Sola pārskatīt autobusu kustības sarakstu 16

Pirmajā dienā, kad sāka kursēt eksperimentālie reisi maršrutā Bauska - Dzimtmisa, uz tikšanos ar Bauskas rajona Padomes (RP) vadību ieradās valsts SIA «Autotransporta direkcija» valdes priekšsēdētājs Andris Lubāns. Viņu interesēja jaunatklātie reisi, kā arī biļešu cenas tajos.RP priekšsēdētājs Aivars Okmanis «Bauskas Dzīvei» paskaidroja, ka līdz šim nekad direkcija nav tik ātri reaģējusi uz pārmaiņām pasažieru pārvadājumos: «Ceturtdien, 8. janvārī, sēdē pieņēmām lēmumu par eksperimentālo reisu atklāšanu, jau sestdien zvanīja no Autotransporta direkcijas un izteica vēlmi pirmdien ar mums tikties.»A. Lubāns skaidroja, ka pēc sarunas ar Bauskas rajona vadību direkcija pārskatīs starppilsētu maršrutus, iespējams, dažus ekspreša reisus pārveidos par parastajiem: «Mēs radīsim iespējas iedzīvotājiem pārvietoties dažu pieturu attālumā, taču vienlaikus no sava komforta vajadzēs atteikties tiem, kuri izmanto eksprešu maršrutus.»  A. Lubāns arī apgalvoja, ka netraucēs rajona Padomei īstenot savu lēmumu par eksperimentālajiem reisiem. Taču tiks pārskatīts kopumā kustības saraksts maršrutā Bauska - Rīga. To varētu izdarīt mēneša laikā. SIA «Aips» noteiktās zemās biļešu cenas A. Lubāns atteicās komentēt, piebilstot, ka ir jāizvērtē visi faktori: kādas ietilpības autobusi tiek izmantoti, kā tie ir noslogoti. A. Lubāns atzina, ka līdz šim codiešiem patiešām bijusi ļoti laba satiksme. Dienā te abos virzienos piestāja vairāk kā 40 autobusi. Diemžēl reforma tālsatiksmes pārvadājumos šo situāciju var pasliktināt. Taču direkcijas uzdevums ir domāt arī par tiem pasažieriem, kas brauc starppilsētu reisos. «Nepiekrītu pārmetumiem, kas tik daudz veltīti SIA «Blagovest Tur». Ja konkursā būtu uzvarējusi kompānija «Aips», tad arī tā šajā maršrutā brauktu par tādām pašām cenām un saņemtu tikpat daudz iedzīvotāju pārmetumu. Nosakot cenu lats un 80 santīmu, mums nav mērķis vairāk nopelnīt, bet gan sadalīt pasažieru plūsmas. Starppilsētu maršrutos lai kāpj tie, kas brauc lielos attālumus, bet īsākiem posmiem, lai cilvēki izmanto vietējos reisus,» tā A. Lubāns.A. Okmanis norādīja, ka pārmetumi no direkcijas izskanējuši, jo lēmums pieņemts ļoti ātri, ne visus nosacījumus izdevies ievērot. Tomēr eksperimentālo reisu slēgšanu direkcija neesot pieprasījusi. A. Okmanis piekrita, ka ir jāveic korekcijas kustības sarakstā. Jo paralēli laist vietējos un starppilsētu autobusus ekonomiski patiešām nav izdevīgi. «Būtībā te ir strīds starp diviem uzņēmējiem, bet beigās valsts par to maksā. Iet tukši autobusi uz Rīgu, kurus mēs visi dotējam,» atzina A. Okmanis.

Pievieno komentāru

Vietējās ziņas