Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Rīgas maršrutā strādā divi pārvadātāji 59

Maršrutā Bauska-Rīga kopš 3. augusta pasažieru pārvadājumus veic divi balti «Ford» markas autobusi. «Bauskas Dzīve» noskaidroja, ka tie ir firmas «Reverss reiss» busi. Autobusi, kuru logos ievietots uzraksts «Bauska (Bauskas pils) -Rīga» atiet no Bauskas viesnīcas laukuma. Uz Rīgu tie brauc regulāri noteiktā laikā, par kuru informācija ir atrodama internetā. Rīgā pasažierus izlaiž pie Centrāltirgus zivju paviljona. Biļete, ko šoferis izsniedz pasažierim, līdz Rīgai maksā Ls 1,80. Braucējus izlaiž un uzņem arī pa ceļam. «Bauskas Dzīve» pirmdienas, 8. augusta, rītā aprunājās ar vienu no autobusu šoferiem. Savulaik viņš strādāja SIA «B-Buss». Kad Rīgas maršrutu pārņēma SIA «Aips», ne visiem «B-Buss» šoferiem tajā atradās darbs. Autovadītājs stāsta, ka braucēju nav īpaši daudz. Iespējams, ne visi zina par šādu autobusu esamību. Arī galapunkts pie viesnīcas vai Rīgā pie Centrāltirgus nav visiem zināms. Pēc «Bauskas Dzīves» rīcībā esošās informācijas, abos virzienos tiek veikti astoņi reisi. Autobusi atiet desmit minūtes pirms «Aips» autobusiem. Sazinoties ar SIA «Reverss reiss» biroju, sarunā ar «Bauskas Dzīvi» iesaistījās jau zināmais SIA «B-Buss» valdes loceklis Vitālijs Komars. Viņš paskaidroja, ka ar «Reverss reiss» viņam nav nekāda sakara, šo SIA vada cita persona, taču par tā darbības principiem V. Komars bija gatavs pastāstīt. Tā kā nav saņemta licence regulārajiem pārvadājumiem Bauskas-Rīgas maršrutā, uzņēmums tos noformulējis par neregulāriem pasažieru pārvadājumiem. Tas nozīmē, ka maršrutu galapunkti neatrodas autoostās, tie nekursē pēc noteikta grafika.  V. Komars atzina, ka situācija līdz galam nav sakārtota tieši no valsts puses, bet uzņēmums ir oficiāli reģistrēts, braucējiem izsniedz biļetes, tiek maksāti nodokļi. Par braucienu līdz Rīgai var atļauties prasīt 20 santīmu mazāk nekā «Aips», jo nav jāmaksā nesamērīgi augstā iebraukšanas maksa autoostās. Ja pārvadājumi noformulēti kā neregulārie, uzņēmējs ir tiesīgs kādā no reisiem nebraukt un neuzņemties nekādas saistības pret tiem pasažieriem, kas varbūt gaida autobusu pieturvietā. Daži no «Bauskas Dzīves» uzrunātajiem braucējiem atzina, ka ar «Reverss reiss» autobusu brauc, jo līdz Rīgai tas aizved ātrāk, arī 20 santīmu ietaupījumam ir nozīme. Portāla «bauskasdzive.lv» komentāros ir daudz neziņas, rakstītāji vaicā par braukšanas laiku. Lasāmas arī dažas atbalstošas atziņas. «Es esmu tikai «par», ka kursē «Reverss reiss». Biļetes ir lētas, viss ir oficiāli, mikriņi komfortabli, ērti.»Valsts SIA «Autotransporta direkcija» (ATD) preses sekretāre Sandra Maļuha skaidro, ka direkcija SIA «Revers reiss» ir izsniegusi licenci pasažieru komercpārvadājumiem un trīs licences kartītes. Tas nozīmē, ka uzņēmums ir tiesīgs veikt neregulāros pasažieru pārvadājumus, izmantojot trīs transportlīdzekļus, kuri ir licencēti direkcijā. Uzņēmums nav tiesīgs veikt regulāros pasažieru pārvadājumus maršrutā Rīga-Bauska, jo direkcija tam nav izsniegusi apliecinājumu. S. Maļuha raksturo neregulāro pārvadātāju darbības principus: «Viņi, pārkāpjot savas tiesības, uzņem braucējus arī sabiedriskā transporta tīkla maršrutos, kur pasažieru plūsma ir visintensīvākā. Viņiem nav jāizpilda prasības, kas attiecas uz regulārajiem pārvadātājiem - nav jāiebrauc autoostās un jāmaksā par to, nav jāpiešķir atlaides atsevišķām pasažieru kategorijām, nav jāatbild par pasažieru drošību, pakalpojuma kvalitāti, nav jāievēro stingri nospraustie maršruti. Neregulārie un nelegālie pārvadātāji bieži vien izvairās no nodokļu nomaksas. Šo iemeslu dēļ neregulārie pārvadātāji ir spējīgi piedāvāt ērtākus pakalpojumus par zemāku samaksu, tādējādi graujot sabiedriskā transporta sistēmu Latvijā.»Autopārvadājumu kontroles funkcijas no 1. aprīļa kādreizējās Autotransporta inspekcijas vietā veic Valsts policijas Satiksmes uzraudzības birojs. Tam jākontrolē, kā tiek ievēroti komercpārvadājumu noteikumi. Par gadījumiem, kad tiek konstatēti pasažieru pārvadājumu noteikumu pārkāpumi, ATD ziņo Valsts policijas Satiksmes uzraudzības biroja darbiniekiem. «Bauskas Dzīve» gaida atbildi no ATD, vai maršrutā Bauska-Rīga ir konstatēti pasažieru pārvadājumu noteikumu pārkāpumi.

Pievieno komentāru

Komentāri 59

Gatis

INteresants piegaajiens.... Starp citu, šie busiņi ir nopirkti no Vidlatauto Alūksnē, agrāk šie mikriņi brauca maršrutā Alūksne - Rīga.

pirms 9 gadiem, 2011.08.31 23:00

zuupa

Lielākā daļa no jums pat nav ūlda pirdiena vērta,ticiet man uz vārda.Neviens no jums nav mūsu pilsetai izdarijis tik daudz kā uldis.Un ne jau jums spriest kā viņam strādāt,viņš darbam atdod sirdi un dveseli,jo ir īsts Bauskas patriots. Es lepojos kad pazistu viņu ,un esmu pateicīgs viņam par to kad cīnās , jo nav nekāda lupata, ir īsts vīrs kam gods un slava. Un vel, es esmu ne tikai Bauskas patriots ,bet vel ari Bauskas aborigens,un es zinu ko runājuLlai ūldi tev dievs dod gan veselibu gan veiksmi,un patiess paldies tev par darbu pilsētas labā.

pirms 9 gadiem, 2011.08.15 22:41

uldim

Vai patiešām esat rikojies vienmēr godīgi,jūs pat par savu darbinieku drošību nespējat parūpēties,jūs mazgājaties balts un tīrs...Kas tad jums to maizīti pelna jūsu darbinieki,bet jums ir nospļauties par viņiem,jums viņi nav cilvēki,tāpēc mīļie cilvēki viņam nospļauties par jums visiem...Un kuram gan vēl šai saulē vajadzētu īstenībā saņemt pēc nopelniem...
Piedodiet,bet jums nav ne kripatiņas no godīguma un jūs esat kompleksains gļēvulis,kurš ir nonācis naudas atkarībā un kuram nav sirds...Es priecājos ka vecie šoferīši atguvuši sev darbiņu uz Rīgas reisiem,man žēl ka jūs Koluža k-s necienat savus darbiniekus...

pirms 9 gadiem, 2011.08.12 17:14

izlozistam, tavs komentārs klaji parāda, ka esi ļļļooottttiiiiii ieinteresēts RR darbībā, un nevajag tikai liet, CILVĒK MĪĻAIS!!!!!!!!!!!!

pirms 9 gadiem, 2011.08.12 11:28

izlozists

:D smieklīgākais komentārs EWER.

Jā AIPS arī varētu izlozēt un loterijā būt gadu apmaksāts ceļojums uz RĪGU divām personām, un ik nedēļu piena pakas, un Maxima uzlīmju komplektus... MĪĻIE CILVĒKI???

pirms 9 gadiem, 2011.08.12 00:32

darbiniece

Es arī ikdienā braukāju uz darbu Ķekavā un līdz šim braucu tikai ar legālajiem pārvadātājiem, jo mani apmierināja B-Bus darbs. Bet nu es arī tomēr izvēlos Reverss Reisu, jo nu jau vairākus vakarus pēc kārtas Aips autobuss Ķekavā pienāk vismaz ar 10 minūšu kavēšanos, sēdvietu nav, līdz Bauskai brauc ilgāk par stundu. Nu neesmu tik liela vietējo uzņēmēju patriote, lai ikdienā pieciestu tādas neērtības. Un pievienojos citiem komentētājiem, lai cien. Koluža kungs pats izbrauc ar savu autobusu, stāvot kājās, pēc 12 stundu garas darba dienas, kura arī ir pavadīta uz kājām. Un žēl, ka Koluža k-gs redz tikai likumus, bet it nemaz nedomā par to, lai pasažieriem būtu ērta braukšana. Galu galā jebkura konkurence ir veselīga, jo tā dod iespēju censties uzlabot savus pakalpojumus. Koluža k-gam ir iespēja uzlabot sava uzņēmuma darbu, gan jau pasažieri paši izlems, ar ko braukt un kam maksāt savu naudu.

pirms 9 gadiem, 2011.08.11 23:33

Uldim

To, ka te komentā daži vitaļikveidīgie nav pat vērts apspriest, bet Jums vajadzētu tik vien kā nedaudz piedomāt pie reklāmas. Nu kaut vai:
1.uztaisiet loteriju par 5 brīvbiļešu izlozi uz mēnesi, viesiem tiem kas var iesniegt Aipa biļetes vismaz 20 dienas uz Rīgu un atpakaļ;
2. 5 (nu vai citu skaitu) brīvbiļešu izlozi uz Rīgu vai no Rīgas priekš tiem kas iesniedz biļeti vienā virzienā;
3. studentiem izlozi uz brīvbiļeti braucienam 2x nedēļā;
4. 5 ls vērtas dāvanu RIMI vai Drogu kartes tiem kas reti brauc, kuriem Rīgā nav darbs, lai neizmanto citus pārvadātājus.
5. Nu un galu galā kaut vai superizlozi ar televizora vai kaut kā tamlīdzīga izlozi ja esi sakrājis biļetes tieši PIK stundās turp un atpakaļ.
Nu ir vēl daudz citi veidi, kā konkurenti atkristu paši pa sevi, jo nebūtu kas brauc. Lai Jums Uldi veicās.

pirms 9 gadiem, 2011.08.11 20:29

sarma

,,Aips,,jau ne pēc darba plēsās,bet pec dotācijām......redz,ja visi maksā naudu,var pat vest lētāk un no valsts nekas nav jāgaida!!!!!

pirms 9 gadiem, 2011.08.11 17:20

gumija

''Dušmanis" ir pilnīgi legāls Taxi? Riepa tu galīgi izlaidusi gaisu? TAXI līdz rīgai maksā ap 30 latiem, diez vai tu tik daudz maksā dušmanim. Dušmanis NEMAKSĀ NODOKĻUS un viņš NAV LEGĀLS pārvadātājs.

p.s. RR var būt neregulārs, ja vienu dienu viņš ved piemēram 12:00 bet nākamo 12:05 :P Kādēļ AIPS Nevarētu izlaist pie TIRGUS pasažierus??? NU jā mēs jau visi esam KUNGI, un tas jau ir zem katras kritikas :D Nu nezinu kā var AUTOOSTAS tā sūkt naudu???

pirms 9 gadiem, 2011.08.10 19:39

riepa

Ja no trim pārvadātājiem ( visi trīs ir legāli !!! ''dušmanis" ir pilnīgi legāls Taxi !) jāizvēlas, tad Koluža Kantoris diemžēl zaudē pirmajiem diviem... Un nav ko pieminēt partijas un citus tamlīdzīgus paglupus argumentus ( kas liedza Kolužam rīkoties kā Reverss Buss, kad AIPS bija zaudētājos?)...klients izvēlēsies sev ērtāko un piemērotāko, ātrāko un komfortablāko... Un galīgi nav svarīgi, kam tas pārvadātājkantoris pieder, piesauktais lokālpatriotisms pie nekvalitatīva pakalpojuma ir pilnīgi nevietā

pirms 9 gadiem, 2011.08.10 13:25

Braucējs 01.08.2011.

Cien. Koluža k-gs.
Esmu braucis ar diviem "Aips" autobusiem.
Vienā: visu ceļu līdz Rīgai no kondicioniera tecēja nesaprotams šķidrums. Otrā: vispār nebija kondicioniera.
Izderiet secinājumus lūdzu. Un salīdziniet ar "B-Bus" sniegto servisu, kas ir bijis nodrošināts iepriekš.

pirms 9 gadiem, 2011.08.10 11:46

Braucēja

Cien.Koluža kungs!
Paskatieties uz saviem autobusiem no braucēja viedokļa.Varbūt vajadzētu kaut reizi pašam aizbraukt ar savu autobusu, kurā absolūti nav pat ventilācijas, kur nu vēl kondicionieris, līdz Rīgai kādos +25 - +27 grādos (āra temperatūra) un tad runāt par pasažieru godīgumu. Varbūt pietiek vienreiz to Padomju laiku saukļu, ka pie visa vainīgs ierindas cilvēks un jāsāk strādāt kā Uzņēmējam ar visu atbildību pašam par savu biznesu. Es noteikti izvēlēšos daudz ērtākos un lētākos Reverss reiss busus. Ar Jūsu autobusu braukšu tikai bezizejas gadījumā.

pirms 9 gadiem, 2011.08.10 08:10

katoliete

Nāc pievienojies diskusijām un faniem:
www.draugiem.lv/katolis

pirms 9 gadiem, 2011.08.10 07:30

dudūes

-"kaut vai no Domes pagalma vest līdz Rīgai un vakarā mājās. bet to neviens neizmantoja....."

Nevis neizmantoja - bet neļāva! RR ir tas pats Bbuss, kuram ATD izrāda "īpašu pretimnākšanu" - savējie šleseristi tak jāatbalsta, kaut ar stipri pievilktām likumības metodēm. Dīvaina baušķenieku attieksme - savējos nolikt, bet siekaloties blatņiku priekšā.
Ir sīka nianse - neregulāriem pasažieru pārvadājumiem nevar būt noteikts autobusu kustības saraksts. Uldi, ieteiktu Tev ar saviem juristiem pie šī jautājuma piestrādāt.

pirms 9 gadiem, 2011.08.10 02:09

braucejs rixis

Beidziet izgāzt žulti un uzziniet ko nozīmē jēdziens "pakalpojumu tirgus" un kādi iespējamie tā dalībnieki.

pirms 9 gadiem, 2011.08.09 23:37

Vietējās ziņas