Nedrīkst zaudēt kontroli pār mašīnu

Ceļu satiksmes negadījumu iemesli kārtējo reizi ir slidenas brauktuves un vadītāju nespēja izvēlēties ceļa apstākļiem atbilstīgu, drošu ātrumu, portālu informē Valsts policijas (VP) Zemgales reģiona pārvaldes priekšnieka palīdze Ieva Sietniece.

Negadījums uz ceļa A7 Iecavas novadā notika 12. janvāra rītā. 1969. gadā dzimis kravas automobiļa DAF šoferis uz slidenas brauktuves neizvēlējās drošu ātrumu, strauji bremzēja un nobrauca no ceļa. Negadījumā bojāts auto.

Bauskas novada Codes pagastā avārijas iemesls ir vadītāja neuzmanība. 12. janvārī pulksten divos pēcpusdienā, vadot automobili «Volvo S70», 1976. gadā dzimis šoferis novērsa uzmanību no ceļa. Mašīna kļuva nevadāma, tā ietriecās autobusa pieturā. Negadījumā bojāts automobilis, postījumi nodarīti autobusa pieturai, miesas bojājumus guvis arī pats vadītājs.

Rundāles novadā avārija reģistrēta 13. janvārī plkst. 10. Vadot automašīnu «Ford», 1961. gadā dzimusi vadītāja uz slidenas brauktuves netika galā ar savu spēkratu. Mašīna ietriecās tilta margās. Bojātas margas, automobilis, vadītāja nav cietusi.

Bauskā, Dārza ielā, 13. janvārī pulksten divos pēcpusdienā pārgalvīgi rīkojās automašīnas «Opel» vadītājs, 1990. gadā dzimis vīrietis. Apledojušā stāvlaukumā viņš veica apgriešanās manevru, kura laikā zaudēja kontroli pār savu auto. Mašīna saslīdēja un ietriecās stāvošā automobilī «Audi A4». Negadījumā bojāti transporta līdzekļi, cietušo nav.

VP Bauskas iecirkņa vecākais inspektors Aleksandrs Sidorčiks daudzajiem ceļu satiksmes negadījumiem nosauc vairākus iespējamos iemeslus. Nenoliedzami, laika apstākļi šajās dienās ir ļoti mainīgi. Ceļu uzturētāji dažādu iemeslu dēļ nespēj šīm izmaiņām sekot līdzi, un vairums brauktuvju ir neapmierinošā stāvoklī. Slikti ir tas, ka brauktuves stāvoklis dienas laikā vairākkārt mainās. Dienā brauktuve bija daudzmaz droša, vakarā tā apledo. Ja ceļš būtu vienlīdz nedrošs vairākas dienas, vadītāji pierastu un būtu uzmanīgāki.

Nav labi arī, ka ceļš vienā posmā ir labs, brauktuve sausa, te pēkšņi, piemēram, uz tilta, tā ir apledojusi. Šādām izmaiņām vadītājs nav gatavs un izraisa avāriju.

Tomēr A. Sidorčiks uzsver, ka joprojām šoferi daudzkārt uzvedas pārdroši, ir neapdomīgi, paļaujas uz it kā jaunām, ar radzēm aprīkotām riepām, brauc pārgalvīgi. Vēl viens būtisks aspekts ir transporta intensitātes pieaugums, galvenokārt uz tranzītceļa A7. Tas jāņem vērā arī vietējiem iedzīvotājiem, izvēloties savu maršrutu pa šo ceļu.

«Dodoties ceļā, šoferim jāņem vērā visi aspekti: satiksmes intensitāte, laika apstākļi, brauktuves stāvoklis, automobiļa tehniskās iespējas, sava vadītprasme un pieredze. Galvenais, šoferim automobilis jāvada tā, lai viņš nevienā brīdī nezaudētu kontroli pār to,» iesaka A. Sidorčiks.

Pievieno komentāru

Vietējās ziņas