VID konsultācijas Bauskā turpmāk būs pieejamas pašvaldības vienotajā klientu apkalpošanas centrā 11

No piektdienas, 1. februāra, Valsts ieņēmumu dienesta (VID) pakalpojumus mūspusē klātienē iedzīvotāji varēs saņemt Bauskas novada valsts un pašvaldības vienotajā klientu apkalpošanas centrā (VPVKAC) Bauskā, Uzvaras ielā 1. Līdzšinējā VID klientu apkalpošanas centrā Bauskā, Dārza ielā 14 a iedzīvotāju apkalpošana klātienē vairs nenotiks, portālu informēja VID pārstāve Evita Teice-Mamaja.

Bauskas novada valsts un pašvaldības vienotajā klientu apkalpošanas centrā VID darbinieki klientus apkalpos trīs reizes nedēļā – pirmdienās, otrdienās un ceturtdienās. Savukārt, trešdienās un piektdienās biežāk izmantotos VID pakalpojumus, piemēram, gada ienākumu deklarācijas pieņemšanu, iesniegumu pieņemšanu par elektroniskajām algas nodokļu grāmatiņām, iedzīvotāju ienākuma nodokļa atvieglojumu reģistrēšanu/anulēšanu, iedzīvotājiem klātienē sniegs Bauskas novada valsts un pašvaldības vienotā klientu apkalpošanas centra darbinieki. Šie strādājošie arī varēs nodrošināt klientiem atbalstu darbā ar VID Elektroniskās deklarēšanas sistēmu (EDS), informējot un apmācot iedzīvotājus VID e-pakalpojumu izmantošanā, skaidro E. Teice–Mamaja.

Viņa atzīmēja, ka šāda prakse šobrīd veiksmīgi darbojas jau 83 Latvijā izveidotajos vienotajos valsts un pašvaldības klientu apkalpošanas centros. Ievērojami resursi ir ieguldīti arī VID informācijas tehnoloģiju attīstībā, kā rezultātā daudzi procesi ir automatizēti un praktiski visi pakalpojumi iedzīvotājiem pieejami attālināti, izmantojot VID EDS, tādējādi būtiski samazinot nepieciešamību apmeklēt VID klātienē.

E. Teice–Mamaja atgādina, ka kopš 2010.gada vairākām iedzīvotāju grupām EDS izmantošana ir obligāta: valsts amatpersonām – kopš 2010.gada, juridiskajām personām – kopš 2012.gada, bet fiziskām personām – saimnieciskās darbības veicējiem – kopš 2014.gada. Kopš 2014.gada 1.jūnija arī ikvienas personas algas nodokļa grāmatiņa ir pieejama tikai elektroniska dokumenta formā, izmantojot EDS.

VID tīmekļa vietnē www.vid.gov.lv pieejama plaša informācija (metodiskie norādījumi, atbildes uz biežāk uzdotajiem jautājumiem un video semināri nodokļu maksātājiem), kā arī vairākas bezmaksas mobilās aplikācijas viedtālruņu lietotājiem. Tāpat saziņai ar VID var izmantot gan VID informatīvo tālruni 67120000, gan uzdot savus jautājumus elektroniski vai sūtot pa pastu.

Pievieno komentāru

Komentāri 11

ja jau, tad jau

bet priekš kam tās lielās telpas Dārza ielā 14a?

pirms gada, 2019.01.28 13:47

precīzāk

Tu skaidri zini, ka tās telpas tikai vakar uzcēla , jeb tās tur ir kopš 90. gadu sākuma, kad to ēku uzcēla ?

pirms gada, 2019.01.29 11:48

vēl precīzāk

kā vajadzībām to ēku vispār cēla? Konkrētāk, ir runa par klientu apkalpošanas zāli ar visu tajā ieviesto "elektroniku", kā arī kabinetiem, ne mazā skaitā...

pirms gada, 2019.01.31 13:40

tad jau

jācer,ka ar laiku varēs arī dzīvot virtuāli attālināti no šis glupzemes.

pirms gada, 2019.01.28 15:22

Ļotene

Lidmašīnas lido uz visām pasaules malām, būtu labi, ja tu attālinātos kaut tūlīt. Tā sauktā glupzwme bez tevis kļūs tieši par vienu gudrāka

pirms gada, 2019.01.30 17:40

naivs priekšlikums

arī VID pārbaudes varētu rīkot centralizēti, pārbaudītāju komanda no Rīgas rotācijas kārtībā izbrauktu pie pārbaudāmajiem provincē, lai nebūtu tā, ka pārbaudāmais jau divas dienas iepriekš zin, ka pie viņa ieradīsies pārstāvji no VID reģionālās nodaļas

pirms gada, 2019.01.29 09:55

hy

Cik darbinieku atbrīvosies vakancēm novadā?
Kāds būs naudas līdzekļu ietaupījums???

pirms gada, 2019.01.29 10:25

ui

tieši necik, jo ja tu sekotu līdzi pašvaldībā notiekošajam, tad zinātu, ka uz šī klientu "apkalpošanas" centra atvēršanas rēķina, uzcepa:
klientu centra vadītājas amatu, vēl vienu sabiedrisko spciālista amatu, personāla speciālista amatu, datorspeciālista amatu, un vēl dažus mazus mazītiņus amatiņus....

pirms gada, 2019.01.31 19:32

mjā

Labi, ka IT tehnoloģijas ļāva likvidēt to daudzgalvaino vistu kūti Dārza ielā 14a. Atceros, reiz tur iegāju - kabinets pie kabineta, visi pilni ar "svarīgām" un "neaizvietojamām" darbiniecēm. Štati uzpūsti tik lieli, ka to izvietošanai savulaik tika prihvatizēta pat Krājbankai paredzētā lielā zāle. Priecē, ka šis курятник beidzot ir likvidēts, un tā iemītnieces padzītas.

pirms gada, 2019.01.29 10:38

fakti

Nu nevajag jau muldēt muldēšanas pēc. Var redzēt , ka tu tur neesi bijis kādus gadus desmit. Pēdējā laikā tur bija ļoti maz darbinieku, kopš viss ir datorizēts un var datus nodot caur i-netu. Tādēļ nevajag sevi apliecināt tikai ar tukšu muldēšanu.

pirms gada, 2019.01.29 11:44

ujā

bet par to plaukst un zeļ ar kabinetu pie kabineta, kuri ...visi pilni ar "svarīgām" un "neaizvietojamām" darbiniecēm/kiem... Uzvaras ielā 1

pirms gada, 2019.01.31 19:34

Vietējās ziņas