Sabiedriskā pasažieru pārvadātāja SIA «Aiva auto» nevēlas
iebraukt Bauskas autoostas teritorijā. Autoostas infrastruktūras izmantošana
uzņēmējam rada nepārvaramus zaudējumus.
Uzņēmuma vadītājs Agris Lazdiņš portālam paskaidroja, ka maksājumi par Bauskas autoostas izmantošanu ir ļoti lieli, turklāt šogad janvārī tie atkal ir paaugstinājušies: «Pērn mēnesī man bija jāmaksā ap 600 eiro, šogad par janvāri atnāca rēķins par aptuveni 800 eiro. Dienā no autoostas veicu deviņus reisus, Bauskā autoostā iekāpj un izkāpj kādi četri pieci cilvēki. Daudzi izmanto pieturvietas citviet Bauskā. Uzskatu, ka maksa par autoostas izmantošanu ir pārāk augsta, tādēļ arī meklēju citus risinājumus.»
A. Lazdiņš vienojies ar Zemgales plānošanas reģionu par iespēju maršruta galapunktam pilsētā izmantot viesnīcas «ABC Hotel Bauska» laukumu. Viesnīcas administrācija atsūtījusi vēstuli, kurā neiebilst pret «Aiva auto» autobusu iebraukšanu laukumā. Lai ieceri īstenotu, pārvadātājam vēl jāsaņem Bauskas pašvaldības akcepts.
Bauskas novada domes vides un attīstības komitejas sēdē 12. februārī līdz ar A. Lazdiņu deputātus par ieceri informēja novada administrācijas saimnieciskās nodaļas vadītājs Mārtiņš Vilciņš. Viņš sacīja, ka uzņēmējs sakārtojis teju visus dokumentus, trūkst vienīgi zemes īpašnieka atļaujas laukumu izmantot kā pieturvietu.
Komitejas sēdē lielākos iebildumus izteica deputāts, arī
SIA «Bauskas autoosta» valdes priekšsēdētājs Uldis Kolužs. Viņš skaidroja, ja no
autoostas aiziet viens pārvadātājs, tas nozīmē, pakalpojuma maksa par autoostas
izmantošanu būs jāpaaugstina citiem pasažieru pārvadātājiem. U. Kolužs gan
nenosauca, ka galvenā cietēja šajā situācijā būs paša vadītā SIA «Aips». Šādu A.
Lazdiņa ieceri par nekorektu U. Kolužs uzskata arī tādēļ, jo «Aiva auto»
pasažieri, gaidot autobusus, turpinās izmantot autoostas infrastruktūru un uz
viesnīcas laukumu dosies vien pāris minūtes pirms autobusu atiešanas. Viņš
minēja, ka «Aiva auto» SIA «Bauskas autoosta» ir parādā vairāk nekā 7000 eiro.
Ja arī uzņēmējs atsakās no autoostas infrastruktūras izmantošanas, parāds viņam
netiks dzēsts.
Pēc debatēm U. Kolužs balsojumā nepiedalījās. Deputāti nolēma atbalstīt A. Lazdiņa lūgumu par pieturvietas maiņu, vienlaikus nosakot, ka uzņēmējam jārūpējas par kārtības uzturēšanu pieturvietā. Līdz domes sēdei, kas notiks 26. februārī, jāsaņem zemes īpašnieka atļauja laukuma izmantošanai.
knabis
tas nu būtu galīgi garām, ja ieinteresētā persona vēl balsotu.
pirms 5 gadiem, 2015.02.16 14:21ja atceramies
vai pirms dažiem gadiem pats Kolužs nesūkstijās par Rīgas autoostas pieprasīto iebraukšanas maksu? arī tad runa bija par neiebraukšanu tajā.
pirms 5 gadiem, 2015.02.16 14:57iw
komažs tāds ir
pirms 5 gadiem, 2015.02.16 15:20annele
Sevi jau neredz un vairs negrib atcerēties savus protestus veltītus Rīgas autoostai
pirms 5 gadiem, 2015.02.17 12:33Aina
Lazdiņa k-gam ir parādi visur...arī par degvielu...tad laikam drīz pildīs ūdeni!
pirms 5 gadiem, 2015.02.16 15:19Tā nu tas ir
Pasažieru pārvadāšana ir nerentabls bizness, kāds krāpjas ar dotācijām, kāds nedod biļetes, vēl cits paliek parādā piegādātājiem, lai vispār izdzīvotu...domājams drīz tas vadzis būs pilns visiem un nāksies pacelt cenas dubultā, tāpat kā Rīgā.
pirms 5 gadiem, 2015.02.16 18:01Faina
Tāpēc jau uzņēmējs vēlas spert šādu izšķirīgu soli,lai vismaz šie parādi tālāk neaugtu.
pirms 5 gadiem, 2015.02.17 08:49Būtu labi,ka katrs sekotu līdz saviem parādiem, nevis skaitītu citu mīnusus un parādus.
Aina
Tā gandrīs izklausās, ka būt parādā ir goda lieta. Starp citu, ja bizness ir nerentabls, to mēdz izbeigt.
pirms 5 gadiem, 2015.02.17 15:03Tā nu tas ir
Deputāts, viņš arī autoostas valdes loceklis U.Koluž, taču saprot, ka paaugstinot iebraukšanas maksu, vajag par tādu pašu summu pielikt arī dotācijas, vai atļaut pacelt braukšanas maksu, kas netiek darīts. Pārvadātājam šie arvien pieaugošie izdevumi no kaut kurienes ir jāsedz. Neba palikt parādā par degvielu ir ilgtermiņa risinājums. Nosaprotu, kāpēc deputāti tā žmiedz nost mūsu pašu vietējos uzņēmējus. Interesanti no kā algas sev maksās, kad visus nodokļus maksājošos uzņēmumus būs apžmieguši?
pirms 5 gadiem, 2015.02.17 20:19Faina
Ainas kundze gan labi informēta par Lazdiņa kunga parādiem, tikai pilnīgi neinformēta par to,kas notiek sabiedrisko pārvadājumu jomā šajā valstī, un cik šobrīd rentabls ir sabiedrisko pārvadājumu bizness, skat,jau lielie uzņēmumi iesnieguši prasību Satversmes tiesā par zaudējumu (ne)kompensāciju, tad var tik iedomāties kā ir ar mazajiem uzņēmējiem.
pirms 5 gadiem, 2015.02.18 09:01nost plānpr
kad uzvarēs saprāts? Autoosta ir domāta pasažieriem-iekāpt un izkāpt no transporta līdzekļa.. Ja Aiva auto nevar izpildīt šo uzdevumu- kā viņa var uzvarēt konkursā? Lai Aiva auto veido alternatīvo pakalpojumu, ar pieturām -kur labpatīt- un pasažieriem būs izvēle....
pirms 5 gadiem, 2015.02.17 09:16nost plānprātību
kad uzvarēs saprāts? Autoosta ir domāta pasažieriem-iekāpt un izkāpt no transporta līdzekļa.. Ja Aiva auto nevar izpildīt šo uzdevumu- kā viņa var uzvarēt konkursā? Lai Aiva auto veido alternatīvo pakalpojumu, ar pieturām -kur labpatīt- un pasažieriem būs izvēle....
pirms 5 gadiem, 2015.02.17 09:17Dārgi
Vai tā nav nedaudz neadekvāta cena par šādu iebraukšanu un izbraukšanu?Nez kāpēc Rīgā neviens neceļ pretenzijas,ka, piemēram Salaspils autobusi jau gadu gadiem izlaiž un uzņem pasažierus pie Zinātņu akadēmijas, nesatraucoties, kura uzņēmuma pakalpojumus pasažieri izmanto gaidīšanas laikā.
pirms 5 gadiem, 2015.02.17 10:22???
Skaudība visur valda.
pirms 5 gadiem, 2015.02.17 11:47Tad jau ātri veikali arī prasīs cilvēkiem par ieeju veikalā!!!
!!!
Par ieiešanu veikalā tu jau tagad maksā, tāpat kā par tualetes izmantošanu lielveikalā. Tas ir iekļauts uzcenojumā preču cenā. Kādreiz painteresējies par ekonomikas procesiem, ne to vēl interesantu sev atklāsi.
pirms 5 gadiem, 2015.02.17 20:24annele
Nu kaut ko tik nekaunīgu var pateikt tikai Kolužs-,,JA AIZIET VIENS PĀRVADĀTĀJS,TAS NOZĪMĒ PAKALPOJUMA MAKSA PAR AUTOOSTAS IZMANTOŠANU BŪS JĀPAAUGSTINA CITEM PASAŽIERU PĀRVADĀTĀJIEM" tas gan nozīmē,ka Koluža peļņa samazināsies.Bet te izskatās,ka Koluža kungs gan netaisās savu peļņu samazināt,bet tikai paaugstināt
pirms 5 gadiem, 2015.02.17 11:48:)
viņš jau sen ir interešu konfliktā pats ar sevi..
pirms 5 gadiem, 2015.02.17 20:27BDz cenzoram
vai izdzēšot komentāru esat informējuši attiecīgās iestādes lai pārbauda informāciju par iespējams notikušo balsošanas ietekmēšanu vēlēšanās!
pirms 5 gadiem, 2015.02.18 10:40???
To pašu var teikt arī par Lazdiņa k-gu.
pirms 5 gadiem, 2015.02.19 17:37Pēters
Tur tikai klusie vien palikuši tādi kā Irmanis bļauj tikai aiz muguras pie šnaba pudeles bet tieši pateikt baidās ,jo zaudēs darbu.
pirms 5 gadiem, 2015.02.17 13:15vārds pārvadātājiem
kā ar pārējiem diviem uzņēmumiem,kas apkalpos līniju Bauska- Rīga, varbūt arī tie atteiksies iebraukt Bauskas autoostā un stāvēs vienā rindā ar "dušmaņiem"?
pirms 5 gadiem, 2015.02.17 15:54Gan jau
vai nu paaugstinās biļetes cenu, vai atteiksies vispār braukt, jo peļņa no tādiem pārvadājumiem vairs nesanāk, visu noslauc Kolužs
pirms 5 gadiem, 2015.02.17 20:35a
tadam miskastem atoosta nav vietas
pirms 5 gadiem, 2015.02.18 10:07pasazieris
PĀRĒJIEM PĀRVADĀTĀJIEM?/???Kuri tad tie ir?? Koluža vadītais AIPS??? Kolužam laikam grūti laiki. nevarēs drīz meitai un znotam algu izmaksāt. un visiem radiem uz firmas rekina degvielu iepildīt. vo nelaime bus cilvekam
pirms 5 gadiem, 2015.02.18 12:30avatars
Mīļie cilvēki! Ēkas , kuras paredzētas noteiktām funkcijām, ir jāizmanto pēc to piederības. Lauku cilvēkiem, kaut kur, ziemas laikā ir jāuzturas un ne tikai. Izmantot viesnīcas laukumu - murgs! Labāk lai liek laukumā pie "Pie TOPA" vaikala, vai pie Policijas!?...
pirms 5 gadiem, 2015.02.18 13:53ratava
Un kāds tad lauku cilvēkam būs labums no Topa laukuma vai policijas? Nu cik tad tālu no autoostas līdz viesnīcai?
pirms 5 gadiem, 2015.02.19 11:59Uldis
Diemžēl šo jautājumu risina nepareizi, nezinot lietas būtību. Pirmkārt ATD sedz pārvadātājam autoostu pakalpojumu izmaksas. Autoostu pakalpojumu neatstāj iespaidu uz pārvadātāja finansu stāvokli, jo tos sedz valsts. Tikai šajā gadījumā pārvadātājs šo naudu ir novirzījis citiem mērķiem un ir palicis parādā par AO pakalpojumiem. AO tāpat kā jebkurai iestādei ir savs budžets ar ko jārēķinās. Ja pārvadātājs neiebrauks autoostā, tad viņam tiks par šo summu samazinātas valsts dotācijas. Tātad uzņēmējs neko finansiāli neiegūs, bet zaudēs, jo citur tāpat prasīs kaut kādu maksu, ko nesegs ATD. Lielākie cietēji būs pasažieri, kas saņems sliktāku pakalpojumu ārpus autoostas.
pirms 5 gadiem, 2015.02.19 12:48..
Vai tiešām pārvadātāji būtu tik stulbi kā tu raksti! Vai arī pats vienkārši nesajēdz visu līdz galam, un tagad gudri spriedelē...
pirms 5 gadiem, 2015.02.19 14:44