Neskatoties uz taupības režīmu, Iecavas dome nopērk dārgu džipu 72

Iecavas novada dome kursu uz taupību iezīmējusi, līzingā iegādājoties dārgu "parketa džipu" - "BMW X3", liecina "Baltic Screen" publikācija laikrakstā "Dienas Bizness".Kā rāda Iepirkumu uzraudzības biroja informācija, šā gada aprīļa sākumā Iecavas novada dome izsludinājusi konkursu par vienas automašīnas operatīvo līzingu uz pieciem gadiem, bet maijā par uzvarētāju pasludināta SIA "Baltijas autolīzings", kuras piedāvātā kopējā līgumcena bijusi 24,8 tūkstoši latu.  "Mēs šā gada maijā uz līzinga nopirkām apvidus automašīnu. Mēs gribējām džipu, jo izpilddirektoram ir jābūt lietas kursā par to, kas notiek novadā, bet ir vietas, uz kurām nemaz bez džipa nevar aizbraukt. Šī mašīna bija lētākais no diviem piedāvājumiem, - otra bija "Honda". Mašīnu iegādājāmies konkursā, kuru sludinājām oficiāli caur Iepirkumu uzraudzības biroju (IUB)," skaidrojis domes priekšsēdētājs Jānis Pelsis. Pelsis nevarēja precīzi pateikt, kas īsti ir noteiktā līgumcena - auto cena vai summa, kas piecos gados jāmaksā par automašīnas līzingu un tātad ir vidēji 413 lati mēnesī: "Tā varētu būt. Es precīzi neatceros, bet tā varētu būt..."  Tāpat domes priekšsēdētājs nevarēja atbildēt uz jautājumu, kāpēc iepirkums nav ticis izsludināts arī domes mājas lapā un tur par šo iepirkumu nav atrodamas arī nekādas ziņas: "Es īsti neatceros, varētu būt, ka nav. Tur ir mazie iepirkumi. Mums jau likums nosaka, ka lielie iepirkumi jāsludina IUB."  Domes izpilddirektors Mārtiņš Veinbergs nepieciešamību tieši pēc apvidus auto skaidroja ar to, ka no 200 kilometriem ceļu Iecavas novadā esot diezgan daudz arī grūti izbraucamu vietu: "Piemēram, Dimzukalnā, ziemeļu pusē - tie ir pašvaldības ceļi, kas jāsaved kārtībā, un man jāapseko, lai zinātu, kur ir kritiskās situācijas. Mums ir arī tilti, kurus reti, bet izmanto. Bieži gadās, ka cilvēki saka - nevar izbraukt, bet man ir jāpārliecinās, cik kritiskā stāvoklī tas ceļa posms ir, un tad jādod ceļu būves firmai darba uzdevums."  Savukārt portāla "Auto Delfi" redaktors Raimonds Zandovskis izteica pārsteigumu par to, kā jauns "BMW X3" varējis izrādīties lētāks par vienīgo Latvijā oficiāli tirgojamo "Honda" apvidus auto CR-V: "Jebkurā gadījumā pie jebkādas "Honda" atlikušās vērtības mēneša maksājums nevarētu pārsniegt 400 latus, turklāt ir jārēķina arī ekspluatācijas izmaksas - apkopes un KASKO apdrošināšana."  Zandovskis arī izteica neizpratni, vai tiešām auto tirgū pārējie dīleri ir bijuši tik slinki, ka nav iesnieguši piedāvājumus, jo "ir virkne auto, ko varēja iegādāties krietni lētāk, sākot ar gana lētajiem un uzticamajiem "SsangYong"".  Savukārt Veinbergs, atbildot uz neskaidrībām, norādīja, ka viņam tieši vajadzējis "parketa džipu": "Man jau pa grāvjiem nav jābrauc, tieši pa tādiem ceļiem, kur kaut kādas iebrauktas risas, lai ir augstāka mašīna un lai neuzsistu apakšu. Es jau varētu braukt arī ar vieglo, bet tad, ja gadās uzsist apakšu, tad divas nedēļas stāv remontā, un es nekur nevaru aizbraukt."  Domes izpilddirektors apgalvoja, ka patiesībā jau gribēts iegādāties tieši "Honda CR-V" un nevis BMW, bet tā sanācis, ka BMW pārtrumpojusi "Honda" piedāvājumu: ""Hondai" pēc pieciem gadiem atlikusī vērtība bija maza, bet BMW divas reizes lielāka, līdz ar to līzinga maksājums iznāca "Hondai" lielāks. Mēs ilgi pētījām, vai nevaram kaut kā to piedāvājumu noraidīt, bet tad nolēmām, ka jāņem vien ir. Jūs varat painteresēties, kā tas var būt, ka BMW nodempingo "Hondu". Viņi man skaidroja, ka viņiem esot īpaša programma valsts iestādēm piedāvāt BMW."  Veinbergs piebilda, ka auto gan esot nobraukuma ierobežojums - 25 000 kilometru gadā, bet viņš mēnesī nenobraucot pat 2000 kilometru: "Degviela nesanāk briesmīgi daudz, tā kā mums nebija kur piesieties. Es nemaz negribēju BMW, mēs cerējām, ka pieteiksies arī "Kia", bet nezinu, kāpēc viņi neiesniedza. Man tīri labi patiktu arī "Kia"."  Automašīnu "Kia" izplatītāja - uzņēmuma "Gros Auto" autotirdzniecības direktors Mārtiņš Smiltens gan norādīja uz virkni specifisku prasību konkursa nolikumā, kuras varētu radīt iespaidu, ka nolikums rakstīts ļoti konkrētai automašīnai un nebūt ne "Kia": "Piemēram, viņiem vajadzēja divu zonu klimata kontroli un astoņus gaisa spilvenus, - "Kia Sportage" tādu nav, tādēļ arī nepiedalījāmies. Cik man zināms, šādi parametri ir tikai jaunajai "Honda CR-V" un vēl "Nissan X-Trail". Prasība bija ne mazāk kā 2,2 litru dīzeļmotors, bet "Kia" ir tikai divi litri. Ja neatbilstam prasībām, tad nav jēgas iesniegt pieteikumu..."

Pievieno komentāru

Vietējās ziņas