Visus pasažieru pārvadājumus regulēs direkcija 2

Sabiedriskā transporta reģionālo pārvadājumu organizēšanu visā Latvijā plānots uzticēt vienai institūcijai - valsts SIA «Autotransporta direkcija» (ATD). Šādu lēmumu 16. augustā pieņēmusi valdība, atbalstot grozījumus «Sabiedriskā transporta pakalpojumu likumā». Tādējādi pašlaik reģionālo pārvadājumu plānošanā iesaistīto sešu institūciju vietā visu paveiktu ATD. Tas veicinās ne tikai līdzekļu ekonomiju, bet arī novērsīs sabiedriskā transporta maršrutu pārklāšanos.  ATD tagad jau plāno starppilsētu pārvadājumus, bet vietējās nozīmes maršrutu izstrāde uzticēta plānošanas reģioniem. Jaunā kārtība paredz gan racionālāku līdzekļu izmantošanu, gan pasažieriem maksimāli ērtu maršrutu plānošanu. ATD to vēlas veikt, sadarbojoties ar vietējām pašvaldībām. Tā ziņo Satiksmes ministrijas Komunikācijas nodaļas vadītāja Elīna Balgalve. Paredzēts, ka izstrādātie grozījumi «Sabiedriskā transporta pakalpojumu likumā» stāsies spēkā no nākamā gada 1. janvāra.Neviennozīmīgi jaunumu vērtē pasažieru pārvadātāji. Asociācijā apmēram puse biedru to uzskata par pozitīvu, tikpat ir arī pretinieku šim jaunievedumam. SIA «Aips» valdes priekšsēdētājs Uldis Kolužs uzskata, ka iecerei ir gan plusi, gan mīnusi. Pašreizējā kārtība nav laba, jo plānošanas reģions dod pasūtījumus pārvadātājiem, bet maksā par to ATD. Šāda dalīta sistēma rada nesaskaņotu rīcību, tostarp zaudējumus pārvadātājiem. Ja plānošanas reģionā nonāktu gan tiesības plānot maršrutus, gan finansējums, tas būtu labāks risinājums. U. Kolužs pauda bažas, ka centralizēta maršrutu plānošana turpinās lauku iznīdēšanu. «Es stipri šaubos, vai plānotāji Rīgā spēs iedziļināties katra lauku pagasta ļaužu ikdienas vajadzībās,» tā U. Kolužs. Uzņēmējs iecerētajā kārtībā saskata arī draudus pasažieru pārvadājumu nozarei. ATD jau agrāk izteikusies, ka daudz vieglāk būtu strādāt, ja pārvadājumus visā valstī nodrošinātu trīs lielie uzņēmumi, nevis vairāki desmiti mazu firmu. Iegūstot tiesības plānot maršrutus visā Latvijā, direkcijai būtu reālāka iespēja izskaust no tirgus mazos uzņēmumus. Aģentūra LETA izplatījusi informāciju, ka vairākas Kurzemes reģiona mazās pašvaldības paudušas iebildumus pret šādu ieceri. Kā ļoti sliktu to vērtē arī Rundāles novada domes priekšsēdētājs Aivars Okmanis. Viņš uzskata, ka būtu jārīkojas pilnīgi pretēji. Plānošanas reģiona pārziņā būtu jānodod ne tikai vietējie, bet visi reģiona robežās veicamie pārvadājumi.  «Kad, kādiem un cik autobusiem jākursē, piemēram, no Dobeles uz Bausku, kādā laikā tiem jābrauc, lai nepārklātos ar vietējiem maršrutiem, Rīgā noteikti to nezinās labāk par mums. Es uzskatu, ka reisa Bauska-Rīga plānošana jāuztic reģionam, nevis direkcijai. Šis reiss vajadzīgs, lai baušķenieki nokļūtu Rīgā, nevis otrādi. Tādējādi baušķenieki zina labāk, kad viņiem jābrauc. Vietējie pārvadājumi nekad nebūs rentabli, vienalga, vai tos plānos Rīgā vai reģionā,» tā A. Okmanis.Pašvaldību vadītāji ceturtdien, 23. augustā, tiksies ar premjeru Valdi Dombrovski. Šajā sanāksmē plānots runāt par nākamā gada budžetu, tostarp arī par iecerētajiem grozījumiem «Sabiedriskā transporta pakalpojumu likumā». A. Okmanis cer, ka premjers uzklausīs vairuma pašvaldību vadītāju iebildumus un ņems tos vērā.  

Pievieno komentāru

Komentāri 2

nomales iedzīvotājs

Vispareizākā ir Koluža teiktā frāze: "«Es stipri šaubos, vai plānotāji Rīgā spēs iedziļināties katra lauku pagasta ļaužu ikdienas vajadzībās,» tā U. Kolužs", bet tajā paša laikā bez sirdsapziņas pārmetumiem Jūs kā deputāts veicāt pagastu pārvalžu centralizāciju, kuras ieguvums ir tuvu nullei no mīnuss puses. To ka centralizācija ir slikta Jūs saprotiet tikai tad kad ciešs paša bizness, bet kad runa iet par lauķiem, tad jums visiem ir pilnīgi vienalga, žēl bet fakts...

pirms 8 gadiem, 2012.08.21 13:22

lauķis

Kārtējais nāves spriedums lauku iedzīvotājiem!

pirms 8 gadiem, 2012.08.21 10:22

Latvijā un pasaulē