas un klepus mūsu platuma grādos nebija nekāds retums, taču tagad jau pie pirmajiem simptomiem visu noveļ uz «Covid-19», šķiet, ar veselo saprātu neviens vairs nedraudzējas,» bilst M. Miķelsons un apliecina, ka vēl neviens strādnieks ar jauno koronavīrusu neesot saslimis.

Kā tranzīta ielai šeit paredzēts trīs kārtu asfaltbetona segums, paralēli apvienots gājēju/veloceliņš, gar upes malu vīsies promenāde. Diezgan sarežģīts objekts, vērtē M. Miķelsons. 

«Kad lielāks izaicinājums, pašiem ir daudz interesantāk strādāt. Nav parasts ceļš, kad ir vien ierakums, uzbērums, smiltis, šķembas – tu jau zini no galvas, kā viss izskatīsies. Šajā projektā milzum daudz inženiertehnisko risinājumu, kanalizācija lielos dziļumos, pie tam, strādājot esošajai, jāizbūvē jauna, jānodrošina tās nepārtraukta darbība. Dzelzsbetona atbalsta sienas izbūve, promenādes veidošana, virkne detaļu, kas neļauj ne mirkli atslābt,» teic M. Miķelsons.

Uzņēmuma darbu vadītājs Artūrs Puķe papildina, ka nozīmīgs jauninājums, ko arvien vairāk iekļauj arī citos projektos – lietusūdens attīrīšana. Iepriekš lietusūdeņus kopējā tīklā ievadīja bez attīrīšanas, tagad tā tiks nodrošināta arī Mēmeles ielā.

Remontējamā posmā, uzlūkojot daudzo aku vākus un vaicājot, vai tas nebūs kārtējais klupšanas akmens bedru iesēdumiem, M. Miķelsons steidz skaidrot, ka tas atkarīgs no aku konstrukcijām un būvdarbu kvalitātes. «Veiktajiem darbiem apliecinām piecu gadu garantiju. Darām maksimālo, lai piecus gadus mums uz šejieni nebūtu jābrauc. Katra atgriešanās ir papildu resursi no uzņēmuma kabatas,» atzīmē M. Miķelsons.

Papildinājumi vai grozījumi Mēmeles ielas posma pārbūves projektā nav bijuši. M. Miķelsons norādīja, ka, piedaloties iepirkuma konkursā, sarakstēs jau esot uzdoti precizējoši jautājumi. Piemēram, ģeoloģijā uzrādīts dolomīts, tāpēc jau pirms konkursa mainīts darbu daudzuma saraksts un iekļautas papildu pozīcijas. Sākot kanalizācijas izbūvi, cietais iezis arī atradies, kas darbus stipri apgrūtinājis.

«Šāda pieredze, kad tik lielam dolomīta slānim jāskaldās cauri, bija pirmo reizi. Turklāt tas bija ļoti mainīgs, dažādu stiprību – varēja vienkārši ar ekskavatoru salauzt, un bija brīži, kad nācās ņemt speciālo tehniku, kurai ir atdauzāmais āmurs, un ar to grauzties cauri. Sākotnēji ar kanalizācijas izbūvi veicām 30 un vairāk metru dienā, tad tālāk, kur sākās dolomīts, ātrums saruka, un tie bija vien padsmit metru dienā. Ar to rēķinājāmies, un izmaksās tas tika iekļauts,» darbus būvobjektā raksturo M. Miķelsons.

Vidēji objektā nodarbināti 30 – 40 strādājošie. Bauskas novada cilvēku gan neesot, tāpēc ar tuvējiem viesu namiem slēgti ilgtermiņa līgumi par cilvēku izmitināšanu. M. Miķelsons pārsteigts, ka neviens apkārtnes iedzīvotājs nemaz nav iegriezies objektā un pēc darba vaicājis. Līdz šim visos citos objektos, kur SIA «VIA» strādājusi, vietējie nākot un prasot, vai sezonas strādnieki neesot vajadzīgi. Nolīgta Bauskas novada apakšuzņēmēja SIA «Kvēles», kas atbildīga par apgaismojuma izbūvi. Pārējie apakšuzņēmēji gan no citurienes aicināti – apzaļumotāji no Daugmales, bet ceļa zīmju uzstādītāji no Rīgas.

Veicot darbus, Mēmeles ielā nācies nozāģēt 19 liepas. M. Miķelsons uzelpo, ka šeit iztikuši bez iedzīvotāju vaimanām un protestiem. Rīgā pieredzēts, ka ļaudis apņem zāģēšanai paredzēto stumbru un nelaiž vaļā. Bauskā pieaicinātais arborists konstatējis, ka lielākā daļa no Mēmeles ielā augošajiem kokiem ir slimi, tālab to vietā nolemts veidot jaunus apstādījumus. A. Puķe precizē, ka te paredzēts iestādīt 15 sarkanās kļavas un astoņas platlapu liepas.

Sabrukušā seguma dēļ iela bija «mirusi», pēc paveiktā neapšaubāmi te atgriezīsies dzīvība un būs intensīva satiksme. Jautājumu, vai lieki netiks veidotas avārijas situācijas, raisa arī atļautais kreisais pagrieziens uz maģistrāli A7, jo ne luksoforu, ne apli šeit izveidot nav iespējams. Pēc M. Miķelsona domām, va/s «Latvijas Valsts ceļi» par šo jautājumu būs spiesta domāt jau tuvākajā laikā. Tikmēr Bauskas novada būvinženiere Agita Eglinska bilst ka būvprojekta sastāvā ir izstrādāta satiksmes organizācija, veikts Ceļu satiksmes drošības direkcijas audits par iespējami drošu satiksmi.

Līdz šim nozīmīgi aizrādījumi no pašvaldības nav bijuši, visu pārbaužu rezultāti bijuši pozitīvi, apstiprina Bauskas novada domes attīstības un plānošanas nodaļas vadītāja Ilze Tijone.

«Mēs patiešām cenšamies. Reputācija ir mūsu prioritāte. Ja, piemēram, iespējams veikt darbus bez konkursa, vēlamies, lai pasūtītājs mūs pats uzaicina, jo ir drošs par izpildījuma kvalitāti. Jau tagad ir virkne pašvaldību, kuras aicina mūs piedalīties iepirkumos un cer uz mūsu uzvaru, jo paveiktie darbi jau runā paši par sevi,» saka M. Miķelsons.

Viņš atzīmē, ka tranzīta ielai ar trīskārtu asfaltu pienācīgi jākalpo vismaz 20 gadu. «Ja ir izmantots Eiropas Savienības finansējums, virskārtas atjaunošana jāveic ik pēc astoņiem gadiem. Šādi Eiropa pārliecinās, ka mēs uzturam brauktuvi. Ja virskārtu atjaunos ar augstākās klases materiāliem, ceļš kalpos ilgāk nekā 20 gadus,» pārliecināts M. Miķelsons.

Brauktuves Latvijā visvairāk bojā temperatūras svārstības. Mūsu laikapstākļos ir daudz ciklu, kad gaisa temperatūra ir virs nulles un zem nulles. Uznākot salam, ūdens, kas ir porās un plaisās, sasalst un spiež ārā, lauž augšā asfaltu. «Tā vien liekas, kas tas ir tikai ūdens, bet tam ir milzīgs spēks,» teic A. Puķe un atzīmē, ka svarīgi ir labi ceļus uzturēt. Valstī ceļu būve bijusi bērna lomā, tai vērība pievērsta vien pēdējos gados. Būvnieki cer, ka ceļu būve tik tiešām būs viena no tām, kurai uzticēs ekonomikas sildīšanu.
 M. Miķelsons atklāj, ka būvniecības izmaksas nav sarukušas, vienīgie ietaupījumi patlaban ir uz zemās degvielas rēķina, bet tas esot minimāls balsts un arī īslaicīgs.

UZZIŅAI
Projekta kopējās plānotās izmaksas ir 3 230 463,44 eiro, tai skaitā Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējums  – 1 030 267,18 eiro, valsts budžeta dotācija – 451 180,82 eiro, pašvaldības līdzfinansējums attiecināmo izmaksu segšanai – 1 383 675,64 eiro, kopā attiecināmās izmaksas – 2 865 123,64 eiro, pašvaldības līdzfinansējums neattiecināmo izmaksu segšanai – 365 339,80 eiro. Projekts tiks realizēts 25 mēnešus.

Projekta īstenošana sākta 2019. gada 11. decembrī, pēc līguma parakstīšanas ar Centrālo finanšu un līguma aģentūru.

Galvenais projektā paveiktais: tiek izbūvēta brauktuve divvirzienu satiksmei, uzlabota transportlīdzekļu pārvietošanās un gājēju drošība, sadzīves kanalizācijas izbūve, sākta kanalizācijas spiedvada izbūve, lietus kanalizācijas posmu izbūve, apjomīgi darbi paveikti dzelzsbetona atbalstsienas izbūvē.

Darbi rit Mēmeles ielas pilnas ceļa segas izbūvē, veidojot ierakumu, ieklājot minerālmateriālus, ģeotekstilu, izbūvējot salizturīgo slāni un pamata kārtu. Sākta apgaismojuma līnijas, EST tīklu, kāpņu izbūve, arī betonēšana.

Pievieno komentāru

Komentāri 35

ar

gove ganaas upmalaa pie tilta. sodien tieši redzeeju.

pirms 12 mēnešiem, 2020.05.13 21:03

Ko

Kā tur ir ar to Eiropas naudu,kura tika dota,lai rodas jaunas darba vietas,bet ja nav jaunas darba vietas,tad Eiropas nauda ir jātgriež? Vai tas pats ir ar Lidlauka logistika centra izbūvi? Vai tā var iznāk,ka noteikta skaita jaunas darba vietas nav un Bauskai būs jāatgriež miljoni? Kur BAUSKAS novads ņems naudu,ja būs jāatgriež Eiropas nauda? Tad jau Laikam viss Bauskas novads būs jāapvieno vienā Bauskas pilsētā,lai cilvēki maksātu par to,ka vispār atrodas Bauskas novada teritorijā,kuru vada Jātnieka kungs???

pirms 12 mēnešiem, 2020.05.13 20:30

Gribu redzēt

-> Ko

Tāds pats jautājums kā zemāk "Atradu".
Ok, Lidlauka ielai vismaz ar to teritorijas attīstību un darba vietām ir kaut kāda loģiska saikne, bet tomēr runāt par naudas "atgriešanu" izklausās pēc basņas, ko kāds palaidis izraujot kaut ko no konteksta.
Tāpēc, lūdzu, padalaties ar info, kur var redzēt konkrētās prasības.

pirms 12 mēnešiem, 2020.05.14 08:34

Nazis

Ņemam nazi un griežam naudu un miljonus, jo "ko" raksta, ka nu tik viss būs "jāatgriež"!!!:)

pirms 12 mēnešiem, 2020.05.13 20:54

Atradu

Tiesa, Eiropas Savienības finansējums šādam projektam netiek dots tāpat vien – pēc projekta īstenošanas plānoti tādi papildu ietekmes rezultāti kā teritoriju attīstība 2,31 hektāra platībā, 22 jaunu darba vietu izveide, kā arī 681 600 eiro privāto investīciju piesaiste uzņēmējdarbības attīstībai. Līdzīgi nosacījumi bija arī Lidlauka, Īslīces un Brīvības bulvāra izbūves un pārbūves īstenošanai.

pirms 12 mēnešiem, 2020.05.13 20:56

Jātnieka kungam

Kur var pieteikties uz jaunajām darba vietām?

pirms 12 mēnešiem, 2020.05.13 20:58

Nazim

Redz to tomēr izskatās,ka būs jāatgriež.....Eiropas Savienības finansējums šādam projektam netiek dots tāpat vien

pirms 12 mēnešiem, 2020.05.13 21:01

vinnests

loti patikami. iespejams , tagat drusku atslogos Draudzibas ielaa satiksmi, un privatmaju ipasniekiem bus mierigaka dzive no auto trokšņiem. nu vismaz drusku))

pirms 12 mēnešiem, 2020.05.13 21:05

Gribu redzēt

-> Atradu

Man, lūdzu, saiti uz konkrēto info, gribu redzēt.
Jo tranzīta ielai ar promenādi nav nekāda sakara ar teritorijas attīstību un jaunām darba vietām. Tiesa ielas sakārtošana varētu veicināt uzņēmēju piesaisti, tikai viena problēma - tur jau nav nemaz vietas, kur kaut ko veikt.

pirms 12 mēnešiem, 2020.05.14 08:30

SAHS

NO TAM 22 DARBA VIETAM , JAU IR IZVEIDOTS RADINIEKU ESKADRONS, TA KA VAKANCES JAU AIZNEMTAS..... KAA FILMAA 12 KRESLI.... ETA SIROTI.

pirms 12 mēnešiem, 2020.05.14 09:03

papildu ietekmes rezultāti

vai tad pastaigu taka un skatu laukums uz diezgan bēdīgā stāvoklī esošo pretējo upes krastu nav papildu ietekme? Papildu ietekme uz projekta sadārdzināšanu?

pirms 12 mēnešiem, 2020.05.14 10:04

Lielvīrs

Nozombēto troļļu šajā rakstā netrūkst.
No sākuma pastāstiet, kas tas par punktu par n darba vietām un ieguldījumiem un kāds tam sakars ar konkrēto projektu. Kaut vienu atsauci, kur paskatīties, lūdzu, nošērojiet visiem. Citādi viens "gudrinieks" kaut ko iekļeksēja un visi pēkšņi kauc šim līdzi. It kā pašiem smadzeņu nebūtu, bet kā ierauga kaut ko, ko varētu piesiet kādam citam, tā visi gudri un tik piebalso. Skumji!
Otrkārt, ciema āksti, kas uzskata, ka darba vietas acīmredzot ir pieejamas tikai ģimenes locekļiem, droši vien paši ir 5. klases beiguši indivīdi, kas dzīvē tā arī nav spējuši iemācīties kaut vienu noderīgu prasmi.
Treškārt - komentārs par projekta sadārdzināšanu.. Tas ir vispār zetls! Rakstu izlasīji, kāda sadārdzināšana, ko tu vispār tur pļurksti?

pirms 12 mēnešiem, 2020.05.14 16:36

varētu teikt

ja domē amats, tad vismaz pats sevi vari saukt par lielu vīru, bet apjaust nespēj( droši vien taisnība tam ekspertam, kurš sacīja, ka domē strādā mazkvalificēti "speciālisti"), ka promenāde un projektā paredzētais skatu laukums nav nekas cits kā projekta sadārdzinājums. Pielec?

pirms 12 mēnešiem, 2020.05.14 17:28

Lielvīrs

Ja reiz manu niku zini, tad zini, ka ar domi man sakara nekāda, esmu vairākas reizes teicis, ka par to niecīgo atalgojumu es tur nesēdētu nekad.
Otra lieta, ja projektā kaut kas ir paredzēts, tad kā tas ir sadārdzinājums? Tā ir projekta daļa. Sadārdzinājums būtu, ja notiktu kā ar sporta halli, ka pēkšņi notiek tas un šitas un tik jāmet klāt nauda. Personīgi, man liekas, ka promenāde un skatu laukums ir ļoti laba ideja, citādi tā iela bija vienkārši pamesta un upes mala gadiem ilgi stāvēja nesakopta un nevienam nepieejama.

BET kas mani interesē vairāk, kur ir tā info par tiem "naudas atgriešanas" nosacījumiem? Troļļi iekakāja un pazuda, jo nav vairs ko atbildēt?

pirms 12 mēnešiem, 2020.05.15 08:19

ja bārda sāk augt...

diez kādēļ jāizliekas par vēl muļķāku nekā patiesībā esi? Vai objekta sadārdzināšanu nevar iekļaut jau projektā, jeb tik tālu nespēj aizdomāties? Vai par šiem simtiem tūkstošiem promenādes un skatu laukumā ieguldītās naudas tomēr nevarēja kādu citu ielu savest daudz maz izejamā un izbraucamā stāvoklī, ielu kas brēktin brēc pēc remonta, bet "domes gudrie"lemj savādāk, kā 'apgūt" naudu

pirms 12 mēnešiem, 2020.05.15 11:37

Lielvīrs

Tu labāk gribētu, lai tur pliki uzliek jaunu segumu brauktuvei un visu citu atstāj novārtā? Tā bija reāli viena no tām vietām, kas gadiem stāv pamesta likteņa novārtā un kas ir redzama visiem cauri braucošajiem, to vajadzēja sakopt.
Pēc definīcijas "sadārdzinājumu" nevar iekļaut projektā, jo ir projekts ar apstiprinātu summu un tikai pēc tam var būt projekta sadārdzinājums.
Intereses pēc, kuras ielas tev brēktin brēc pēc remonta? Es nespēju iedomāties kādu ielu/vietu, kas varētu būt tik pat briesmīgā stāvoklī kā šī konkrētā iela un tas, kas tur darījās gar upi.

pirms 12 mēnešiem, 2020.05.15 12:08

mūsdienu Boņukam

puikam ar lielu aizturi, lai saprastu, ka ielas apkārtnes "sakopšanai" nebūtu vajsdzīgi simti tūkstošu, kas tagad "veltīti"skatu laukumam un promenādei, pietiktu ar normālu, asfasltētu trotuāru un regulāri pļautu zāli. Jautājums, vai šī briesmīgā stāvoklī esošā iela tiešām tāda visā novadā? Jeb no amata augstumiem vairāk nekas nav redzams?

pirms 12 mēnešiem, 2020.05.15 17:04

pēc definīcijas

projektā var iekļaut naudu, vienojoties ar pasūtītāju, ar ko nopirkt Šveices pulksteni, ārzemju ceļojumu un vēl taustāmākas lietas, ne jau Rīgā vien KNAB "peramie zēn"i dzīvo

pirms 12 mēnešiem, 2020.05.15 17:08

Lielvīrs

Aprobežota jums tā domāšana - viss slikti, visi zog. Taisa redz ielu, ko "nevienam nevajag".
Skumji lasīt.

pirms 12 mēnešiem, 2020.05.18 09:22

he

Kanalizāciju akas gan lūdzu ielieciet kā vajag.!Bauskā vēl neviena firma nav mācējusi kārtīgi un pareizi ielikt!

pirms 12 mēnešiem, 2020.05.13 22:29

īstenībā

ne jau firma liek, bet strādnieki un citi tādi paši dulburi domē šo brāķi mierīgi pieņem un pārskaita miljonus....

pirms 12 mēnešiem, 2020.05.14 10:06

Man patīk

ideja atdalīt firmas atbildību no strādnieku atbildības. Miljonus saņems firmas (īpašnieki), bet par nekvalitatīvu darbu atbildēs par minimālo algu strādājošie "dulburi".

pirms 12 mēnešiem, 2020.05.14 12:20

lasīt māki?

objektu pieņem tādi paši dulburi, sēdoši novada domē un pārskaita naudu

pirms 12 mēnešiem, 2020.05.14 17:19

Lielvīrs

Komentārus arī raksta tādi paši dulburi.

pirms 12 mēnešiem, 2020.05.15 08:20

kas?

un liervīrs būtu izņēmums?

pirms 12 mēnešiem, 2020.05.15 11:39

Lielvīrs

Nē, nebūtu. Pēc komentāros redzamās loģikas, ja reiz darbus dara dulburi, pieņem dulburi, domē sēž dulburi un visi ir dulburi, tātad arī mēs visi, kas komentējam, esam dulburi. Komentārs bija domāts ironisks.

pirms 12 mēnešiem, 2020.05.15 12:10

diez?

tas domes nolīgtais konsultants arī domāja ironiski par domē strādājošiem speciālistiem? Dulburi vēl ir maigi teikts...

pirms 12 mēnešiem, 2020.05.15 20:14

Gribu redzēt-redzi

Mēmeles ielā Bauskā veic pirmos darbus 13
Uldis Varnevičs 2019. gada 23. decembris 16:04 Bauskas Dzīve

pirms 12 mēnešiem, 2020.05.14 21:17

Gribu redzēt

Paldies, tiešām, redzu.
Tikai man tomēr gribētos redzēt pilno dokumentu (jo tas noteikti ir publisks), kurā ir sīkāk izklāstīts kādas tās prasības ir. Un tur noteikti ir minēts arī laiks, kurā tās jāisteno. Turklāt par naudas atgriešanu rakstā nekas nav minēts.
Tur, piemēram, minēta arī Brīvības bulvāra pārbūve - kā no tās var izrietēt visas "prasības"?

Stipri šaubos, ka BDz žurnālisti ir analizējuši visu kopumā un visdrīzāk ir izrāvuši tikai gabalu no informācijas, lai izskatītos iespaidīgāk.

pirms 12 mēnešiem, 2020.05.15 08:25

novadniece

Bija un būs ainaviskākā Bauskas ieliņa, prieks!!! Paldies!

pirms 12 mēnešiem, 2020.05.15 12:16

tā varētu būt

ja skatīsies vien sev zem kājām uz jauno bruģi vai asfaltu, acis nepaceļot...

pirms 12 mēnešiem, 2020.05.16 12:09

Čalis

Re kā pa jaunu asfaltu varēs braukt kafiju ar konjaciņu nobaudīt!!!

pirms 12 mēnešiem, 2020.05.16 09:33

Nezinītis

Vietām šosejas malas, arī asfalts, uz Likverteniem nobērtas ar rupju granti ne paiet, ne ar riteni pabraukt. Vai tur arī būs kas trotuāram līdzīgs. Būtu prieks ja ar skrejriteni uz Dārziņiem varētu aizbraukt.

pirms 12 mēnešiem, 2020.05.16 10:58

Vietējās ziņas