Misas pamatskolā klātienē mācās tikai trīs klases

Vecumnieku novada Misas pamatskolā kopš pirmdienas, 30. novembra, mācību process 1., 3. un 6. klasē tiek organizēts attālināti. Pašlaik izglītības iestādi apmeklē tikai trīs klašu – 2., 4. un 5. – audzēkņi.
Žanna Zālīte

Direktores Annas Balgalves izdotais rīkojums nosaka šādā režīmā strādāt līdz nākamajai piektdienai, 11. decembrim. Mācību procesu nācies pārkārtot, jo kādā skolēnu ģimenē «Covid-19» tests bijis pozitīvs abiem vecākiem; pirmsskolu karantīna neskar, tur darbs rit, kā ierasts.
«Katra diena nes piedzīvojumus, pārdzīvojumus, plānošanu, modelēšanu un darbu,» secina izglītības iestādes vadītāja. «Bauskas Dzīvei» viņa atklāj, ka pašlaik attālinātais mācību process ir ļoti personalizēts. Izstrādāts plāns katrai klasei – katrai dienai un stundai, nosakot, kādā veidā notiek mācīšanās. 

Attālināto mācību organizēšanu apgrūtina nepietiekamās iespējas digitālo rīku izmantošanā. Pārraugošajām institūcijām šķiet, ka situācija ir labāka nekā patiesībā, taču «mums tā neliekas, jo redzam reālo ainu», pauž skolas direktore. «Piemēram, 5. klasē, ir divas ģimenes, kurās ir trīs skolēni un tikai viens dators, četrās uz diviem bērniem ir viena ierīce, bet vienam audzēknim mājās ir problēmas ar internetu. Tā ir tikai viena klase!» norāda A. Balgalve. Misas pamatskola izstrādājusi «pretimnākšanas shēmu» un otrdien, 1. decembrī, vienai ģimenei nogādāts skolas stacionārais dators, vecāki nodrošinājuši interneta pieejamību un bērns var strādāt.

No 7. decembra, kā lēmusi valdība, arī 5. klase mācīsies attālināti. Izglītības iestāde iegādājusies planšetdatorus, kas tiks aprīkoti ar nepieciešamajām programmām, un piektdien audzēkņi tos varēs ņemt uz mājām, lai jaunnedēļ pilnvērtīgi turpinātu mācības. «Situācija nav viennozīmīga, daudz laika prasīja formēšanās stadija, bet nu jau «ritenis ir iegriezies»,» rezumē direktore.

Lielākā daļa bērnu grib apmeklēt skolu, taču daži, kuri ir noslēgtāki un raduši darboties patstāvīgi, atzīst, ka ir apmierināti ar šādu režīmu. «Patīkami, ka bērni iemācās komunicēt ar skolotājiem, veidojas labas attiecības, un tas ir zināms ieguvums, taču kopumā komunikācijas pietrūkst, jo nekas nespēj aizstāt cilvēcīgu kontaktu,» vērtē A. Balgalve, «pedagogi ir noguruši, daži – lielā stresā, jo slodze ir liela, viss prasa laiku, atgriezeniskā saite jānodrošina katru dienu katram bērnam. Skolotāji par šo situāciju «nav starā». Šajos apstākļos arī iestādes vadībai jārod īstie mierinājuma vārdi, lai pedagogus stiprinātu, radītu pārliecību, ka viņi visu dara labi; ne vienmēr viss ir skolotāja varā.»

Pievieno komentāru

Vietējās ziņas