Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Zemgales reģiona pārvadātāji par pagājušo gadu nav saņēmuši 332 401 latu 7

Zemgales plānošanas reģions (ZPR) kā pasūtītājs par 2012.gadu nav norēķinājies ar vietējiem reģionālajiem pasažieru pārvadātājiem 332 401 lata apmērā, un Zemgales reģionā finansējuma trūkums skar 12 pārvadātājus.ZPR Sabiedriskā transporta un autoceļa attīstības nodaļas vadītāja Alda Ērmane aģentūru LETA informēja, ka ZPR ar 12 pārvadātājiem reģionā kopumā nav norēķinājies 332 401 lata apmērā, jo ZPR šim nolūkam atbilstoši nav saņēmis valsts dotācijas. Tāpat valsts dotācija sabiedriskajam transportam reģionālajiem pārvadājumiem Zemgales reģionā tika samazināta par 47%. Apjomu, par kādu tā rezultātā varētu samazināties pārvadājumi, ZPR speciālisti apkopos tuvākajā laikā, par ko informēs atsevišķi, skaidroja Ērmane. Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācijas (LPPA) prezidents un Jelgavas autobusu parka (JAP) vadītājs Pēteris Salkazanovs aģentūru LETA informēja, ka konkrēti JAP tiešā veidā šī problēma neskar, un lielāks cietējs esot vietējo Jelgavas novada lauku pārvadājumu veicējs SIA "Migar", kā arī reģionālie pārvadātāji visos Zemgales novados. Arī LPPA līdztekus Latvijas Autoostu un reģionālo pārvadātāju asociācijai ir iesaistījusies šīs problēmas risināšanā, un LPPA pārstāvji jau bijuši uz sarunām Satiksmes ministrijā (SM), lai meklētu risinājumus šai problēmai, skaidroja Salkazanovs. Viņš informēja, ka pasūtītāji šajā gadījumā bijuši plānošanas reģioni, kas ir starpnieki valsts piešķirtajam finansējumam. Kopumā valsts mērogā pārvadātāji nav saņēmuši ap 900 000 latu, starp kuriem vairāk cietuši ir Zemgales, Vidzemes un Latgales reģioni. Kā ziņots, draudi, ka ar 1.aprīli pasažieriem vairs nebūs pieejami pilnā apjomā pakalpojumi Vidzemes un Zemgales reģionā, jo pasūtītāji nav norēķinājušies ar vietējiem reģionālajiem pasažieru pārvadātājiem par 2012.gadu un krasi ir samazinātas dotācijas 2013.gadā, biznesa portālu "Nozare.lv" informēja Latvijas Autoostu un reģionālo pārvadātāju asociācijā. Pārvadātāju asociācija 19.februārī plānojusi rīkot sapulci par ārkārtas situāciju vietējos reģionālajos pārvadājumos un, iespējams, ka arī tiks pieņemti konkrēti lēmumi. Jau iepriekš arī Zemgales reģiona pārstāvji bija secinājuši, ka dotācijas, kas paredzētas zaudējumu segšanai, kā arī invalīdu un citu likumdošanā noteikto sociālo grupu pasažieru pārvadāšanai, kopumā ir acīmredzami nepietiekamas, jo nenodrošina pakalpojumu pieejamību pilnā apmērā. Iepriekš SM informēja, ka sabiedriskā transporta pakalpojumu jomā 2013.gadam paredzētais finansējums pieaugs par 17,8%, sasniedzot 61,8 miljonus latu. No šīs summas 11,7 miljoni latu plānoti budžeta apakšprogrammai "Dotācija ar braukšanas maksas atvieglojumiem saistīto zaudējumu segšanai sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzējiem". Pieaugums sabiedriskajam transportam galvenokārt skaidrojams ar to, ka 2013.gadā plānots segt AS "Pasažieru vilciens" zaudējumus, kas radušies dzelzceļa infrastruktūras maksas pieauguma dēļ, skaidro SM. Ministrija norāda, ka, ņemot vērā budžeta grozījumus, 2012.gads bija pirmais pēdējā četrgadē, kad valsts dotācija sabiedriskajam transportam attiecībā pret iepriekšējo gadu nav sarukusi. Pastāvīgi samazinātā finansējuma apstākļos pēdējo gadu laikā Autotransporta direkcija, pasažieru pārvadātāji un plānošanas reģioni daudz strādājuši pie dažāda veida taupības pasākumiem, gan optimizējot pārvadātāju darbību, gan samazinot autoostu pakalpojumu izmaksas, pārskatot tarifus, gan arī reorganizējot un optimizējot maršrutu tīklu. Uz šo taupības pasākumu fona nākamajos gados sabiedriskā transporta sektorā prognozējama stabilitāte, ja vien valsts budžeta dotācija tiks saglabāta vismaz līdzšinējā apjomā. Netiekot arī vairs plānota vērienīga maršruta tīklu optimizācija, lai arī darbs pie to pilnveidošanas turpināšoties, skaidroja SM.

Pievieno komentāru

Komentāri 7

jyc

naudu varetu ietaupit ,likvidejot mazakas autoostas ,lai soferi pasi tirgo biletes....

pirms 7 gadiem, 2013.02.19 09:10

cxgdc

atrak nolikvidet mazas autoostas bijusajos rajonos ,lai soferi pasi tirgo ...i...un tad ietaupisies nauda ,ko izterejat autoostas uz turesanai un to darbiniekiem ,pato naudu vares jaunus autobusus pirkt ....

pirms 7 gadiem, 2013.02.19 08:49

tā gan

īpaši hmm
Tad,kad dušmaņiem būtu tāds pats nodokļu slogs un atskaišu kalns, kā legālajiem pārvadātājiem, tad mēs redzētu to viņu rentabilitāti.

pirms 7 gadiem, 2013.02.14 10:25

nodoklis

A kam vajadzīgs tāds starpposmu reģions, lai naudu pārskaita pa tiešo no Satiksmes ministrijas uz pārvadātāju kantori, kur arī sēž desmitiem liekēžu. Lai apkalpotu vienu reisu - tam vajadzīgi bezmaz desmit cilvēk, kas plāno, rēķina, norīko, utt.- gala rezultātā "lielie" priekšnieki saņem milzu algas no dotācijām, bet melnstrādnieki šoferi tikai nieka grašus (tos pašus ar kavēšanos) .
Kad šjā valstī beigsies bardaks? Atbilde - laikam jau nekad.....

pirms 7 gadiem, 2013.02.14 07:14

dušmanis

ja es maksātu nodokļus, paliktu bez bixēm- lūk visa rentabilitāte.

pirms 7 gadiem, 2013.02.13 21:02

hmm

vai tad dušmaņi ved par velti invalīdus un represētos
nodokļos tādu naudu iekasē, bet kā nav nekam naudas, tā nav. Savādi, kāpēc ministrijas
nemāk saimniekot

pirms 7 gadiem, 2013.02.13 18:25

hmm

intresanti vai tie nelegalie parvadataji no benzintanka ari sanem dotacijas?ja neeeee tad kapec viniem bizness rentabls bet citiem neee

pirms 7 gadiem, 2013.02.13 17:41

Vietējās ziņas