Zālītes skola cer uz līdzcilvēku atbalstu 1

Iecavas novada Zālītes speciālās internātpamatskolas pedagogi interneta vietnē labiedarbi.lv iesnieguši projektu «Montesori materiāli bērniem invalīdiem Zālītes skolā».

«Smscredit.lv» finansētās interneta vietnes īpatnība ir tāda, ka ik mēnesi balsošanai izvirza vairāk nekā desmit projektus, bet finansējumu saņem tikai tie, par kuriem nobalsojuši visvairāk atbalstītāju. Tāpēc Zālītes skolas pedagogi aicina iedzīvotājus atbalstīt projektu ar savām balsīm.

Logopēde Liene Eriņa un speciālā pedagoģe Aiga Štāle apguvušas Montesori pedagoģijas principus. Abas sapratušas, ka tas ir veids, kā visefektīvāk palīdzēt bērniem ar garīgās attīstības traucējumiem. Tomēr sastapušās ar problēmu – apmācībai nepieciešamās ierīces un materiāli nav lēti, bet izglītības iestādei vajadzīgā finansējuma – gandrīz četru tūkstošu eiro – nav.

Speciālistes tomēr nav nolaidušas rokas un pašas meklējušas iespējas, kā iegādāties nepieciešamo. «Vajadzīgi īpaši priekšmeti, materiāli, ar kuru palīdzību bērni vingrina rokas un apgūst sadzīves prasmes. Kaut ko varam jau tagad pielāgot un strādāt, bet lielāko daļu nepieciešamā pašiem neuztaisīt,» stāsta A. Štāle. Ja iedzīvotāju atsaucība būs pietiekama, tad mācību materiālu izdosies iegādāties ar labiedarbi.lv finansiālo atbalstu.

Speciālie materiāli ir domāti no ļoti vienkāršiem līdz diezgan sarežģītiem uzdevumiem, ar kuriem viegli nebūtu tikt galā arī citu iestāžu sākumskolas skolēniem. Materiāli domāti bērniem pirmsskolas vecumā, bet Zālītes speciālajā internātpamatskolā tie palīdz arī vecākiem bērniem ar garīgās attīstības traucējumiem. «Šādas nodarbības ir ļoti svarīgas logopēdijas jomā. Tās iekļauj rakstīšanas pamatus, viss notiek no kreisās uz labo pusi, pieradinot pie tā bērnus,» stāsta L. Eriņa.

Montesori pedagoģija ļauj bērniem efektīvāk īstenot savas iespējas, teic L. Štāle. Viņa uzsver, ka šie vingrinājumi bērniem ir saistoši un mazāk nogurdinoši, turklāt katrs apvieno vairākus mērķus – ar vienu prasmju apguvi panākot progresu arī citās jomās.

Sākumskolas struktūrvienības vadītāja Aija Sietiņa atzīst, ka izglītības iestādes finansējums nenodrošina šādas papildu nepieciešamības, tāpēc jācenšas apgūt projektu līdzekļi. Nākotnē no Eiropas Savienības fondiem cer iegūt naudu arī neliela sporta laukuma izbūvei pie izglītības iestādes.

Mainot attieksmi un mācību metodes, bērnus ar invaliditāti ir iespējams veiksmīgāk iesaistīt sabiedrībā. Ārzemēs bieži vien jaunieši un pieaugušie ar invaliditāti un garīgo atpalicību ir konkurētspējīgi. Kā piemēru var minēt somu rokgrupu «Pertti Kurikan Nimipäivät», kas 7. februārī startēs Somijas «Eirovīzijas» konkursa atlases pusfinālā. Visiem četriem rokgrupas dalībniekiem ir Dauna sindroms, kas viņiem neliedz koncertēt roka festivālos, uzstāties pasākumos un šoreiz piedalīties arī starptautiskā konkursā.

«Es ceru, ka iegūtie mācību līdzekļi palīdzēs bērnus sagatavot patstāvībai nākotnē un sniegs iespēju veiksmīgi iekļauties pieaugušo dzīvē,» teic A. Štāle.

Zālītes internātpamatskolas pedagogu rosinātais projekts mēneša sākumā ir viens no līderiem balsu ziņā. Tomēr baušķeniece Kitija Kizne, kas savulaik vietnē labiedarbi.lv ieguva finansējumu rotaļu laukumam bērniem ar īpašām vajadzībām, atzīst, ka tieši mēneša otrajā pusē balsošana ir visaktīvākā un tad līderi var mainīties. Tāpēc projekta atbalstītāji aicināti nepagurt un balsot līdz pat februāra beigām.

Pievieno komentāru

Komentāri 1

sk

Atbalstīju jūs šai projektā balsojot. Bet vai izglītības sistēmas lielajām galvām nevajadzētu atbalstīt Montesori metožu izmantošanu skolās

pirms 5 gadiem, 2015.02.10 19:42

Vietējās ziņas