Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Nelegālie pārvadātāji gadā rada 100 tūkstoš latu zaudējumu 3

Pēc aptuvenām aplēsēm, nelegālie pārvadātāji uzņēmumam «B-Bus» gadā rada ap 100 tūkstoš latu zaudējumus. Neraugoties uz šo argumentu, apvienības «Saskaņas centrs» (SC) Saeimas frakcija uzskata, ka neregulārie starppilsētu autopārvadājumi ir jāsaglabā. Tā vēstī aģentūra LETA. SC kategoriski iebilst pret grozījumiem Autopārvadājumu likumā, kas, viņuprāt, paredzot iznīcināt tādu mazā biznesa veidu kā neregulāros starppilsētu maršruta taksometru (mikroautobusu) pārvadājumus. Grozījumi paredz aizliegt neregulāros pasažieru pārvadājumus maršrutos, kas pilnīgi vai daļēji sakrīt ar esošiem regulārajiem pasažieru pārvadājumu maršrutiem. Deputāts Valērijs Agešins uzskata, ka, piemēram, no Rīgas uz Liepāju vai no Daugavpils uz Rīgu turpmāk varēs tikt, tikai izmantojot regulāro reisu autobusus. Pasažieriem tas būs ļoti neizdevīgi. Braucot ar mikroautobusu, nokļūt galamērķī var ātrāk. Pasažieriem tāpat tiek piedāvāts serviss, kas nepastāv regulāro reisu autobusos, piemēram, izlaiž vai uzņem pasažierus jebkurā maršruta punktā. «Mēs uzskatām, ka grozījumi likumā diskriminē mazo biznesu, kas strādā pasažieru interesēs un spēj piedāvāt servisu, kādu nenodrošina regulāro reisu pārvadātāji. Tāpēc mēs darīsim visu iespējamo, lai konkrētā grozījuma likumprojektā nebūtu,» aģentūrai vēstī V. Agešins.SIA «B-Bus» valdes loceklis V. Saulītis «Bauskas Dzīvei» šādu SC nostāju sauc par opozīcijas iebildumiem, jo opozīcijai vienkārši ir jāiebilst: «Šādi politiķu priekšlikumi ir ēnu ekonomikas atbalsts. Ceru, ka tie netiks ņemti vērā. Aptuveni rēķinot, nelegālie pārvadātāji gadā mums rada ap 100 tūkstoš latu zaudējumu. Viņi nemaksā nodokļus, garantiju pasažieru drošībai viņiem nav nekādu.»Satiksmes ministrija iesniegusi izskatīšanai Saeimā grozījumus Autopārvadājumu likumā. Tajos plānots ierobežot nelegālos pasažieru pārvadājumus, ko veic juridiskas un fiziskas personas ar autobusiem, «nolasot» pasažierus pieturās pirms regulārajiem reisiem. Problēma ar nelegālajiem pasažieru pārvadājumiem, kas tiek veikti ar autobusiem, eksistē ilgstoši. Šie uzņēmēji saņēmuši licences komercpārvadājumu veikšanai, taču tas nedod viņiem tiesības veikt regulāros pasažieru pārvadājumus, jo nav noslēgts sabiedriskā transporta pakalpojumu pasūtījuma līgums. Tomēr būtībā tie ir maskēti pasažieru regulārie pārvadājumi, jo ir noteikts maršruts, brauciena maksa un atiešanas laiki no galapunkta.  No regulārajiem pārvadājumiem minētie pārvadājumi atšķiras tikai ar to, ka maršruta sākums un beigas nav autoosta, bet pārvadātājs pats nosaka pasažieru apmaiņas vietas galapunktos, maksu par braucienu iekasē vadītājs, ne vienmēr izsniedzot biļeti, kā arī pārvadājumi netiek veikti pēc apstiprināta saraksta. Visizplatītākā nelegālo pārvadātāju darbošanās ir Liepājas un Bauskas virzienā. Ministrija uzskata, ka šiem pārvadājumiem būtu jāpiemēro tie paši noteikumi, ko piemēro regulārajiem pasažieru pārvadājumiem.

Pievieno komentāru

Komentāri 3

uldics

1. Kādēļ tos dēvē par nelegālajiem, ja grib mainīt likumu, lai tiem neatļautu darboties?
2. Kur ir brīvais tirgus? Monopolam nepatīk konkurence?
3. Kas ir apstiprināts saraksts, ja ir neregulāri pārvadājumi? Man, kā pasažierim, tāda birokrātija vajadzīga tāpat kā cūkai kosmosa izpēte.
4. Ja man vajag dokumentu, ka esmu par tādu naudu tad un tad braucis, es to varu dabūt. Speciāls papīrītis ar uzrakstu biļete, man nav vajadzīgs.

Izturību "nelegālajiem"!

pirms 9 gadiem, 2011.01.23 14:46

Latvijā un pasaulē