Netic ceļu uzlabošanai 1

Bauskas rajona valsts pirmās un otrās šķiras ceļu ikdienas uzturēšanas darbiem nākamgad papildus piešķirs 344 tūkstošus latu sabrukušo grants segumu kopšanai un 151 tūkstoti latu sabrukušo asfaltēto autoceļu atjaunošanai.Valsts akciju sabiedrības (va/s) «Latvijas Valsts ceļi» Centra reģiona (LVC CR) Bauskas rajona nodaļa līdzekļus novirzīs autoceļa Bauska-Aizkraukle grants ceļa posma (12 km) līdz Bārbelei un Vecumnieki-Nereta-Subate (7,3 km) melnā seguma remontam. Šogad mūsu rajona valsts 1. un 2. šķiras ceļu ikdienas uzturēšanai piešķirti 1,6 miljons latu, bet 2009. gadā - 1,823 miljons latu. Tā informēja Bauskas rajona nodaļas vadītāja Sīri Vildere.  Dienests plāno brauktuvju remontdarbus pēc iespējām tajos virzienos, kur attīstās ražošana. Šogad par papildus dotajiem līdzekļiem apstrādāta ceļa Ķekava-Skaistkalne virsma deviņu kilometru garumā, remontēts grants segums valsts autoceļos: Iecava-Stelpe (17 km), Pārslas-Misas stacija-Šarlotes (1 km) un Bauska-Brunava-Panemune (10 km).  Valsts otrās šķiras ceļu sakārtošanas un novadu atbalsta 2008. līdz 2015. gadam programmā, ko finansē arī Eiropas Reģionālās attīstības fonds (ERAF), otrās šķiras autoceļu finansējumam turpmāk, sākot ar 2009. gadu, ik gadu piešķirs 1,164 miljonus latu. Izmantojot šo naudu, nākamgad pārbūvēs asfalta segu autoceļam Bauska-Gailīši-Lietuvas robeža. Šogad par ERAF līdzekļiem atjaunots melnais segums valsts otrās šķiras autoceļam Dzirnieki-Pilsrundāle (4 km).  Solījumus skeptiski vērtē autotransporta uzņēmuma SIA «Tesco» (Rīga), kas strādā arī Bauskas rajonā, valdes priekšsēdētājs Ivo Tarvāns: «Ceļu kvalitāte tuvākajā laikā nozīmīgi neuzlabosies. Ja nekļūdos, nākamgad Latvijā plānots asfaltēt 95 kilometrus brauktuvju. Tas jau ir maz. Šķembu bēršana neko daudz nedod. Iespējams, lielos zemesceļus sāks asfaltēt tikai pēc 2014. gada. Pašlaik dzirdu vairāk solījumu nekā reālus darbus.»  Ministru kabineta noteikumi Nr. 456 «Noteikumi par autoceļu valsts aizsardzību un kārtību, kādā ieviešami transportlīdzekļu satiksmes aizliegumi un ierobežojumi» atļauj uzstādīt ierobežojuma zīmes, ja brauktuves bojājumu dēļ ir apdraudēta satiksmes dalībnieku drošība.  Lai nodrošinātu masveida kravu izvešanu uz būvobjektiem, celtniecības līgumos ir iestrādātas prasības par to, ka darbu izpildītājam uz sava rēķina jānodrošina būvmateriālu pārvadāšanā izmantoto ceļu, izņemot valsts galvenos un pirmās šķiras autoceļus, remontu un uzturēšanu, nepasliktinot seguma stāvokli. Uzņēmējiem šie darbi jāietver līgumcenā.  Komersanti reģistrē Bauskas rajona Būvvaldes izsniegtās būvatļaujas LVC CR Bauskas nodaļā, tā uzņemas atbildību par kravu transportam izmantoto ceļu uzturēšanas kontroli.  UZZIŅAI Va/s «Latvijas Valsts ceļi» Centra reģiona Bauskas rajona nodaļas pārvaldījumā ir 710 km valsts ceļu. No tiem 454,7 km ir ar grants segumu.  Valsts finansējums valsts un pašvaldību autoceļiem pašlaik nav pietiekams, lai brauktuves varētu intensīvi izmantot kravu pārvadājumiem. Īpaši grants segumu nestspēja ir vāja. Bezlietus periodā lielas autotransporta slodzes dēļ veidojas smilšu bedres un ceļi kļūst bīstami satiksmes dalībniekiem.

Pievieno komentāru

Komentāri 1

Vietējās ziņas