Sasauc Bauskas novada domes ārkārtas sēdi «Rail Baltica» darba grupas izveidei 6

Bauskas novada domē tomēr nolemts vēl šodien sasaukt ārkārtas sēdi, lai izveidotu pašvaldības un iedzīvotāju darba grupu «Rail Baltica» plānojuma izvērtēšanai, portālu informēja Bauskas novada pašvaldības sabiedrisko attiecību un tūrisma nodaļas vadītāja Aija Spriņķe.

Viņa atklāja, ka Bauskas novada domes priekšsēdētājs Raitis Ābelnieks (NA) ārkārtas sēdi šodien sasauc plkst.15 un tās darba kārtībā paredzēts lemt tikai par darba grupas izveidošanu «Rail Baltica» projektam.

Kā ziņots, Bauskas novada iedzīvotāju, plānotāju un pašvaldības pārstāvju diskusijā nedēļas nogalē radušās bažas, ka valsts varētu ignorēt iedzīvotājus un pašvaldību.

Iepriekš Spriņķe informēja - par šo ieceri šonedēļ domē diskutēts, ka šodien varētu tikt sasaukta Bauskas novada domes ārkārtas sēde, taču šodien no paša rīta domē tas vēl nebija izlemts.

Kā informēja Vecsaules pagasta iedzīvotāju pārstāve Ineta Niedra, pagājušajā sestdienā, kad Vecsaules pagasta Pētermuižā notika iedzīvotāju tikšanās ar «Rail Baltica» plānotāju pārstāvi, pilnsabiedrības «RB Latvija» izpētes darba grupas telpiskās plānošanas ekspertu Neilu Balgali un SIA «Grupa93» plānotāju Kristīni Casno, klātesošie apjautuši, ka apspriešanas process tiek sasteigts, ignorējot dažādas alternatīvas, tāpat no sarunām ar plānotājiem radušās bažas, ka valdība šo procesu varētu turpināt, ignorējot gan pašvaldības plānojumu, gan iedzīvotāju intereses.

Niedra informēja, ka sapulcē piedalījās daudzi nekustamo īpašumu saimnieki, kuru īpašumus, pēc apzīmējumiem plānā, skar gan «zaļās» joslas, gan "sarkanās" joslas trases variants. Piedalījās arī atsevišķi Bauskas novada domes deputāti, gan pilnsabiedrības "RB Latvija" pārstāvji, gan žurnālisti.

Sapulces laikā tika apspriestas problēmas, kas rodas ieplānotajā "zaļās" trases variantā, proti, šāds trases novietojums neatbilst ne 2012.gadā apstiprinātajam Bauskas novada teritorijas plānojumam, ne Bauskas novada ilgtermiņa attīstības stratēģijai, jo zaļās trases variants Vecsaules pagastā neiet vienotā koridorā ar plānoto autoceļa E67 posmu, kā arī skar daudz vairāk dzīvojamo māju un saimniecību nekā sarkanais variants jeb teritorijas plānojumā jau ieplānotais autoceļa posma E67 koridors.

"Liela skaidrība neradās, zināmā mērā apstiprinājās bažas, ka iepriekš jau viss ir izlemts un būs "A" jeb "zaļais" variants un no "Rail Baltica" plānotāju puses neko vairs mainīt nevar, kaut plānotāju pārstāvji apgalvoja pretējo," secināja Niedra.

Viņa pauda bažas par diskusijas gaitā neformālā gaisotnē dzirdēto, kad plānotāju pārstāve Casno privātā sarunā izteicās -"nav ko te cīnīties, tāpat jau augstākajā līmenī tiek gatavots lēmums, lai atzītu "Rail Baltica" par nacionālas nozīmes objektu, kas tiks pieņemts maijā, un tad jebkuri privātpersonu vai pašvaldību iebildumi netiks ņemti vērā".

"Šādi "draudi" no "Rail Baltica" pārstāvjiem tiek saņemti ik pa laikam. Turpmākā plānotāju rīcība parādīs, vai ticēt vai neticēt Balgaļa runām un Casno solījumiem, ka viņi ir par sadarbību ar iedzīvotājiem," pauda Niedra.

Sapulcē iedzīvotāji nolēma ieteikt Bauskas novada domei veidot darba grupu no novada iedzīvotājiem, kuri pārstāv dažādas intereses, pagastu pārvalžu vadītājiem, deputātiem, plānošanas speciālistiem, "Rail Baltica" projekta pārstāvjiem, lai veidotu optimālāko dzelzceļa trases variantu, kas skartu pēc iespējas mazāk dzīvojamo māju Bauskas novadā, informēja iedzīvotāju pārstāve.

"Zināmā mērā sapulce attaisnojās, jo no Bauskas novada domes deputātiem Aivijas Kursītes, Aleksandra Novicka, Jāņa Rumbas, Voldemāra Čača un Mārītes Ķikures, kuri izprata situāciju, saņēmu uzaicinājumu pirmdien ierasties Bauskas novada domē, lai kopīgi ar deputātiem apspriestu iespēju veidot Bauskas novadā darba grupu," pauda Niedra.

Viņa informēja, ka uz pirmdienas tikšanos ar deputātiem bija ieradusies arī plānotāju pārstāve Kristīne Casno, kura prezentēja "Rail Baltica" maršrutus Bauskas novadā, apliecinot, ka "A" jeb "zaļais" variants ir pats piemērotākais. "Sarkanais" variants tika noraidīts kā nepiemērots, pēc Niedras domām, apzināti maldinot deputātus.

"Tomēr deputātiem radās šaubas, vai viss ir tā, kā tiek stāstīts. Vienojāmies par darba grupas izveidi, kuru deputāti solīja apspriest Bauskas novada domes ārkārtas sēdē," skaidroja Niedra.

Kā ziņots, Bauskas novada Vecsaules pagasta Pētermuižas iedzīvotāji sestdien, 11.aprīlī, tikās ar "Rail Baltica" plānotājiem un SIA "Grupa93" plānotājiem, lai diskutētu par pašvaldības teritorijas plānojuma un iedzīvotāju interešu ignorēšanu.

Iepriekš Niedra skaidroja, ka 2012.gada 26.aprīlī Bauskas novada domē tika apstiprināts Bauskas novada teritorijas plānojums 2012.-2013.gadam un izdoti saistošie noteikumi "Bauskas novada teritorijas plānojuma 2012.-2023.gadam grafiskā daļa un teritorijas izmantošanas un apbūves noteikumi".

"Šajā plānojumā, kurā ir iezīmēta "Rail Baltica II" perspektīvā plānotā trase, tā būtiski atšķiras no pašreiz piedāvātā "A" varianta. Saskaņā ar šo teritorijas plānojumu iedzīvotāji atjaunoja esošos īpašumus, cēla mājas, kuras, atbalstot "A" alternatīvu, būs pat jānojauc," skaidroja iedzīvotāju pārstāve.

Iedzīvotāji uzskata, ka arī novada dome izrādījusi nepieņemamu attieksmi pret iedzīvotājiem, solot un plānojot vienu dzelzceļa variantu, ļaujot iegādāties un attīstīt saimniecības, celt mājas, savukārt pēc pāris gadiem pēkšņi un vieglprātīgi piedāvājot citus, ar iedzīvotājiem neapspriestus variantus.

Jau ziņots, ka "Rail Baltica" projekts paredz jaunas 1435 milimetru jeb Eiropas standarta platuma dzelzceļa līnijas izbūvi Baltijas valstīs. Latvijai tas izmaksātu 1,27 miljardus eiro, bet visās trīs Baltijas valstīs kopā - 3,68 miljardus eiro. Eiropas Komisija varētu līdzfinansēt 85% no kopējām šī projekta izmaksām. 2015.gadā tiks iesniegts finansējuma pieprasījums Eiropas Komisijai, lai 2016.gadā varētu sākties darbi. Tālākā finansēšana paredzēta no nākamā finanšu perioda naudas - no 2020.gada.

Pievieno komentāru

Komentāri 6

zemesbite

Variantā B( sarkanajā) virzienā no Ārces uz Grenstāli tik daudzas mājas jānojauc...Te vairs neiet runa par to, cik lielā mērā vilcienu duna traucēs dabas mīļiem saklaucīt putnu balsis un cik ļoti sašķelti būs saimniecību lauki , bet par to, ka ļoti daudzi cilvēki paliks vispār bez mājām un ar pilnīgi sagandētu dzīvi. Piedodiet vecsaulieši, bet A ( zaļais) variants tomēr ir saudzīgāks. Teritorijas plānojuma atbilstība realitātei no šāda aspekta šoreiz ir mazsvarīga.

pirms 5 gadiem, 2015.04.16 18:23

!!!

Pilnīgi piekrītu, A ( zaļais) variants ir ok!!!

pirms 5 gadiem, 2015.04.16 19:36

džokers

Sarkanā varianta šosejas malā esošo māju iemītnieki jau tāpat labrāt tiktu vaļā no īpašuma šosejas malā. Jums bauskā vajag lai vairāk kā pa pusi teritorijas ir divas dažādas trases, nevis viss vienā koridorā? Jums tur pilsētā vispār skaidrs vai jums vajag atzaru pie industriālās teritorijas? Ja nevajag, tad laižiet pa taisno aiz Likverteniem un nečakarējiet savus laikus un cilvēkiem prātu.

pirms 5 gadiem, 2015.04.17 14:22

Iedzīvotājs

Ir jau runa par to, lai ciestu pēc iespējas mazāk māju- Bauskas novadam labs nav ne zaļais ne sarkanais variants. Rai Baltica radusi vieglākos risinājumus- lai iet pa labām, sakārtotām zemēm, pa lauku viesētām un lauku ciematiem, kur viss jau pārredzams un sakārtots. Bet ne pa mežiem un gar purvu malām, kur tas varētu skart vien dažas, nevis simtiem mājas. Jājautā kāpēc?Labāk maksās ( vai drīzāk neko nemaksās!) daudzo nekustamo īpašumu saimniekiem, nevis papūlēsies un uzcels tiešām tukšās teritorijās. Atcerieties, ka mūsu valstī likumsdošana šādu gadījumu kompesēšanā nav sakārtota. Cilvēkiem naudas ppriekš tiesāšanās nebūs. Tas jau pilnsabiedrībai Rail Baltica nerūp un viņiem ar to nebūs jānodarbojas. Šajā jautājumā ir jāskatās tālāk nākotnē. Tas jādara nekavējoties.Un tad nu pašvaldības lai jau laikus ceļ sociālās mājas un pansionātus, lai ieplāno budžetā vairāk naudas sociālajiem pabalstiem un mums, Bauskas novada nodokļu maksātājiem, šis slogs būs jāuztur, veram valā makus. Nevar atnākt kāds, kuram nav nekādas atbilldības par to, kas notiks tālāk, ar savu projektu, pateikt - "tas jums būs labI", ir tikai 2 varianti" un mēs kā auni visam piekritīsim.

pirms 5 gadiem, 2015.04.19 15:17

ABC

Jā, jā, draudēja gan. Sabiedriskajā apspriešanā 3. martā, puse iedzīvotāju piecēlās un aizgājām, kad Nils Balgalis teica ka no ne no iedzīvotājiem ne pašvaldībām nekas īsti atkarīgs nav ja nevienosies.

pirms 5 gadiem, 2015.04.19 15:31

Vietējās ziņas