Mēmeles ielas remontdarbos pasludināts tehnoloģiskais pārtraukums 9

Iestājoties autoceļu būvdarbiem nepiemērotiem laika apstākļiem, sācies tehnoloģiskais pārtraukums Mēmeles ielas remontā Bauskā.
Pirms tehniskās pauzes ielu apsekoja Bauskas pašvaldības pārstāvji, kas vēlreiz pārliecinājās, ka drīz pilsētā būs par vienu labiekārtotu teritoriju būs vairāk.

Bauskas novada domes attīstības un plānošanas nodaļas vadītāja Ilze Tijone skaidroja, ka Mēmeles ielas pārbūve bija iespējama, jo tās apkārtnē esošie uzņēmēji apņēmušies radīt jaunas darbavietas. Lielākās cerības viešot SIA «HQ Chipper Parts», kas iekārtojusies bijušajās ATU telpās. Uzņēmums specializējies kok-snes šķeldotāju rezerves daļu ražošanā, to remontā un restaurācijā. Ja īpašums nebūtu te iegādāts un firma nebūtu solījusi ražotni pārcelt uz Bausku, pašvaldībai ielas atjaunošana būtu gājusi secen.
  I. Tijone atzīmēja, ka teritorijas sakārtošana gaidīta vairāk nekā 30 gadus. SIA «BM-projekts» izstrādātajā projektā ietverta arī vides sakārtošana un labiekārtošana. Izbūvējot kvalitatīvu virsūdeņu atvadīšanas sistēmu, novērsta piesārņotu ūdeņu nokļūšana Mēmelē. 

Kopš 2008. gada Bauskas pilsētā tika plānots Mēmeles ielas apļveida krustojums ar vietējo autoceļu V1005, arī šis satiksmes mezgls turpmāk uzlabos satiksmes drošību, pārliecināta I. Tijone.

Pašvaldības pārstāve atgādina, ka projekta īstenošana sākta 2019. gada 11. decembrī pēc līguma parakstīšanas ar Centrālo finanšu un līgumu aģentūru (CFLA). Ielas pārbūvi veic SIA «VIA», nepilna gada laikā te bijuši četri auditi – trīs no Būvniecības valsts kontroles biroja un viens no finansētājas – CFLA. «Būvniekam nav fiksēti aizrādījumi, un tas tik bieži praksē negadās,» secina I. Tijone. Viņa neslēpj, ka arī iepriekš pašvaldībai bijusi sadarbība ar priekšzīmīgiem būvniekiem, bet SIA «VIA» izceļoties ar savu sniegumu.

I. Tijone precizē, ka nākamajam gadam atlikuši 700 tūkstoši, ko būvniekam apgūt. Jāizbūvē ceļa virsma, jāuzliek ceļa zīmes, vajadzīgs horizontālais marķējums, izbūvētās konstrukcijas pie upes jāaprīko ar koka virsmām. «Ļoti daudz no tā, kas būvniekam paredzēts grafikā, jau ir paveikts. Atbilstoši līgumam nākamajā gadā SIA «VIA» vēl var sešus mēnešus strādāt, bet domāju, ka ilgāk par diviem mēnešiem te neko nedarīs,» teic I. Tijone. Viņa atzīmē, ka visu laiku ir strādāts budžeta ietvaros, grozījumi bijuši astoņu procentu apmērā. Taču izmaiņas, kas ieplānotas vien iedzīvotāju ērtību labad, īstenotas.

Pagājušajā gadā ielas būvniecei SIA «VIA» tehnoloģiskais pārtraukums bijis vien uz īsu brīdi, siltā ziema nodrošinājusi darbu nepārtrauktību. «Tie pārsvarā bija apakšzemes darbi, ko varēja īstenot arī aukstajā sezonā zemā temperatūrā, tagad jāpaveic tas, kam nepieciešami plus desmit un vairāk grādu,» skaidro SIA «VIA» darbu vadītājs Artūrs Puķe. Viņš lēš, ka objektu atvērs vien nākamā gada aprīlī, 86 – 90 % darbu ir paveikti. Darbi finišēs jūnija vidū, bet objekta nodošana, visticamāk, būšot septembrī, kad ielu pilnībā varēs sākt ekspluatēt abos virzienos. Tagad satiksme atjaunota tādā pašā kārtībā kā pirms remontdarbu sākuma – divvirzienu kustība atļauta vien līdz va/s «Latvijas Autoceļu uzturētājs» Bauskas rajona bāzei, tālāk paredzēts tikai viens virziens.

No iedzīvotāju puses būvnieki ik pa laikam kritizēti. «Katrs būvniecības process nozīmē, ka traucēta cilvēku ierastā ikdiena, tāpēc bieži sūdzas. Taču pie šādām situācijām esam pieraduši, tā ir ceļu būvnieku ikdiena,» situāciju raksturo SIA «VIA» projektu vadītājs Mārtiņš Miķelsons.

Viņš atklāj, ka pēc objekta ieziemošanas ik nedēļu kāds atbrauks un apsekos, vai kaut kas nav sagandēts, vai uzmanība jāpievērš kādiem apgrūtinājumiem, kas iespējami, piemēram, no izbūvētajām lietusūdens uztvērēj-akām. Tām ir pielietota jauna tehnoloģija, kas populāra rietumos, bet Latvijā izmantota retāk, jo sadārdzina projektu un sarežģī būvniecības darbus. Situācija ar «Covid-19» uzņēmumam šajā objektā nav traucējusi.

Gan Codes, gan Vecsaules pagasta, gan Bauskas pilsētas iedzīvotāji jau izmanto izremontēto posmu nokļūšanai Bauskā vai kā pastaigu maršrutu. «Tagad ir labi, bet sākumā gan bija traki, īpaši ielas galā, kur izbūvēts aplis. Ar ratiņiem nevarēja pabraukt, gājām uz domi un arī citu māmiņu vārdā runājām, lai šo situāciju novērš. Pēc sūdzībām šķembas tika noblietētas un apstākļi nedaudz uzlabojās. Dzīvojam netālu no «Argo» veikala. Nenoliedzami, tagad Mēmeles ielu izmantojam daudz biežāk, gan pastaigājoties, gan ejot uz centru. Iepriekš jau te reti savu kāju spērām un pārsvarā uz pilsētu gājām pār Mēmeles gājēju tiltiņu,» stāsta sastaptā Iveta Krūmiņa.

Viņa atklāj, ka trūkst kāda rotaļu elementa pašiem mazākajiem, kā arī vecāka gadagājuma ļaudīm jau tagad prasās pēc soliņa, kur piesēst un atpūsties.

Par Mēmeles ielas izskatu priecājas tās iedzīvotājs Juris Rozenbergs. Viņš gan bažījas par bērnu drošību, kuri pieraduši, ka automašīnu kustība te minimāla. «Kad atļaus abu virzienu kustību, te jau būs maģistrāle. Lūdzu pašvaldībai, lai ierīko «gulošos policistus», bet mans lūgums laikam palicis nesadzirdēts,» spriež Juris Rozenbergs.

Bauskas novada domes sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja Ieva Šomina paskaidroja, ka Mēmeles iela ir valsts reģionālā autoceļa P87 Bauska–Aizkraukle posms, pa kuru notiek tranzīta satiksme. Saskaņā ar normatīvo regulējumu ātrumvaļņus neierīko uz maģistrālajām ielām, kur ir tranzīta satiksme. Tāpat te nav paredzēta arī barjeru ierīkošana, kas atdalītu ietvi no brauktuves.

Pievieno komentāru

Komentāri 9

Jurciks

Vis ir skaisti bet vareja kadu guloso policistu pieskruvet.Citas masinas tur lido nevis brauc.

pirms mēneša, 2020.11.27 16:36

vnk

Tāda sajūta ka tu lasīt nemāki.

pirms mēneša, 2020.11.29 21:55

Šomina varētu paskaidrot

kādēļ novada dome pasūtīja līdz šim augstāko "kurgānu", kāds līdz šim ir izbūvēts pilsētas apļveida krustojumu centros. Pie tam tik augstu, ka tas jau rada bīstamību satiksmes drošībai, jo, iebraucot šajā krustojumā no ceļa kas ved uz Plosta kapiem un tiem pretī esošo dzīvojamo ēķu, kā arī ražotnēm bijušajā ATU teritorijā, pa apli braucošo automobili aiz "kurgāna" var pamanīt vien nedaudzus metrus pirms šī krustojuma

pirms mēneša, 2020.11.27 16:50

kesons

Būs joki aplī , kad sāksies apledojums, ceļs tad ir slīpumā .

pirms mēneša, 2020.11.27 17:00

traksons

melnais humors bazmazvai- kapi ta tuvumaa))).

pirms mēneša, 2020.11.27 19:14

jurciks

Bordes jau tagad izlaustas.Iedodit eispeju izbraukt apli projektetajam ar puspiekabi.Reno master to var izdarit tikai braucot uzskembaam aplla kreisaja pusee

pirms mēneša, 2020.11.27 17:18

zina

Ziemā tur būs auzas. Smagajiem kārtējās galvas sāpes. Kādēļ aiztaisīja ciet kabatiņu, tur vismaz varēja smagie pieturēt, lai aizietu uz Argo, tagad visas ceļa malas būs ar smagajiem.

pirms mēneša, 2020.11.27 19:23

R

Vienreizeji. Izbraukaju Jelgavu un nebeidzu brinities. Tik isa laika ir paveikts milzu darbs. Nomainitas inz. Komunik. Un asvalta segums uzklats ielas, kur tas nekad nav bijis...viss Raf kvartals parverties!...seit iebraucu Bauska. Salidzinu. Ar vienu ielinu visas vasaras garuma nevar tikt gala, kura ir loti butiska, lai apbrauktu centralo loku, kurs jau ta ir parslogots. Te vel viena ielina...te vel, kaut kas...esosais liek domat, ka nav jums ne atbil4stosu vad. Ne attiecigu projektu virz. ne ari izpildt. Diemzel. Atliek vien ceret, ka ari Bauskai, kadreiz paveiksies un bus asvalts, kur tas lidz sim nekad nav bijis...

pirms mēneša, 2020.11.29 01:09

R

Regionalas elites Pazina, pazistot atb. Amat. Person. Un parzinot visas nianses, par mani smej ,un reize mierina- pie mu4ms ne4maz sav4adak nevar but...

pirms mēneša, 2020.11.29 01:26

Vietējās ziņas