Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Pasažieru pārvadātāji pieļauj iespēju līdzekļu taupīšanas nolūkos neizmantot autoostas 11

Pasažieru pārvadātāji pieļauj iespēju taupīt līdzekļus, turpmāk nebraucot autoostās, kas savukārt radītu haosu un pašvaldību izdevumu palielināšanos, šodien raksta «Dienas Bizness».Jau ziņots, ka valdība 1.martā nolēmusi atteikties no finansējuma samazinājuma budžeta vietām augstskolās, vienlaikus nolemjot par trīs miljoniem latu samazināt subsīdijas sabiedriskā transporta pārvadājumiem. Papildus valdība vienojusies par subsīdiju mazināšanu, un nu SM būs jālemj, kuriem pārvadājumu veidiem līdzekļus samazināt. "Kaut kādu brīdi mēs iekšienē savas izmaksas saspiežam, bet valsts mums visu laiku atkārto, ka jāsaspiež vēl. Mums iekšējo resursu praktiski vairāk nav. Līdz ar to vienīgais, kā mēs varam kļūt vēl lētāki - līdzīgi kā lētās aviosabiedrības varam atteikties no autoostu pakalpojumiem," laikrakstam sacīja "Ecolines" prezidents Andris Podgornijs, piebilstot, ka pretējā gadījumā būtu jāsamazina reisu skaits. "Ja valsts jau trešo gadu pēc kārtas pasaka, ka naudas dotācijām nav, sanāks tā, ka reisu paliks tik maz, ka no tiem autoostām tāpat agri vai vēlu nebūs nekādas jēgas," uzskata Podgornijs. Līdzīgu viedokli pauž arī "B-Bus" valdes loceklis Vitālijs Komars, kurš jau kopš 2009.gada cīnās pret obligāto braukšanu autoostās. "Mūsu maršrutā Bauska-Rīga" braucam ļoti intensīvi - 30 reizes dienā un autoostas mums apēd ievērojamus līdzekļus," sacīja Komars, norādot, ka Rīgā par vienu autobusa iebraukšanas reizi nākas šķirties no sešiem latiem, Bauskā - no 3,5 latiem. Bauskā "B-Bus" jau esot vienojies par pasažieru uzņemšanu viesnīcas stāvlaukumā pie autoostas, pie veikala "Supernetto" vai pie "Neste" degvielas uzpildes stacijas. "Arī Rīgā esot bezmaksas alternatīvas, piemēram, Abrenes vai Kalnciema ielā, ko gan Autotransporta direkcija kā oficiālu pasažieru uzņemšanas pieturu "B-Bus" neesot akceptējusi," sacīja Komars. "Ja mēs šādi varam ietaupīt aptuveni 150 000 latus gadā, mums tas ir svarīgi." Viņš arī norāda, ka daudz gudrāk būtu atteikties no blakus pakalpojuma - autoostas - nekā samazināt šoferiem algas vai sākt braukt ar "grabažām". Savukārt AS "Nordeka" valdes priekšsēdētājs Sergejs Zabavņikovs nekomentēja ideju atteikties no autoostu pakalpojumiem, taču atklāja, ka pērn uzņēmums par autoostu pakalpojumiem samaksājis 600 000 latus. Rīgas autoostas valdes priekšsēdētājas vietnieks Jānis Briedītis gan norādīja, ka atteikšanās no autoostām būtu tuvredzīga. "Mūsu autoosta ir viena no lielākajām Eiropā un ārzemēs augstu novērtēta. Berlīnē ir cita specifika, tur biļetes kasēs netirgo, bet mēs cenšamies nodrošināt pasažieriem maksimālu drošību, veicam videonovērošanu, mums ir informācijas tablo," sacīja Briedītis, norādot arī, ka atsakoties no autoostām, cilvēkiem nebūs iespējas iegūt informāciju par reisiem, jo internetu lieto "labi ja 5% pasažieru". Reģionālās autoostas, uzzinot jautājuma būtību, atbildēs bija ļoti izvairīgas un atbildīgās amatpersonas "nebija uz vietas", raksta "Dienas Bizness". "Atteikšanās no autoostām ir ārkārtas pasākums, kas neko labu nenesīs, jo tiks radīts haoss pasažieru apkalpošanā, pašvaldībām būs jānosaka pasažieru uzņemšanas un izlaišanas pieturvietas, kas tām nozīmēs papildu izdevumus," laikrakstam sacīja Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācijas prezidents Pēteris Salkazanovs. Jau ziņots, ka līdz šodienai tiks vērtētas iespējamās sekas papildu samazinājumam dotācijai zaudējumu segšanai sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzējiem.

Pievieno komentāru

Komentāri 11

ena

katram ir tesibas izveleties ka pelnit.nav ko liet dublus cilvekem virsu.kas gribes braukt atradis autobusu.

pirms 9 gadiem, 2011.03.05 16:16

ena

katram ir tesibas izveleties ka pelnit.nav ko liet dublus cilvekem virsu.kas gribes braukt atradis autobusu.

pirms 9 gadiem, 2011.03.05 16:15

e

varbūt brandava kantoris pameklēs sev piemērotāku biznesa nišu

pirms 9 gadiem, 2011.03.05 14:47

0-0

arī pasažierei - mhm, labāk, lai tos 3 milj. noņem pabalstiem vai pensijām, vai algām, ja?

pirms 9 gadiem, 2011.03.05 08:36

arī pasažiere

Par visu lielum lielais paldies mūsu valstij,kas tādā veidā izrāda savas rūpes par tautu un nevis Saulīša vai Komara kungi tur pie tā visa ir vainojami!Vienotībā spēks!

pirms 9 gadiem, 2011.03.05 06:51

šausma

Trakāk kā karā, to jau paredzēja, ka tagad sāksies... Tīrais genocīds.

pirms 9 gadiem, 2011.03.04 22:00

Ods

paldies Sauliisha-Komara k-gs ka veel nesarunaaji iekaapshanas pieturvietu saulainee,tad mees visi Baushkenieki vareetu rikshot uz Saulaini...,nu tieshaam liels tev paldies, saak likties ka tu jau saac nedraudzeejies ar galvu,iekaapshanas pieturu superneto laukumaa,vai statoilaa,tas izklausaas peec cilveeka kuram,tieshaam visi nav maajaas!ja tev tik slikti un viss daargi,nu nebraucat tak uz shejieni,gan jau ar laiku naaks viss gaismaa ar kaadaam ***iibaam tikaat pie Bauskas liinijas...!

pirms 9 gadiem, 2011.03.04 21:31

veiksmi

Pie Statoila un viesnīcas gan ir privātās teritorijas un šaubos, vai īpašnieki atļaus to darīt un vai tas atbildīs satiksmes drošībai un noteikumiem. Gribēt jau var daudz ko, bet kur tad būs informācija par reisiem , u.t.t., būs tādi šaraškina kantorīši un darba lauks un darba vietas dušmaņiem, jo tāda veida serviss jau neveicinās pasažieru pieplūdumu autobusos.

Lai jau veicās izputināt to, kas vēl pagaidām ir!.

pirms 9 gadiem, 2011.03.04 20:54

niknā maita

Ārprāts. Un tagad braucot uz Rīgu pa stāvlaukumiem jāmedī reisa autobuss, pat ne staba, vasarā lietus, ziemā sniegs un tie, kas reizēm brauc ar bērniem ratos, kā jūs iedomājaties iekāpšanu, izkāpšanu?

pirms 9 gadiem, 2011.03.04 12:32

Peka

Jo tālāk ,jo trakāk.Nevaru iedomāties satiksmes autobusu Bauskā pie Supernetto -līdz šim laikam neesmu tur redzējusi uz laukuma tik lielus transporta līdzekļus.Domāju ,ka pircējus ,kas apmēkle šo veikalu un atstāj savu ģimenes auto uz laukuma ,šī ideja neiepriecinās.Viesnīcas stāvlaukums jau ārī reizēm tiek diezgan intensīvi izmantots no bankas apmeklētāju puses.Nu nezinu vai tā ir laba ideja izmantot šos stāvlaukumus.

pirms 9 gadiem, 2011.03.04 12:18

Vietējās ziņas