Šogad ievērojami pieaugusi interese par motociklu un mopēdu eksāmeniem

Šī – 2020. – gada vasaras sezonā būtiski pieaugusi interese par motociklu un mopēdu vadītāju tiesību iegūšanu, tā liecina Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) apkopotie dati. Dažādu kategoriju motociklu vadīšanas eksāmeni šogad kārtoti 5940 reizes, un tas ir par 19% vairāk nekā pērn, kad eksāmeni tika likti 4909 reizes. Kopumā 2020. gada sezonā motociklistu saimei pievienojušies 3108 vadītāji, no kuriem 14% ir sievietes, informē Agnese Korbe, VAS «Ceļu satiksmes drošības direkcija» (CSDD) Komunikācijas departamenta komunikācijas projektu vadītāja.

Tāpat 2020. gadā palielinājies arī mopēdu tiesību ieguvēju skaits. Kopumā šogad mopēdu vadīšanas eksāmens ir kārtots 1844 reizes, un tas ir par 14% vairāk nekā pērn. Šogad izsniegtas 778 mopēdu vadītāja apliecības, no tām 15% saņēmušas sievietes.

Apmēram puse motociklu un mopēdu eksāmeni tiek kārtoti Rīgā, kam seko Valmiera un Jelgava. Jāpiebilst, ka gadu no gada pieaug daiļā dzimuma interese par mototransporta vadīšanu ikdienas ceļu satiksmē, uzsver A. Korbe.
CSDD Kvalifikācijas departamenta vadītājs Juris Teteris skaidro: «Laikā, kad cilvēkiem samazinājušās iespējas ceļot vai apmeklēt dažādus publiskus pasākumus, viņi pievēršas savu iemaņu pilnveidošanai un jaunu prasmju apgūšanai. Pozitīvi, ka satiksmes dalībnieki pārsēžas no viena transportlīdzekļa uz otru, tādējādi labāk saprotot cits citu. Tomēr satraucošs ir fakts, ka teju katrs otrais motocikla vai mopēda vadītājs eksāmenā demonstrē nepārliecinošas vadītāja prasmes, tādēļ nākamajā sezonā mēs aicinām pievērst lielāku uzmanību apmācībām, nevis vairākkārtīgi kārtot vadīšanas eksāmenus.»

CSDD apkopotā informācija liecina, ka šogad par gandrīz 4000 vienībām ir palielinājies reģistrēto motociklu un mopēdu skaits Latvijā.
SIA «Zemgales auto moto skola» Bauskā valdes loceklis un instruktors Agnis Mors «Bauskas Dzīvei» apliecina, ka motobraucēju arī mūspusē kļūst vairāk.

«Šajā gadā izteikti palielinājās mopēda un motocikla vadītgribētāju skaits. Teoriju apgūst Bauskā, ir mums instruktori, bet braukšana tomēr notiek Jelgavā, jo tur ir speciāls CSDD laukums, sākumā apmācība notiek tajā, tikai pēc tam instruktors automobilī ar rāciju var dot komandas apmācāmajam jau citviet. Puišiem šie braucamrīki vairāk interesē, bet dāmu, kas apgūst braukšanu ar motociklu, skaits aizvien pieaug. Beidzamajā grupā meiteņu pat bija vairāk. Dažas dāmas ir arī smago automašīnu grupā,» stāsta A. Mors.

Kā ar braukšanas prasmēm un eksāmena kārtošanu? «Autoskolām prasa sagatavot, bet cilvēki bieži vien finansiāli vai kādu citu iemeslu dēļ izvēlas nobraukt tikai obligātās stundas, tomēr pieredze rāda, ka vajag vairāk laika. Mums lielākā daļa eksāmenu noliek ar pirmo reizi, ir labi rādītāji, retais – ar otro. Nesūtām uz eksāmenu tādu, par ko neesam pārliecināti. Ja neapmierina prasības, tad šķiramies, bet mums jābūt drošiem par cilvēku gan eksāmenā, gan pēc tam uz ceļa,» uzsver A. Mors.

Pievieno komentāru

Vietējās ziņas